sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Telesat

Kanadská společnost Telesat nabízí družice Lightspeed jako most k IRIS², jelikož její konstelace širokopásmového připojení na nízké oběžné dráze Země (LEO) má být spuštěna v roce 2027, nejméně tři roky předtím, než má být v provozu evropská suverénní síť.

Vast

Generální ředitel společnosti Vast, která se zabývá vývojem komerčních vesmírných stanic, uvedl, že podporuje revidovaný přístup NASA k podpoře vývoje komerčních stanic a označil jej za nejlepší způsob, jak se vyhnout mezeře v lidské přítomnosti USA na oběžné dráze.

Armada

Společnosti Armada, specialista na mobilní edge computing, a Sophia Space začaly spolupracovat na vybudování integrované a škálovatelné výpočetní infrastruktury sahající od Země až do vesmíru.

Boeing

Společnost Boeing oznámila, že zahájila 3D tisk konstrukčních panelů, které tvoří páteř solárních panelů pro družice. Tento krok podle společnosti zkrátí výrobní dobu na polovinu a pomůže jí udržet krok s poptávkou.

Eutelsat

Společnost Eutelsat se spojila s francouzským startupem Skynopy, který se zabývá družicovou konektivitou, aby prozkoumala možnosti, jak nabídnout operátorům družic pro pozorování Země volnou kapacitu na pozemních stanicích používaných pro OneWeb.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Nádrže a solární panely servisního modulu Orionu

Evropská kosmická agentura má v programu americké lodi Orion významný úkol – postavit servisní modul, který bude lodi dodávat energii, vodu, či vzduch. Nyní přišel významný posun vpřed, protože na své místo už byly umístěny všechny palivové nádrže a testují se i solární panely. V harmonogramu do startu nepilotované mise EM-1 v roce 2019 však stále zbývá ještě mnoho důležitých kroků. Odeslání hotového servisního modulu do Spojených států je zatím plánováno na léto. V USA pak servisní modul podstoupí další zkoušky a nakonec se dočká spojení s návratovou kabinou a dalším hardwarem.

V útrobách servisního modulu jde dobře vidět jednu ze čtyř nádrží.
V útrobách servisního modulu jde dobře vidět jednu ze čtyř nádrží.
Zdroj: http://www.esa.int/

V německých Brémách, v hale firmy Airbus byly do útrob servisního modulu umístěny čtyři nádrže s celkovým objemem 8 000 litrů, do kterých bude před startem napuštěno palivo a okysličovadlo. Nádrže vytváří dvě sekce, které jsou propojeny hustou sítí rozvodů s 33 raketovými motory.

Součástí modulu je i řídící systém, který se na základě dat ze senzorů rozhoduje o dalších krocích a sleduje i stav systémů. „Uložení nádrží je významný milník a velký krok vstříc zahájení závěrečných zkoušek, které proběhnou tady v Evropě,“ oznámil Thierry Kachler, vedoucí evropského týmu lodi Orion zaměřeného na pohonný systém.

Zkoušky solárních panelů lodi Orion.
Zkoušky solárních panelů lodi Orion.
Zdroj: http://www.esa.int

V Nizozemí se zatím testují solární panely, které budou na oběžné dráze vyrábět elektřinu pro celou loď. Při startu budou tyto křehké konstrukce složené, aby odolaly vibracím, které nebudou na raketě Space Launch System malé. Jakmile se kosmická loď ve vesmíru oddělí od horního stupně nosné rakety, solární panely se vyklopí, otočí směrem ke Slunci a začnou vyrábět elektřinu.

Aby bylo jisté, že panely budou po náročném startu fungovat, podrobili je evropští inženýři opravdu důkladným zkouškám. Při nich byly panely vystaveny zátěži, která dokonce přesahuje očekávané limity. Součástí zkoušek byly i vibrační testy, při kterých je testovaný hardware uložen na chvějící se stůl, nebo akustické zkoušky, při kterých se panely položily před extrémně výkonné reproduktory, které napodobují drsné podmínky při startu. Jakmile budou zkoušky hotové, budou panely odeslány do Brém, kde se spojí se zbytkem servisního modulu.

Schéma lodi Orion a hardwaru, který k ní bude při startu připojen.
Schéma lodi Orion a hardwaru, který k ní bude při startu připojen.
Zdroj: http://www.esa.int

Zdroje informací:
http://www.esa.int/

Zdroje obrázků:
http://www.esa.int/…/17471726-1-eng-GB/Orion_service_module_fuel_tank_installation.jpg
http://www.esa.int/…/17471800-2-eng-GB/Orion_service_module_fuel_tank.jpg
http://www.esa.int/…/17471689-1-eng-GB/Orion_solar_wing_testing.jpg
http://www.esa.int/…/15702374-2-eng-GB/Orion_spacecraft_exploded_view.png

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
7 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jiří Hošek
Jiří Hošek
7 let před

Upřesnění termínu „léto“ pro dodání servisního modulu do USA:

Před pěti dny řekl viceprezident a programový manažer pro Orion společnosti Lockheed Martin Space Systems Mike Hawes, že dodání servisního modulu do USA je očekáváno na začátek července.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Jiří Hošek

Díky moc!

vreckam
vreckam
7 let před

Při nich byly panely vystaveny zátěži, která dokonce přesahuje očekávané limity.

Pousteli Evu a Vaška :-O

Risa123
Risa123
7 let před
Odpověď  vreckam

Co to je ?

Matouš Klugar
Matouš Klugar
7 let před

Vceku by mě zajímalo, čím je ta nádrž obalená. Napadly mě peltierovy články, ale příjde mi divné, že by chtěli nádrž ochlazovat pomocí kondukce přes stěny.
Víte někdo, co by to mohlo být? Ty zlaté proužky co vypadají jako mini solární panýlky 🙂

Jiří Hošek
Jiří Hošek
7 let před
Odpověď  Matouš Klugar
Matouš Klugar
Matouš Klugar
7 let před
Odpověď  Jiří Hošek

Díky, takže naopak než jsem myslel, nechladí, ale hřeje 😉

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.