Takto vypadá první vyrobená polovina aerodynamického krytu nové evropské rakety.
6. června 20:40
Takto vypadá první vyrobená polovina aerodynamického krytu nové evropské rakety.
6. června 20:40
TESS opět funguje
NASA oznámila, že se teleskop primárně určený ke studiu exoplanet vrátil do vědecké služby. Data z minulých pozorování jsou stažená a nová pozorování probíhají. Příčina vstupu do bezpečného režimu se zatím analyzuje.
19. dubna 17:15
Akcie Virgin Galactic
Společnost Virgin Galactic vydala 18. dubna prohlášení o zplnomocnění a oznámení o výroční schůzi plánované na 12. června. Prohlášení obsahuje seznam návrhů. Především společnost požádá akcionáře o rozdělení akcií, které má podpořit klesající cenu akcií společnosti.
19. dubna 15:00
Vydávání licencí FAA
Úřad FAA pro komerční vesmírnou přepravu oznámil, že již nebude schvalovat starty kosmických strojů, které se mají poté vrátit zpět na Zemi, pokud nebudou mít už i licenci k opětovnému vstupu.
19. dubna 10:00
MDA Space
Kanadská vesmírná agentura (CSA) udělila společnosti MDA Space prodloužení smlouvy v hodnotě přibližně 182 milionů dolarů na pokračování v podpoře robotických operací na Mezinárodní vesmírné stanici do roku 2030.
19. dubna 8:00
Space ISAC
Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací, Space ISAC, oznámilo 9. dubna vytvoření skupiny LEO Owner Operators Affinity Group, která se skládá z členů Space ISAC provozující družice na LEO.
18. dubna 10:00
Starší pořady na Stream.cz (skončily v prosinci 2018)
By mě zajímalo srovnání s krytem F9.
Ariane 6 má mít kryt o trochu širší (5,4 m oproti 5,2 m u Falconu 9). Ale to je tak malý rozdíl, že by to na fotce nebylo vidět. Hlavní rozdíl je v tom, že kryt F9 je širší než raketa, zatímco u A6 je stejně široký. To je dáno použitým palivem (kerolox zabírá méně místa než hydrolox) a tím, že SpaceX přepravuje rakety po dálnici za normálního provozu, takže nemohou být širší než 3,66 m. Kryty přepravují po polovinách, takže se do toho taky vejdou.
Ariane6 bude mat kryt ovela dlhsi ako ma Falcon9. Je to dane tym, ze spolieha na rovnaky koncept, ako jej predchodkyna Ariane5. A to vynesenie 2 velkych telekomunikacnych druzic pri jednom starte.
Vdaka tomuto konceptu mala Ariane5 v minulosti velku vyhodu voci konkurencnym raketam. Pri dnesnom trende znovupouzitelnosti a cene za start SpaceX, alebo BO neviem, ci si najdu dostatok zakaznikov. Urcite sa druzice najdu, len ci dost, aby sa vyvoj zaplatil.
WOW! To je obrovské.