sociální sítě

Přímé přenosy

Atlas V (KA-04)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Aetherflux

Vesmírný startup pro solární energii Aetherflux vstoupil na rozvíjející se trh orbitálních datových center a připojil se k SpaceX, Amazonu a dalším, které zkoumají způsoby, jak přesunout energeticky náročnou umělou inteligenci mimo Zemi.

CASIS

Centrum pro pokrok vědy ve vesmíru (CASIS) 4. prosince oznámilo, že NASA prodloužila svou dohodu o spolupráci na řízení Národní laboratoře ISS do roku 2030, což je v současnosti předpokládané datum ukončení provozu stanice. Platnost dohody měla vypršet v roce 2027.

NASA

Slyšení ve Sněmovně reprezentantů o vzestupu čínského vesmírného programu se změnilo v širší kritiku americké vesmírné politiky, včetně současného přístupu NASA k návratu astronautů na Měsíc.

Komplex 37

Ministerstvo letectva schválilo plány na přeměnu bývalého startovacího komplexu 37 využívaného pro rakety Delta IV na Mysu Canaveral na komplex pro raketu Starship společnosti SpaceX.

Orbex

Společnost Orbex, jedna z pěti společností zapojených do programu European Launcher Challenge organizace ESA, obdržela na ministerské konferenci agentury mnohem méně finančních prostředků než ostatní čtyři poté. Stalo se poté co Spojené království odložilo rozhodnutí o tom, jak rozdělit většinu svého příspěvku.

Družicové konstelace

Družicové konstelace společností SpaceX a Amazon získají přibližně 4 % z téměř 20 miliard dolarů, které státy navrhly na výstavbu venkovských širokopásmových sítí, což představuje zhruba 21 % lokalit v rámci federálního programu BEAD.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Aerodynamický kryt Ariane 6

Na kosmodromu CSG ve Francouzské Guyaně probíhají kombinované testy, které mají připravit zdejší personál i hardware na příchod nové evropské rakety Ariane 6. Na kosmodrom již z Evropy dorazil první aerodynamický kryt dlouhý 20 metrů s průměrem 5,4 metru. Nyní se testuje jeho integrace s maketou nákladu, aby bylo možné důkladně vyzkoušet všechna zařízení v montážní hale a s nimi spojené procedury. Obě poloviny aerodynamického krytu vyrábí švýcarská firma Ruag Space ve městě Emmen. Každá polovina je tvořena jedním velkým kusem kompozitu, jehož základem jsou uhlíková vlákna. Tento kus se pak nechává „zrát“ v průmyslové peci. Tento přístup snižuje náklady a zrychluje výrobu. Méně dílů umožňuje horizontální i vertikální integraci krytů na raketu, což je velmi důležité právě u Ariane 6.

Obě verze rakety Ariane 6 , tedy Ariane 62 a Ariane 64.
Obě verze rakety Ariane 6 , tedy Ariane 62 a Ariane 64.
Zdroj:

Modrá konstrukce připomínající lešení na pravé straně obrázku se označuje jako strongback. Každá polovina má svou konstrukci, která zajišťuje, že polovina bude stabilní a zachová si požadovaný tvar i během zvedání, vertikální orientace a sestavování. Maketa uprostřed sedí na adaptéru nákladu (černý kužel), který představuje spojovací prvek mezi spodní částí nákladu a raketou. Adaptér nákladu je v tomto případě připojen k permanentnímu bodu na podlaze.

Před těmito kombinovanými testy se francouzská agentura CNES pustila do modernizace existující montážní haly raket Ariane 5, což obnášelo nový integrační dok. Ten je tvořen velkým bílým rámem, dvojicí mobilních podlaží, která se dají přizpůsobit jakékoliv výšce a člověk se na ně dostane pomocí pevných schodišť. Montážní budova má dvě haly – jedna slouží k integraci aerodynamických krytů pro rakety Ariane 5 a ve druhé se provádí samotné uzavření nákladu do krytu.

Tato druhá hala je prostornou čistou místností pro raketu Ariane 6. Nové dveře vysoké 26 metrů instalované u vchodu do budovy jsou dost velké na to, aby skrz mě prošel integrovaný kryt a adaptér, které se budou přesouvat na transportéru vstříc startovní rampě. V dnešním krátkém článku zmíněné činnosti jsou jen jedním z několika pečlivých kombinovaných testů, které představují společnou snahu pracovníků kosmodromu, agentur ESA, CNES a firem jako ArianeGroup a Avio. Cílem testů je ověřit, že systémy a procedury jsou připraveny na to, aby umožnily dovést novou raketu Ariane 6 až ke startu.

Přeloženo z:
https://www.esa.int/

Zdroje obrázků:
https://www.esa.int/…/First_Ariane_6_fairing_at_Europe_s_Spaceport.jpg
https://www.esa.int/…/Artist_s_view_of_the_two_configurations_of_Ariane_6_article.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.