Takto vypadá první vyrobená polovina aerodynamického krytu nové evropské rakety.
6. června 20:40
TraCSS
Koalice zástupců průmyslu žádá vedení podvýborů pro rozpočtové prostředky Sněmovny reprezentantů a Senátu aby financovaly systém koordinace vesmírného provozu (TraCSS) Úřadu pro vesmírný obchod (Office of Space Commerce).
WOW! To je obrovské.
By mě zajímalo srovnání s krytem F9.
Ariane 6 má mít kryt o trochu širší (5,4 m oproti 5,2 m u Falconu 9). Ale to je tak malý rozdíl, že by to na fotce nebylo vidět. Hlavní rozdíl je v tom, že kryt F9 je širší než raketa, zatímco u A6 je stejně široký. To je dáno použitým palivem (kerolox zabírá méně místa než hydrolox) a tím, že SpaceX přepravuje rakety po dálnici za normálního provozu, takže nemohou být širší než 3,66 m. Kryty přepravují po polovinách, takže se do toho taky vejdou.
Ariane6 bude mat kryt ovela dlhsi ako ma Falcon9. Je to dane tym, ze spolieha na rovnaky koncept, ako jej predchodkyna Ariane5. A to vynesenie 2 velkych telekomunikacnych druzic pri jednom starte.
Vdaka tomuto konceptu mala Ariane5 v minulosti velku vyhodu voci konkurencnym raketam. Pri dnesnom trende znovupouzitelnosti a cene za start SpaceX, alebo BO neviem, ci si najdu dostatok zakaznikov. Urcite sa druzice najdu, len ci dost, aby sa vyvoj zaplatil.