sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Vast

Generální ředitel společnosti Vast, která se zabývá vývojem komerčních vesmírných stanic, uvedl, že podporuje revidovaný přístup NASA k podpoře vývoje komerčních stanic a označil jej za nejlepší způsob, jak se vyhnout mezeře v lidské přítomnosti USA na oběžné dráze.

Armada

Společnosti Armada, specialista na mobilní edge computing, a Sophia Space začaly spolupracovat na vybudování integrované a škálovatelné výpočetní infrastruktury sahající od Země až do vesmíru.

Boeing

Společnost Boeing oznámila, že zahájila 3D tisk konstrukčních panelů, které tvoří páteř solárních panelů pro družice. Tento krok podle společnosti zkrátí výrobní dobu na polovinu a pomůže jí udržet krok s poptávkou.

Eutelsat

Společnost Eutelsat se spojila s francouzským startupem Skynopy, který se zabývá družicovou konektivitou, aby prozkoumala možnosti, jak nabídnout operátorům družic pro pozorování Země volnou kapacitu na pozemních stanicích používaných pro OneWeb.

FCC

Federální komunikační komise ukončila vyšetřování společnosti EchoStar, která se chystá prodat spektrum společnostem SpaceX a AT&T v rámci obchodů v celkové hodnotě přesahující 40 miliard dolarů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Starlink na kolizním kurzu

Poprvé v historii musela ESA provést uhybný manévr k záchraně před kolizí, která hrozila s družicí konstelace Starlink.
2. září 17:26

Rubrika:

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
14 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Petes
Petes
6 let před

Mám otázku, možnost kolize si hlídá každý provozovatel sám? Jak se rozhoduje kdo má uhnout?
Díky

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Petes

Řeší to buďto sami, ale dohlíží na to i ostatní, kteří mohou provozovatele upozornit. Při manévrech záleží na tom, která strana má k manévru lepší předpoklady.

Jiný Honza
Jiný Honza
6 let před

A platí tam přednost zprava, nebo musí oba zastavit?
🙂

Ale vážně, to jsem nečekal, že problémy nastanou už tak brzy. Vždyť je jich sotva šedesát.

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Jiný Honza

Do budoucna to bude lepší, protože ty družice už budou umět aktivně vyhodnocovat riziko srážky a samy uhnou.

Jiný Honza
Jiný Honza
6 let před
Odpověď  Dušan Majer

Tak hlavně aby neuhnuly obě na stejnou stranu. 🙂

bohyn
bohyn
6 let před
Odpověď  Jiný Honza

Třeba časem vznikne něco jako TCAS pro družice 🙂

Vojta
Vojta
6 let před
Odpověď  bohyn

Při plánovaném množství všech možných konstelací to bude spíš nutnost než možnost. Jednoduché to rozhodně nebude. Rychlosti jsou velké a čas na reakci tím pádem krátký. Navíc se tam pohybuje spousta smetí, které žádný signál nevysílá a nemůže manévrovat.

bohyn
bohyn
6 let před
Odpověď  bohyn

Tak informace o kolizním kurzu se smetím dodává operátorům satelitů NASA

Tomáš Fuk
Tomáš Fuk
6 let před
Odpověď  Jiný Honza

Úhybné manévry jsou ve vesmíru úplně běžná věc. Družic už máme tolik, že se musí vyhnout nejen odpadu, ale i sobě.

xxl
xxl
6 let před

http://dsl.sk/article.php?article=22894

„ESA a SpaceX boli v kontakte, SpaceX ale avizovala že neplánuje uskutočniť žiadnu akciu a reagovala tak ESA.“

zeby arogancia americkej firmy? namiesto toho aby sa uhybal bezcenny satelit tak sa musi uhybat drahy meteorologicky, fakt super

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  xxl

Ono to možná bude složitější. Tento kus nemusel mít v pořádku iontový motor. Družice dělají podobné manévry relativně běžně.

xxl
xxl
6 let před
Odpověď  Dušan Majer

podla vsetkeho to mal byt jeden zo satelitov na ktorom musk skusa riadenu deorbitaciu takze iontovy motor by mu fungovat mal

gg
gg
6 let před
Odpověď  xxl

To, že funguje motor pro dlouhodobé manévrování, ještě neznamená možnost krátkodobého rychlého uhnutí.

PetrK
PetrK
6 let před
Odpověď  xxl

Pracuje se s pravděpodobností kolize. Je možné, že ESA má hranici, kdy už je nutné provést úhybný manévr, stanovenou přísněji. Jen můj odhad.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.