sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Dror-1)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Starlink

Indický regulátor vesmírného provozu schválil služby Starlinku. Společnost SpaceX však stále potřebuje schválení spektra a další regulační povolení, než bude moci poskytovat širokopásmové připojení.

Americké vesmírné síly

Americké vesmírné síly 8. července představily svou první Strategii mezinárodního partnerství , plán, jak nejnovější americká vojenská složka hodlá přejít od sporadické globální spolupráce k promyšlenější a integrovanější vesmírné koalici.

Neuraspace

Společnost Neuraspace vyvíjí s podporou Evropské kosmické agentury software založený na umělé inteligenci, který má operátorům pomoci lépe využívat navigační signály GNSS pro sledování družic a předcházení kolizím.

Maxar Intelligence

Společnost Maxar Intelligence, poskytovatel družicového snímkování a geoprostorových dat, podepsala tři smlouvy v celkové hodnotě 204,7 milionu dolarů s nezveřejněnými vládními zákazníky na Blízkém východě a v Africe.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Úřad NRO v říjnu využije Falcon 9

Národní úřad vojenského kosmického zpravodajství NRO potvrdil, že v průběhu tohoto měsíce vypustí z Mysu Canaveral náklad na raketě Falcon 9. O této misi se ještě nedávno nevědělo a její náznaky se objevily až před pár dny. Dokument pro Federální komunikační úřad FCC tehdy ukázal, že na 25. října chystá SpaceX start spojený s návratem prvního stupně na pevninu – žádný dříve oznámený start však těmto podmínkám nevyhovoval. Spekulovalo se tedy, že jde o dosud neoznámenou misi národní bezpečnosti pro americkou vládu.

Start Falconu 9 na misi Zuma.
Start Falconu 9 na misi Zuma.
Zdroj: https://c1.staticflickr.com

SpaceX už dříve vypustila několik utajených nákladů, které nebyly veřejně oznámeny až do finálních příprav. Nejznámějším tajemným základem je bezesporu Zuma vypuštěná v lednu 2018 – o ní jsme se dozvěděli jen pár týdnů před plánovaným startem – do té doby nebyla uvedena v žádném harmonogramu startů. Dodnes ani nevíme, pro jakou vládní agenturu byla určena. Agentura NRO však už tehdy uvedla, že ona zákazníkem není, byť úroveň utajení odpovídala aktuální misi, o které jsme se také dozvěděli na poslední chvíli.

Portál Spaceflight Now nyní oslovil mluvčího úřadu NRO a ten potvrdil, že právě NRO je zákazníkem mise plánované nejdříve na 25. října. Úřad NRO provozuje celou letku utajených družic určených ke sběru citlivých informací – tyto družice pořizují snímky, zachytávají signály a další údaje. Stejně jako v minulosti, nejsou ani nyní k dispozici žádné bližší informace o nákladu, který má Falcon vynést. Mise s označením NROL-108 tedy i přes hodné informování veřejnosti krátce před startem nemá být náhradou za Zumu – právě kvůli odlišným provozovatelům.

První stupeň měkce dosedá na plochu LZ-1
První stupeň měkce dosedá na plochu LZ-1
Zdroj: https://c2.staticflickr.com/

Start proběhne z mysu Canaveral a podle údajů týkajících se radiových vysílačů by se měl první stupeň rakety vracet na pevninskou plochu LZ-1. Ve většině případů první stupně Falconů přistávají na mořských plošinách stovky kilometrů od pobřeží. Pro návrat na pevninu je však potřeba více pohonných látek. To, že se u této mise počítá s přistáním prvního stupně na pevnině, může naznačovat, že cílem je nízká oběžná dráha Země, případně že vynášená družice (či několik družic) neváží mnoho.

NROL-108 je jednou ze tří misí pro úřad NRO, které by mohly v dalších týdnech odstartovat z Mysu Canaveral. Na rampě 37B čeká Delta IV Heavy určená pro misi NROL-44 a měla startovat už koncem srpna. Technické problémy na pozemním vybavení však start odložily skoro o měsíc. Start se nepovedl ani 30. září, jelikož automatický sekvencér zastavil odpočet pár sekund před startem a další pokus by mohl přijít 16. října. ULA ale také připravuje start rakety Atlas V z rampy 41, která by měla vynést misi NROL-101.

Přeloženo z:
https://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
https://mk0spaceflightnoa02a.kinstacdn.com/…/10/49548795401_6a68db5ef8_k.jpg
https://live.staticflickr.com/4607/39585580001_4b1d3972b9_k_d.jpg
https://c2.staticflickr.com/8/7594/27776235133_d48f2b8afa_h.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jenda R
Jenda R
4 let před

Nevíte, zda přistání na souši volí proto, že tak nemusí řešit vhodnost podmínek na moři, nebo je to i přes vyšší spotřebu paliva stále levnější než vysílat plošinu?

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpověď  Jenda R

Pokud to podmínky dovolí (výška cílové dráhy, hmotnost nákladu), tak se vždy volí návrat na pevninu, který je logisticky jednodušší, zpracování stupně je rychlejší a plošiny jsou k dispozici pro mise, které se na pevninu vracet nemohou atd.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.