Crew Dragon měl přistávat motoricky

Podle odpovědí @elonmusk tak byl vyprojektován a stále to umí. Pro nákladní mise toto přistání je možné, neprošlo ale prověrkou NASA.
11. března 11:11

Crew Dragon měl přistávat motoricky, 3.0 out of 5 based on 2 ratings
Pin It
(Visited 754 times, 1 visits today)
Kontaktujte autora článku - hlášení chyb a nepřesností, rady, či připomínky

Hlášení chyb a nepřesnostíClose

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.0/5 (2 votes cast)
(Visited 754 times, 1 visits today)
Níže můžete zanechat svůj komentář.


8 komentářů ke článku “Crew Dragon měl přistávat motoricky”

  1. Vojta napsal:

    Takže vyřešili problém se spalinami, které se dostávaly pod tepelný štít v místech vysunutých nožiček? Pro nouzové přistání po selhání padáku to není problém. Pokud ale chtějí CD použít opakovaně, tak spaliny pod štítem nebo dosedání štítem na beton bez nožiček není úplně ideální.
    Asi taky bude třeba dekontaminace kvůli zbytkům hydrazinu, ale to by na přistávací ploše neměl být velký problém.

    • Dušan Majer napsal:

      Spíše jde jen o záložní řešení.

    • bohyn napsal:

      Je vidět, že SX tento boj nevzdává a snad se jednou dočkáme. Pravděpodobně jdou salámovou metodou – napřed certifikovat jako záložní řešení pro nákladní Dragony a pak to postupně prosazovat dále. Bez certifikace NASA, se ale žádná hitparáda v podobě “tajného” záložního řešení nekoná.

      • Vojta napsal:

        Řekl bych, že tajné záložní řešení při selhání padáku s NASA neoficiálně dohodnuté mají, ale nemohou to říkat nahlas. NASA by byla sama proti sobě, kdyby to striktně zakázala. V případě nehody by ztratila důvěru veřejnosti, ale kdyby záložní řešení fungovalo, tak budou za hrdiny všichni. Filtry oxidu uhličitého z velitelského modulu Apolla 13 také nebyly certifikovány na použití v lunárním za přispění kartonových desek letového plánu a jak šlapaly. Samozřejmě padáky jsou spolehlivé, tak to snad nikdy potřeba nebude a třeba se motorické přistání někdy uplatní u Cargo Dragonu.
        Mě ale spíš zajímalo technické řešení při prorážení nožiček skrz štít, se kterým měli jisté problémy. Čistší řešení by bylo použít vnější nohy podobné těm na boosteru, ale to by vyžadovalo velmi výraznou změnu kapsle, která je nereálná.

  2. dfbdbdb napsal:

    Trochu mě zaráží to překvapení. Na motoricky přistávajícího dragona jsme všichni až do jeho odvolání čekali několik let.

    • Karel Zvoník napsal:

      Přesně tak. Také moc nechápu to nadšení okolo této novinky. Nejde přeci o jiné motory a ty vznikaly už s touto schopností. Proč by ji tedy neměly mít?

      • bohyn napsal:

        Dejte na misky vah spolehlivosti:
        1) raketový motor se stovkami součástek krát 8 mínus počet motorů co může selhat. V reálném provozu neotestovaný, krom pár skoků.
        2) léty prověřené padákové přistání do vody.
        Je to volba rozumu, nikoliv srdeční záležitost.
        Navíc NASA momentálně nehodlá používat Crew Dragon opakovaně a SX se tak budou hromadit lodě pro “recyklaci” na Cargo Dragon 2. SHS se blíží, a co pak s dosluhující flotilou?

  3. MichaelaV napsal:

    Mohli by udělat ‘předváděcí’ let zakončený právě přistáním pomocí motorů, prostě jen tak že to opravdu jde. Myslím že Elon by to lidem prodal jako pořádnou show 🙂

Zanechte komentář