Dlouhý pochod 10
Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.
A ještě nám ani neřekli, jaké Isp ten motor bude mít… 🙂
Ono to nakonec s tím methanem asi nebude tak žhavé. Jsem zvědav, kdy začne o vodíku v horním stupni básnit Elon.
Blue Origin sa rozhodol zmeniť pôvodne plánovaný pre duhý stupeň vákuový BE-4 za 2 BE-3U kvôli tomu že vákuový BE-4 by potreboval vývoj a je pre nich zbytočné a zdĺhavé vyvýjať ďalší vákuový motor (ak chcú letieť do 2020) keď už jeden vyvýjajú. Musk asi s vodíkom nazačne pri F7, FH určite nie bolo by to zbytočné a BFR je kompozitná takže vodík by robil len podobné problémy ako pri VentureStar a navyše kvapalný Metán sa dá Marse dá získat o niečo energeticky jednoduchšie a má podstatne lepšiu hustotu.