Podle Bezpečnostního panelu NASA vyřešil Boeing jen 2 hodiny před sestupem druhou závažnou SW chybu, která by vedla ke ztrátě Starlineru.
7. února 0:15
Dlouhý pochod 10
Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.
Asi by to opravdu ten druhý zkušební let chtělo
Tak to je skoro na článek. Moc zajímavý odkaz!
Děkuji. Navíc za opakování by si Boeing účtoval přes 400 mil USD. To mu jako projde?
nikde nie je spomenute, ze tych 400M$ pojde z rozpoctu nasa, prave naopak.
„Boeing recently set aside $410 million to pay for that contingency“
Trochu víc jsem napsal do fóra. NA článek bohužel nemám čas. Třeba se toho nêkdo ujme.
Boeingu zřejmê projde témêř všechno 🙁
Díky za zajímavou aktualitu, i když mě vlastně moc nepřekvapila.
Že do té kraksny chtějí posadit lidi je jejich věc. Ale v případě opakovaného pokusu o automatické připojení se docela bojím o ISS.
To by tak strasne byt nemalo. Ten pripojovaci manever je umyselne navrhnuty tak, ze lod do parkovacej pozicie „pred ISS“ dostane orbitalna mechanika a lodi bude na tuto randevouz drahu dovolene vstupit iba ak sa preukaze funkcnost OMS. Ak by sa potom v potrebnom momente trysky pre poruchu nezapalili, tak lod od ISS opat odleti.
Nechci se strefovat do Boeingu (i když je zajímavé sledovat jak se dá ohnout volná soutěž s lobby senátorů a kongresmanů).
Je to hlavně prů.er pilotované kosmonautiky a NASA.
Doufám, že se SX povedou padáky a poletí se.
Pokud se astronauti dostanou bezpečně na ISS – doprava na Canaveral Boeingem 777 a dál pak Starlinerem, tak můžou zapálit svíčku a dát na modlení.
Padáky SX podľa všetkého sú už v poriadku.
na celej veci ma zaraza to, ze takato dolezita sprava vysla na povrch az po skoro dvoch mesiacoch od startu.
prva chyba by pri lete s ludskou posadkou v horsom pripade sposobila len financne skody (za opakovany start), v lepsom pripade by posadka zasiahla a slo by len o „anomaliu“.
no horeuvedena zavada by mohla priamo sposobit smrt posadky.
Update software nie je tak vidiet ako to, ze sa nepripojili k ISS.
V clanku su dve verzie problemu:
1. vazny problem s triskami kabiny posadky, ktory mohol sposobit jej stratu pri reentry
2. nie velmi vazny problem s oddelenim servisneho modulu od kabiny posadky, ktory by pri reentry nemal ziadny vplyv kabinu
Posledny odstavec je ale zaujimavy. Hovori o tom, ze NASA planuje spravit v Boeingu podobny systemovy audit ako v SpaceX.
Uvidime co z toho nakoniec bude, ci sa nebude, alebo bude opakovat.
Tak ten audit by to chtělo. Celé by se to mělo „osvětlit“ a vysvětlit…