sociální sítě

Přímé přenosy

Vulcan (SNC Demo-1)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 12A

První start čínské opakovaně použitelné rakety Dlouhý pochod 12A dosáhl v pondělí večer oběžné dráhy. První stupeň měl po oddělení provést návrat do atmosféry a přistání. Pokus o přistání se však nedařil.

Selhání rakety H3

Dnešní start s družicí QZS-5 skončil neúspěšně vlivem problémů s horním stupněm. Jeho první zážeh trval o 27 sekund déle s nižším tlakem, druhý zážeh začal o 25 sekund později než měl a namísto 260 sekund trval sotva sekundu. Družice i s horním stupněm tak zůstaly na LEO.

4iG

Maďarský poskytovatel komunikačních služeb 4iG souhlasil s investicí 100 milionů dolarů do americké společnosti Axiom Space, která se zabývá vývojem vesmírných stanic, a rozšíří tak svou působnost v kosmickém průmyslu.

NASA

Bezpečnostní poradci NASA doporučují, aby agentura přehodnotila architekturu přistání na Měsíci pro misi Artemis a také to, jakým způsobem agentura řeší incidenty. Jako příklad uvedli zkušební let Starlineru.

HawkEye 360

Americká společnost HawkEye 360, která se zabývá komerčními družicemi a sleduje rádiofrekvenční signály z oběžné dráhy , 18. prosince oznámila, že akvizicí obranného dodavatele Innovative Signal Analysis dokázala prohloubit své působení na vojenském a zpravodajském trhu.

Rheinmetall

Společný podnik německé společnosti Rheinmetall a finského výrobce družic se syntetickou aperturou, společnost Iceye, uzavřel svou první velkou zakázku na provozování vesmírné sledovací konstelace pro německé ozbrojené síly v rámci dohody v hodnotě více než 1,9 miliardy dolarů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Aerodynamický kryt Ariane 6

Na kosmodromu CSG ve Francouzské Guyaně probíhají kombinované testy, které mají připravit zdejší personál i hardware na příchod nové evropské rakety Ariane 6. Na kosmodrom již z Evropy dorazil první aerodynamický kryt dlouhý 20 metrů s průměrem 5,4 metru. Nyní se testuje jeho integrace s maketou nákladu, aby bylo možné důkladně vyzkoušet všechna zařízení v montážní hale a s nimi spojené procedury. Obě poloviny aerodynamického krytu vyrábí švýcarská firma Ruag Space ve městě Emmen. Každá polovina je tvořena jedním velkým kusem kompozitu, jehož základem jsou uhlíková vlákna. Tento kus se pak nechává „zrát“ v průmyslové peci. Tento přístup snižuje náklady a zrychluje výrobu. Méně dílů umožňuje horizontální i vertikální integraci krytů na raketu, což je velmi důležité právě u Ariane 6.

Obě verze rakety Ariane 6 , tedy Ariane 62 a Ariane 64.
Obě verze rakety Ariane 6 , tedy Ariane 62 a Ariane 64.
Zdroj:

Modrá konstrukce připomínající lešení na pravé straně obrázku se označuje jako strongback. Každá polovina má svou konstrukci, která zajišťuje, že polovina bude stabilní a zachová si požadovaný tvar i během zvedání, vertikální orientace a sestavování. Maketa uprostřed sedí na adaptéru nákladu (černý kužel), který představuje spojovací prvek mezi spodní částí nákladu a raketou. Adaptér nákladu je v tomto případě připojen k permanentnímu bodu na podlaze.

Před těmito kombinovanými testy se francouzská agentura CNES pustila do modernizace existující montážní haly raket Ariane 5, což obnášelo nový integrační dok. Ten je tvořen velkým bílým rámem, dvojicí mobilních podlaží, která se dají přizpůsobit jakékoliv výšce a člověk se na ně dostane pomocí pevných schodišť. Montážní budova má dvě haly – jedna slouží k integraci aerodynamických krytů pro rakety Ariane 5 a ve druhé se provádí samotné uzavření nákladu do krytu.

Tato druhá hala je prostornou čistou místností pro raketu Ariane 6. Nové dveře vysoké 26 metrů instalované u vchodu do budovy jsou dost velké na to, aby skrz mě prošel integrovaný kryt a adaptér, které se budou přesouvat na transportéru vstříc startovní rampě. V dnešním krátkém článku zmíněné činnosti jsou jen jedním z několika pečlivých kombinovaných testů, které představují společnou snahu pracovníků kosmodromu, agentur ESA, CNES a firem jako ArianeGroup a Avio. Cílem testů je ověřit, že systémy a procedury jsou připraveny na to, aby umožnily dovést novou raketu Ariane 6 až ke startu.

Přeloženo z:
https://www.esa.int/

Zdroje obrázků:
https://www.esa.int/…/First_Ariane_6_fairing_at_Europe_s_Spaceport.jpg
https://www.esa.int/…/Artist_s_view_of_the_two_configurations_of_Ariane_6_article.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.