sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ: Zkouška motoru záchranné věžičky lodi Orion

Kosmická loď Orion má jednou vynášet do vesmíru astronauty, je tedy logické, že potřebuje spolehlivý systém, který by v případě nehody nosné rakety odnesl kabinu s posádkou pryč. Orion bude k tomuto účelu využívat záchrannou věžičku, což je obecné označení pro konstrukci, kterou používaly třeba lodě z programu Apollo, nebo Sojuzy. Na záchranné věžičce Orionu bude motorů hned několik, každý s jiným účelem. Na první pohled největší plameny šlehají z abort motoru, který by se postaral právě o odnesení lodi pryč. O manévrování a orientaci sestavy v prostoru při této činnosti se postará Attitude Control Motor (viz náhledová fotka článku) a závěrečnou separaci věžičky a lodi obstará Jettison Motor. Dnes od 18:50 SEČ bychom se měli dočkat statického testovacího zážehu Attitude Control Motoru.

Další možností sledování je NASA TV.

https://www.facebook.com/NASAOrion/videos/268303937392056/?__xts__%5B0%5D=68.ARDYCU9TJ2kX8iIBScHbKcRXydM_PA3PqaZGqyjA09q_l4YldjQ2fbmvfXqnZKNJ4bOoM6DAjo8w3vBszhxQEfwPykqdmOvLVcgLQZgle8YrKTPlI4PEyoE7zUgYYlbjqYbUHVii_WYpodVU1hQX-AUbJTVmy0cM0soSOjVoo0pwFMxQaD226sDEpo5hcJtbDCcoFISpvZk5E1Wh4mNuKWi_v4QVqh41CSU1gu83Ka-AGmbX8PkGEw4n_z6ZUd3xjZ1HnYgfUHjk0YJj_vdwf9epXJAZeYpjMpUylPd0_CkjiPgloX13PorWl0Nq5ylHICnHWRBUfV4J2Q2Gojp51HOutMZOFzxC4u0&__tn__=-R

Zdroje informací:
https://www.facebook.com/
https://www.facebook.com/

Zdroje obrázků:
https://www.nasa.gov/images/content/435033main_jsc2010e041289_hgih.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
7 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jirka Hadač
Jirka Hadač
5 let před

Jůha, posledně, když tenhle test dělali, tak mě fascinovalo, jak ty manévrovací motory doslova zametaly okolí :-D.

Michal Václavík
5 let před
Odpověď  Jirka Hadač

31,1 kN už nelze brát na lehkou váhu 🙂

Jirka
Jirka
5 let před
Odpověď  Jirka Hadač

Technicky vzato jde o jediný motor na TPH, který nelze řídit. Na výstupu je připojena sada ventilů, které umožňují regulaci (posílají vyfukované plyny jedním nebo druhým směrem). Zajímavé, nevěděl jsem, že je potřeba další kvalifikační zážeh tohoto motoru.

Jiří Hošek
Jiří Hošek
5 let před
Odpověď  Jirka

Motor ACM systému LAS byl posledním, který kvalifikačním zážehovým testem dosud neprošel. Předchozí test v dubnu 2017 (HT-11) byl vývojový. Teprve včerejší test byl kvalifikační (QM-1).

Dan
Dan
5 let před
Odpověď  Jirka

Jen pro zajímavost, velmi podobně se v prostoru orientuje japonský Epsilon. Taktéž (u Epsilonu skutečně) malý motor na TPH s (zdánlivě paradoxně) přidaným zpomalovačem hoření, dvě tečné trysky proti sobě a šoupátko.

Matouš Klugar
Matouš Klugar
5 let před

Záznam ze zkoušky. Můžete doplnit do článku

https://youtu.be/6AO4kwmpUZk

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpověď  Matouš Klugar

Díky, ale už tam je kompletní záznam celého vysílání. Trvá jen 15 minut, takže asi není potřeba jej nahrazovat konkrétní pasáží. Ale rozhodně díky!

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.