sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Sentinel-6B)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

U-Space

Francouzský startup U-Space získal 24 milionů eur na rozšíření své role na trhu s malými družicovými konstelacemi. Díky financování z kola Série A vyvine společnost U-Space se sídlem v Toulouse software, který do roku 2027 zvýší výrobu jednoho družice týdně.

Shenzhou-20

Čína se zřejmě připravuje na návrat a přistání kosmické lodi. Vydala oznámení o uzavření vzdušného prostoru jen několik dní poté, co vesmírná tříšť donutila odložit plánovaný návrat posádky Shenzhou-20.

mPower Technology

Společnost mPower Technology se sídlem v Novém Mexiku zahájila v New Yorku automatizovanou velkoobjemovou výrobu solárních modulů vesmírné třídy. Společnost oznámila, že se snaží uspokojit poptávku ze strany družicových konstelací.

NASA

Nejvyšší demokratický představitel vědeckého výboru Sněmovny reprezentantů požaduje, aby NASA zastavila snahy o uzavření zařízení v Goddardově vesmírném letovém středisku s argumentem, že tyto kroky ohrožují schopnost střediska podporovat mise agentury.

Sateliot

Španělská společnost Sateliot 10. listopadu oznámila plány na vývoj modernizovaných družic z nově rozšířených prostor v Barceloně s cílem posunout se od propojení senzorů a strojů k poskytování širokopásmového hlasového, video a datového spojení přímo do chytrých telefonů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Starlink na kolizním kurzu

Poprvé v historii musela ESA provést uhybný manévr k záchraně před kolizí, která hrozila s družicí konstelace Starlink.
2. září 17:26

Rubrika:

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
14 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Petes
Petes
6 let před

Mám otázku, možnost kolize si hlídá každý provozovatel sám? Jak se rozhoduje kdo má uhnout?
Díky

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Petes

Řeší to buďto sami, ale dohlíží na to i ostatní, kteří mohou provozovatele upozornit. Při manévrech záleží na tom, která strana má k manévru lepší předpoklady.

Jiný Honza
Jiný Honza
6 let před

A platí tam přednost zprava, nebo musí oba zastavit?
🙂

Ale vážně, to jsem nečekal, že problémy nastanou už tak brzy. Vždyť je jich sotva šedesát.

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Jiný Honza

Do budoucna to bude lepší, protože ty družice už budou umět aktivně vyhodnocovat riziko srážky a samy uhnou.

Jiný Honza
Jiný Honza
6 let před
Odpověď  Dušan Majer

Tak hlavně aby neuhnuly obě na stejnou stranu. 🙂

bohyn
bohyn
6 let před
Odpověď  Jiný Honza

Třeba časem vznikne něco jako TCAS pro družice 🙂

Vojta
Vojta
6 let před
Odpověď  bohyn

Při plánovaném množství všech možných konstelací to bude spíš nutnost než možnost. Jednoduché to rozhodně nebude. Rychlosti jsou velké a čas na reakci tím pádem krátký. Navíc se tam pohybuje spousta smetí, které žádný signál nevysílá a nemůže manévrovat.

bohyn
bohyn
6 let před
Odpověď  bohyn

Tak informace o kolizním kurzu se smetím dodává operátorům satelitů NASA

Tomáš Fuk
Tomáš Fuk
6 let před
Odpověď  Jiný Honza

Úhybné manévry jsou ve vesmíru úplně běžná věc. Družic už máme tolik, že se musí vyhnout nejen odpadu, ale i sobě.

xxl
xxl
6 let před

http://dsl.sk/article.php?article=22894

„ESA a SpaceX boli v kontakte, SpaceX ale avizovala že neplánuje uskutočniť žiadnu akciu a reagovala tak ESA.“

zeby arogancia americkej firmy? namiesto toho aby sa uhybal bezcenny satelit tak sa musi uhybat drahy meteorologicky, fakt super

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  xxl

Ono to možná bude složitější. Tento kus nemusel mít v pořádku iontový motor. Družice dělají podobné manévry relativně běžně.

xxl
xxl
6 let před
Odpověď  Dušan Majer

podla vsetkeho to mal byt jeden zo satelitov na ktorom musk skusa riadenu deorbitaciu takze iontovy motor by mu fungovat mal

gg
gg
6 let před
Odpověď  xxl

To, že funguje motor pro dlouhodobé manévrování, ještě neznamená možnost krátkodobého rychlého uhnutí.

PetrK
PetrK
6 let před
Odpověď  xxl

Pracuje se s pravděpodobností kolize. Je možné, že ESA má hranici, kdy už je nutné provést úhybný manévr, stanovenou přísněji. Jen můj odhad.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.