sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Nácvik s maketou Vulcanu

Raketa Vulcan

Inženýři a technici firmy United Launch Alliance nedávno dokončil zkoušky manipulace s maketou centrálního stupně rakety Vulcan, které probíhaly na Mysu Canaveral v rámci přípravy na premiérový start nového nosiče, který je zatím plánován na příští rok. Použitá maketa se sice svým tvarem výrazně liší od skutečného prvního stupně, ale z konstrukčního hlediska je důležité, že má stejnou hmotnost, její rozložení i vnější průměr – 5,4 metru. Maketa k obslužné věži u rampy SLC-41 dorazila z přístavu Port Canaveral, kam budou již od příštího roku lodě přivážet i letové exempláře nosičů Vulcan.

Cvičné zvedání makety centrálního stupně rakety Vulcan.
Cvičné zvedání makety centrálního stupně rakety Vulcan.
Zdroj: ttps://www.ulalaunch.com

Během simulace se zkoušela manipulace s maketou a vrcholem zkoušek bylo cvičné vyzvednutí makety v obslužné věži VIF (Vertical Integration Facility). Inženýři tak prověřili, že všechny nástroje i postupy, které se příští rok použijí u prvního letového exempláře nové rakety, splňují předem dané parametry. Zkoušky byly důležité i kvůli tomu, že věž VIF podstoupila úpravy, které měly umožnit jak provoz raket Atlas V, tak i větších nosičů Vulcan. V nejbližších letech, kdy bude provoz raket Atlas V postupně utlumován na úkor vzestupu Vulcanů, budou dvě rakety z různých rodin sdílet společné vybavení obslužné věže a rampy SLC-41.

Připravovaná rakety Vulcan
Připravovaná rakety Vulcan
Zdroj: https://mk0spaceflightnoa02a.kinstacdn.com/

Zatím ještě žádná rampa na světě nesloužila souběžně ke startům takto rozdílných raket. Atlasy a Vulcany se od sebe nebudou lišit jen zmíněnými rozměry, ale i pohonnými látkami, nebo motory na centrálních stupních. Kupříkladu centrální stupeň Atlasu má průměr 3,8 metru a používá speciálně upravený letecký petrolej pro motor RD-180. Vulcan bude mít centrální stupeň s průměrem 5,4 metru, jeho palivové nádrže budou uchovávat zkapalněný metan pro dva motory BE-4.

Atlasy a Vulcany budou sdílet „pouze“ montážní věž a vzletovou rampu, každá rodina raket ale bude mít svou vlastní mobilní plošinu, na které se budou nosiče skládat, která zajistí jejich přesun z montážní věže na rampu a ze které se nakonec raketa vznese. Mobilní plošina pro Vulcan je momentálně vybavována potrubími a elektrickými rozvody, přičemž práce probíhají na nedalekém pozemku SPOC (Spaceflight Processing Operations Center), který je s věží VIF a rampou SLC-41 spojen kolejemi. A v alabamském městě Decatur, ve zdejší továrně firmy ULA, již vznikají díly prvního ostrého exempláře rakety Vulcan.

Přeloženo z:
https://www.ulalaunch.com/

Zdroje obrázků:
https://mk0spaceflightnoa02a.kinstacdn.com/…/2018/09/DoIJlBfU8AANIrB-678×491.jpg
https://www.ulalaunch.com/…/default-album/vulc_pathfiner-4.jpeg?sfvrsn=30001dcb_0
https://mk0spaceflightnoa02a.kinstacdn.com/…/uploads/2018/09/DoIHb5SU4AAWLS0.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
pbpitko
pbpitko
4 let před

Zase jedna dobá správa, už zakrátko ostrý štart nového výkonného nosiča.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.