Motor LAS 25DI, s elektrickým ohřevem vody používané k pohonu, prošel úspěšně další zkouškou.
18. října 9:15
Latitude
Francouzský startup Latitude podepsal víceletou smlouvu se společností Atmos Space Cargo, společností vyvíjející komerční návratová zařízení. Atmos koupí minimálně pět startů rakety Zephyr ročně, a to v letech 2028 až 2032.
To neni uplne presne. LAS-25DI neni motor typu aerospike. Ten bude teprve v budoucnu planovan/zkonstruovan. Mimochodem ARCA s klasickum aerospikem (nikoli parnim) laskuje jiz delsi dobu, ale bohuzel krome garazoveho bastleni a tuny PR videi z toho zatim nic moc nebylo. LAS-25 je parni motor s elektrickym ohrevem vody – take pomerne zajimava „kontroverzni“ technologie.
hm a musim upresnit i sam sebe – ten motor je spise vodni nez parni.
Hmm, možná jsem nepochopil přesně, jak to psali.
Velmi podivná partička, ta ARCA. Jejich fungování nemá klasický průběh Scamu, ale ani startupu. Přijde mi, že to jsou hoši, co rádi zkoumají, a čas od času vydají bombastické PR video, aby na to hraní získali další peníze. Velmi si přeji, abych se mýlil.
Zábavných videí od různých kutilů jako je arca je na jutubu spousta.
Když nic jiného, tak mají výdrž.
No, přijde mi to jako taková „hračka do vany“. V presskitu dělají ramena, že můžou konkurovat Falconu Heavy a SLS, ale žádná z těch raket nedosáhne ani 1,3 km/s bez nákladu (z jejich technické specifikace, z Ciolkovského rovnice mi vypadlo jen 0,014 km/s) u verze Heavy. Kde udělali soudruzi z NDR chybu?
Presskit zde: http://www.arcaspace.com/docs/ARCA_LAS_White_Paper_May_1_2019_Issue_1.pdf
Pardon, z té rovnice vypadlo 1,4 km/s, tak to mají správně. Kam s tím ale chtějí doletět?
Nepročítal jsem to celé, ale píšou, že do 3 km – a potom nastoupí „klasické“ raketové motory.