sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Shijian-19

Čína testovala malý flexibilní, rozšiřitelný modul na oběžné dráze během nedávné mise Shijian-19. CAST uvedla, že modul je během startu ve složeném stavu a po dosažení oběžné dráhy se nafoukne.

Dish Network

Společnost DirecTV upouští od plánů na koupi Dish Network kvůli neúspěšné nabídce na výměnu dluhu. Odprodej Dish DBS by pomohl mateřské společnosti EchoStar zaměřit se na rostoucí podnikání v oblasti družicové a pozemní komunikace.

Cuantianhou

Společnost Space Transportation se sídlem v Pekingu plánuje na druhou polovinu roku 2025 první test svého prototypu znovupoužitelného kosmického letounu Cuantianhou. Společnost vystavila model Cuantianhou na výstavě Space Tech Expo Europe v Brémách.

Americké vesmírné síly

Americké vesmírné síly se připravují na zpoždění vynášení klíčových nákladů národní bezpečnosti na palubě rakety Vulcan od společnosti ULA. Uvedl to generálporučík Philip Garrant, šéf Velitelství vesmírných systémů vesmírných sil.

Lunar Outpos

Společnost Lunar Outpos oznámila 21. listopadu, že podepsala dohodu se SpaceX o použití kosmické lodi Starship pro přepravu lunárního roveru Lunar Outpost Eagle na Měsíc. Společnosti nezveřejnily harmonogram spuštění ani další podmínky obchodu.

JAXA a ESA

Agentury JAXA a ESA 20. listopadu v Tsukubě v Japonsku vydaly společné prohlášení, ve kterém načrtli novou spolupráci v oblastech planetární obrany, pozorování Země, aktivity po ISS na nízké oběžné dráze Země, vesmírná věda a průzkum Marsu.

SEOPS

Společnost SEOPS na Space Tech Expo Europe 19. listopadu oznámila, že podepsala smlouvu se společností SpaceX na vynesení mise plánované na konec roku 2028 z Floridy. Do roku 2028 také získává kapacitu pro blíže nespecifikované další starty SpaceX.

Latitude

Francouzský startup Latitude podepsal víceletou smlouvu se společností Atmos Space Cargo, společností vyvíjející komerční návratová zařízení. Atmos koupí minimálně pět startů rakety Zephyr ročně, a to v letech 2028 až 2032.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Zaměstnanci ULA stávkují

Stávky občas potkají i oblast kosmonautiky. Z poslední doby můžeme zmínit situaci, která před víc než rokem na několik týdnů ochromila provoz na jihoamerickém kosmodromu v Kourou. Nyní se stávka týká americké společnosti United Launch Alliance. V neděli 6. května totiž členové tamní strojařské odborové organizace odmítli tříletou dohodu a o den později zahájili stávku a spustili demonstrace. Protestujícím nevadí nízké platy, ale „způsob nakládání se zaměstnanci jako s komoditou a ne jako s lidmi“. Jde především o povinnost nedobrovolně cestovat a dlouhodobě až 30 dní pobývat na různých kosmodromech a jiných místech USA, z čehož vzniká jejich odloučení od rodin.

Část stávkujících zaměstnanců ULA.
Část stávkujících zaměstnanců ULA.
Zdroj: https://pbs.twimg.com

Vedení ULA se snaží situaci vyřešit, sám nejvyšší šéf Tory Bruno přiznal, že jej zklamalo, že kolektivní smlouva, kterou sám označuje za „poslední, nejlepší a finální nabídku“, nebyla přijata a zaměstnanci místo toho zvolili stávku. Stávka nezasáhla všechny zaměstnance, zhruba jde o šest stovek lidí, z celkového počtu 2 500 pracujících pod strojařskou organizací.

Nezbývá než doufat, že se situaci podaří vyřešit a že se nepotáhne moc dlouho, aby nezačala zasahovat do plánovaných startů. Z těch, které mají jasně dané startovní okno, je nejblíže Parker Solar Probe a ta má ještě čas – její start má přijít nejdříve až na konci července.

Oficiální potvrzení stávky.
Oficiální potvrzení stávky.
Zdroj: https://forum.nasaspaceflight.com

Zdroje informací:
https://twitter.com/
http://forum.kosmonautix.cz/
https://www.theverge.com/
http://spacenews.com/

Zdroje informací:
https://pbs.twimg.com/media/DcmsNZLV0AIfYBS?format=jpg&name=medium
https://pbs.twimg.com/media/DcmsNYOVAAAfn7z?format=jpg&name=medium
https://forum.nasaspaceflight.com/…topic=45610.0;attach=1490536;image

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
6 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radoslav Benda
Radoslav Benda
6 let před

Len pre upresnenie – zamestnancom vadia primárne 2 veci.
Najprv treba upresniť, že v súčasnosti sú pracovníci bežne povolaní pracovať na 30 dní na inú základňu (Vanderbergova). Problém je v novej zmluve ten, že podľa nej môžu zamestnanca po 30 dňovom pobyte povolať obratom na ďalší 30 dňový pobyt.
A druhá vec je tá, že ULA môže kedykoľvek zadať prácu interného zamestnanca externej firme, kontraktorovi.

To sú hlavné 2 dôvody stávky 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Radoslav Benda

Díky za doplnění.

Ivo
Ivo
6 let před

Je otázkou jak dlouho ještě budou tito lidé zaměstnanci ULA, podle mě to už moc dlouho nebude. Zakázek bude méně a méně a zkostnatělá firma zatím nejeví náznaky toho, že by začala něco dělat.

pbpitko
pbpitko
6 let před
Odpověď  Ivo

Zakázok je stále dosť a dosť a zrejme aj bude stále viac, ULA je mnoho-ročný a mimoriadne spoľahlivý partner NASA ktorý vyniesol veľkú väčšinu vesmírnych misií NASA, takmer všetky misie k všetkým planétam slnečnej sústavy, ku kométam, planétkam (Vesta, Ceres, Pluto.. …), rovnako väčšinu armádnych a vládnych vesmírnych projektov, je hlavným dodávateľom balistických rakiet a iných nosičov, atď. , atď…. Sú im zverované vynášky najdrahších a najdôležitejších misií. Súkromný sektor doteraz vyniesol len 2 tak dôležité misie (Armádny mini-raketoplán X-37 a TESS na hľadanie Exoplanét) inak iba viac-menej telekomunikačné družice na nízku obežnú dráhu.

Okrem toho je ULA spoločný podnik (joint venture) spoločností Boeing a Lockheed Martin ktoré pokrývajú viac ako polovicu všetkých civilných veľko-lietadiel na celom svete, nehľadiac na obrovské množstvo iných projektov.
pb

Ivo
Ivo
6 let před
Odpověď  pbpitko

Ano, vše co jste napsal o historii a současnosti je naprostá pravda. Já se však zaměřuji na budoucnost. ULA má na dnešní dobu produkty, které nejsou konkurenceschopné. ULA dneska žije z minulosti a jede setrvačností. ULA dneska má obrovské fixní náklady. ULA má dneska kusovou výrobu, která je drahá. A k tomu všemu asi málo platí, když stávkují zaměstnanci.

pbpitko
pbpitko
6 let před
Odpověď  Ivo

Aha, už je mi to jasné, všetci sú tam idioti !

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.