sociální sítě

Přímé přenosy

Atlas V (Starliner 1)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Tory Bruno

Tory Bruno, který nedávno odstoupil z funkce generálního ředitele společnosti United Launch Alliance, se připojuje ke společnosti Blue Origin jako vedoucí nové divize národní bezpečnosti.

ESA

Evropská kosmická agentura oznámila plány na nábor přibližně 520 nových zaměstnanců počínaje rokem 2026, a to na základě rozhodnutí schválených na 342. zasedání Rady ESA začátkem tohoto měsíce.

BlueBird

Indická raketa LVM3 vynesla 23. prosince družici BlueBird nové generace společnosti AST SpaceMobile s přímým přenosem do vesmíru. Zahájila tím tak sérii vynášení dalších desítek kusů těchto družic.

Innospace

Jihokorejský startup Innospace oznámil, že se v první polovině roku 2026 pokusí o druhý start své rakety Hanbit-Nano. První let rakety skončil výbuchem krátce po startu 22. prosince.

Desert Works Propulsion

Společnost Desert Works Propulsion (DWP) dnes oznámila rozšíření svých domácích vývojových a testovacích kapacit pro elektrické pohony s cílem reagovat na rostoucí poptávku po pokročilé mobilitě ve vesmíru v odvětvích národní bezpečnosti a komerčního vesmíru.

CACI International

Společnost CACI International 22. prosince oznámila, že hotovostní transakci v hodnotě 2,6 miliardy dolarů získává společnost ARKA Group, která se zabývá vesmírnými technologiemi. Společnost tak rozšiřuje svou působnost v oblasti vesmírných senzorických a zpravodajských systémů.

Dlouhý pochod 12A

První start čínské opakovaně použitelné rakety Dlouhý pochod 12A dosáhl v pondělí večer oběžné dráhy. První stupeň měl po oddělení provést návrat do atmosféry a přistání. Pokus o přistání se však nedařil.

Selhání rakety H3

Dnešní start s družicí QZS-5 skončil neúspěšně vlivem problémů s horním stupněm. Jeho první zážeh trval o 27 sekund déle s nižším tlakem, druhý zážeh začal o 25 sekund později než měl a namísto 260 sekund trval sotva sekundu. Družice i s horním stupněm tak zůstaly na LEO.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Zaměstnanci ULA stávkují

Stávky občas potkají i oblast kosmonautiky. Z poslední doby můžeme zmínit situaci, která před víc než rokem na několik týdnů ochromila provoz na jihoamerickém kosmodromu v Kourou. Nyní se stávka týká americké společnosti United Launch Alliance. V neděli 6. května totiž členové tamní strojařské odborové organizace odmítli tříletou dohodu a o den později zahájili stávku a spustili demonstrace. Protestujícím nevadí nízké platy, ale „způsob nakládání se zaměstnanci jako s komoditou a ne jako s lidmi“. Jde především o povinnost nedobrovolně cestovat a dlouhodobě až 30 dní pobývat na různých kosmodromech a jiných místech USA, z čehož vzniká jejich odloučení od rodin.

Část stávkujících zaměstnanců ULA.
Část stávkujících zaměstnanců ULA.
Zdroj: https://pbs.twimg.com

Vedení ULA se snaží situaci vyřešit, sám nejvyšší šéf Tory Bruno přiznal, že jej zklamalo, že kolektivní smlouva, kterou sám označuje za „poslední, nejlepší a finální nabídku“, nebyla přijata a zaměstnanci místo toho zvolili stávku. Stávka nezasáhla všechny zaměstnance, zhruba jde o šest stovek lidí, z celkového počtu 2 500 pracujících pod strojařskou organizací.

Nezbývá než doufat, že se situaci podaří vyřešit a že se nepotáhne moc dlouho, aby nezačala zasahovat do plánovaných startů. Z těch, které mají jasně dané startovní okno, je nejblíže Parker Solar Probe a ta má ještě čas – její start má přijít nejdříve až na konci července.

Oficiální potvrzení stávky.
Oficiální potvrzení stávky.
Zdroj: https://forum.nasaspaceflight.com

Zdroje informací:
https://twitter.com/
http://forum.kosmonautix.cz/
https://www.theverge.com/
http://spacenews.com/

Zdroje informací:
https://pbs.twimg.com/media/DcmsNZLV0AIfYBS?format=jpg&name=medium
https://pbs.twimg.com/media/DcmsNYOVAAAfn7z?format=jpg&name=medium
https://forum.nasaspaceflight.com/…topic=45610.0;attach=1490536;image

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
6 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radoslav Benda
Radoslav Benda
7 let před

Len pre upresnenie – zamestnancom vadia primárne 2 veci.
Najprv treba upresniť, že v súčasnosti sú pracovníci bežne povolaní pracovať na 30 dní na inú základňu (Vanderbergova). Problém je v novej zmluve ten, že podľa nej môžu zamestnanca po 30 dňovom pobyte povolať obratom na ďalší 30 dňový pobyt.
A druhá vec je tá, že ULA môže kedykoľvek zadať prácu interného zamestnanca externej firme, kontraktorovi.

To sú hlavné 2 dôvody stávky 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Radoslav Benda

Díky za doplnění.

Ivo
Ivo
7 let před

Je otázkou jak dlouho ještě budou tito lidé zaměstnanci ULA, podle mě to už moc dlouho nebude. Zakázek bude méně a méně a zkostnatělá firma zatím nejeví náznaky toho, že by začala něco dělat.

pbpitko
pbpitko
7 let před
Odpověď  Ivo

Zakázok je stále dosť a dosť a zrejme aj bude stále viac, ULA je mnoho-ročný a mimoriadne spoľahlivý partner NASA ktorý vyniesol veľkú väčšinu vesmírnych misií NASA, takmer všetky misie k všetkým planétam slnečnej sústavy, ku kométam, planétkam (Vesta, Ceres, Pluto.. …), rovnako väčšinu armádnych a vládnych vesmírnych projektov, je hlavným dodávateľom balistických rakiet a iných nosičov, atď. , atď…. Sú im zverované vynášky najdrahších a najdôležitejších misií. Súkromný sektor doteraz vyniesol len 2 tak dôležité misie (Armádny mini-raketoplán X-37 a TESS na hľadanie Exoplanét) inak iba viac-menej telekomunikačné družice na nízku obežnú dráhu.

Okrem toho je ULA spoločný podnik (joint venture) spoločností Boeing a Lockheed Martin ktoré pokrývajú viac ako polovicu všetkých civilných veľko-lietadiel na celom svete, nehľadiac na obrovské množstvo iných projektov.
pb

Ivo
Ivo
7 let před
Odpověď  pbpitko

Ano, vše co jste napsal o historii a současnosti je naprostá pravda. Já se však zaměřuji na budoucnost. ULA má na dnešní dobu produkty, které nejsou konkurenceschopné. ULA dneska žije z minulosti a jede setrvačností. ULA dneska má obrovské fixní náklady. ULA má dneska kusovou výrobu, která je drahá. A k tomu všemu asi málo platí, když stávkují zaměstnanci.

pbpitko
pbpitko
7 let před
Odpověď  Ivo

Aha, už je mi to jasné, všetci sú tam idioti !

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.