sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Iceye

Finský provozovatel konstelace pátracích a záchranných satelitů (SAR) Iceye a japonská letecká a obranná společnost IHI Corporation nedávno podepsaly dohodu o vývoji konstelace družic pro pozorování Země z bezpečnostních, civilních a komerčních účelů.

ESA

Členské státy Evropské kosmické agentury se chystají rozhodnout o rozpočtu agentury na příští tři roky a všechny zraky se upírají na to, kolik Německo nabídne na podporu ambiciózní série programů.

U.S. Space Force

Americké vesmírné síly se blíží dokončení strategického plánu, který zmapuje, co musí služba v příštích 15 letech postavit, nakoupit a nasadit do provozu, v rámci příprav na budoucnost kde bude oběžná dráha považována za spornou vojenskou doménu.

Kymeta

Společnost Kymeta pracuje na technologii konformní antény, která by mohla být integrována do těla raket Shockwave vyvíjených společností iRocket. Umožní tak propojení na více oběžných drahách, které bude podle nich zásadní pro americkou síť protiraketových raket Golden Dome.

Revolv Space

Italsko-nizozemská společnost Revolv Space má svého prvního zákazníka pro svou novou generaci pohonných jednotek solárních panelů (SADA) pro středně velké platformy a konstelace, produkt je známý jako MARA.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Díly pro Vulcan na Atlasu V

Atlas V při letech vyzkouší některé části pro raketu Vulcan. První bude aerodynamický kryt. Zdroj
8. dubna 21:07

Rubrika:

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jirka Hadac
Jirka Hadac
6 let před

A budou takove lety nabizet se slevou? Takove upravy uz tu byly a skoncili nekolikrat pri max q. Jako zakaznik bych se bal a zadal bych slevu.

Karel Zvoník
6 let před
Odpověď  Jirka Hadac

Nemyslím si, že by to bylo třeba. Rakety se běžně upravují a vylepšují. Ostatně Falcon 9 je toho příkladem. Také Atlas V byl již několikrát optimalizován a pár úprav ho ještě čeká. Dostane například úplně nové pomocné motory. Myslím, že se to vše projeví na konečné ceně, takže ve finale bude levnější. Ostatně to je důvod proč se to dělá a já osobně jsem rád, že se kosmické společnosti snaží snižovat naklady.
Že by se mohlo něco pokazit možné určitě je, ale riziko tu bylo vždy.

3,14ranha
3,14ranha
6 let před
Odpověď  Jirka Hadac

Pokud mohu soudit z různých PDF bružurek, tak ULA už takhle v minulosti sjednotila avioniku (pro Atlas i Deltu), zavedla nový řídící software a dokonce vyzkoušela (po splnění primární mise) technologické demonstrátory programu ACES.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.