sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Sophia Space

Společnost Sophia Space získala předběžné financování ve výši 3,5 milionu dolarů na vývoj výpočetních a datových center na oběžné dráze s klíčovými aplikacemi geoprostorové inteligence.

Apophis T-4 Years Workshop

Doporučení nedávno zveřejněná z workshopu Apophis T-4 Years Workshop, který se konal minulý měsíc v Tokiu, vyzývají vědci NASA, aby reagovala na dotazy, které obdržela v  žádosti o informace o tom, jak využít dvojici družic Janus k průzkumu asteroidu Apophis dříve, než v dubnu 2029 proletí kolem Země.

Virgin Galactic

Společnost Virgin Galactic oznámila, že výroba nových suborbitálních kosmických letounů je i nadále na dobré cestě, aby umožnila zahájení komerčních letů v polovině příštího roku, a zároveň zvažuje obnovení prodeje letenek.

Landspace

Čínský startup Landspace v sobotu vynesl na oběžnou dráhu šest družic Tianyi. Družice vynesla raketa Zhuque-2E z rampy v testovací oblasti Dongfeng Commercial Space Innovation Test Area v raketovém středisku Jiuquan.

NGA

National Geospatial-Intelligence Agency (NGA) se připravuje na otevření svého nového kampusu „NGA West“ severně od centra St. Louis koncem září. Toto otevření je vyvrcholením téměř desetiletého úsilí o modernizaci působnosti agentury na Středozápadě.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Nový New Shepard poprvé letěl

Systém New Shepard absolvoval v letech 2015 a 2016 celkem pět startů, při kterých se vždy podařilo měkce přistát jak s pohonnou jednotkou, tak i s maketou kabiny pro astronauty. Bylo však jasné, že firma Blue Origin bude muset otestovat i pokročilou verzi kabiny, která bude odpovídat té, ve které poletí platící zákazníci. Včera proto přišla první zkouška kabiny, která dostala označení 2.0 a velmi potěšující je, že letový test byl úspěšný.

Ke startu došlo v 17:59 našeho času a kabina dosáhla výšky 98,27 km, pohonná jednotka vyletěla jen o trochu níže – do výšky 98,16 km. Nejvyšší rychlost při vzestupné fázi dosáhla Mach 2,94, při sestupu pak Mach 3,74. Od startu do přistání kabiny uplynulo 10 minut a 6 sekund, k otevření padáků došlo ve výšce 1970 metrů, přistávací zážeh pohonné jednotky nastal ve výšce 1132 metrů.

A čím se nová kabina liší od té staré – asi nejviditelnější změnou jsou velká panoramatická okna s rozměrem 73 × 109 cm. Kromě nich byla kabina 2.0 vybavena 12 komerčně/vědecky/edukačními experimenty a v křesle ležela pokusná figurína „Mannequin Skywalker“.

Zdroje informací:
http://forum.kosmonautix.cz/
http://forum.kosmonautix.cz/
https://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
https://forum.nasaspaceflight.com/…topic=43723.0;attach=1463892;image

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
21 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Peter P
Peter P
7 let před

Netusite nahodou ci bola pohonna jednotka systemu New Shepard nova, alebo to bola ta ista ktora uz letela v rokoch 2015 a 2016?

Samo
Samo
7 let před
Odpověď  Peter P

Nová pôvodná je už vyradená.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Samo

Ano, při testu záchranného systému dostala plný zásah a mohlo dojít k poškození systémů.

JaGa
JaGa
7 let před

Ty přistání pohonné jednotky zatím moc vychytaný nemají. Falcon by byl už rozbitý na hadry. Shepard má kliku, že si může za-viset nad přistávací plochou.

98,27 km to stále není dost 🙂 Ale letěl bych ihned.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  JaGa

Ono je to i tím, že NG má mnohem jednodušší letový profil než F9 – v podstatě jen nahoru a dolů s mnohem menším namáháním.

Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Malinko si rýpnu do Jeffa Bezose, protože přeci podle něj tam moc velký rozdíl není. 🙂
Taky bych letěl, abych viděl, jak je Země kulatá. Ono je přeci jen jedna věc to vědět a druhá to vidět. To je něco jako jsem poprvé viděl ve svém dalekohledu Saturn. Jasně, vím, že má prstence, ale když jsem je v dalekohledu poprvé viděl, tak jsem poulil oči. Nádhera.

marian
marian
7 let před
Odpověď  JaGa

„98,27 km to stále není dost“
Hehe, a koľko by ti bolo dosť? Na krátky suborbitálny výletík s bohovským výhľadom je to podľa mňa tak akurát. 🙂 A na číselné detailíky tipu – „wau som nad 100 km tak som podľa amerických pravidiel oficiálnym astronautom“ alebo „som o pár desiatok sekúnd dlhšie v stave beztiaže“ sa tu hrať nemusíme. 😉

vj
vj
7 let před
Odpověď  marian

100 km je mezinárodně uznaná hranice. Američané se dlouho drželi 50 mil.
A ano, aspoň těch 100 km by to fakt chtělo, protože pro platící turisty je to asi dost důležité. Asi jako šplhat na nějakou horu, ale zůstat pod vrcholem…

marian
marian
7 let před
Odpověď  vj

Ja som ale nehovoril o oficiálne uznanej hranici vesmíru ale o pojme astronaut – definícia COSPARu neuznáva ako astronautov (kozmonautov) suborbitálnych výletníkov, aj ked sa dostanú nad 100 km. Muselo by ísť o orbitálny let. A napr. mne osobne ako platiacemu turistovi by to nevadilo či som vo výške 98, alebo 100 km, výhľad a zážitok by to boli predsa aj tak rovnaké. 😉

vj
vj
7 let před
Odpověď  vj

Jako astronauti jsou běžně označováni i ti, kteří ještě let neabsolvovali.

Karel
Karel
7 let před
Odpověď  vj

Lidi ze Space Ship One dostali ty svoje „křídla“, i když měli podobný 100km skok.
A orbitální let ani nejde udělat ve 100km výšce, na to je potřeba minimálně 150km. Ta 100km hranice je odvozená od toho, že letadlo cca v této výšce by muselo vyvinout orbitální rychlost, aby mělo dostatečný vztlak. Ale objekt bez pohonu s orbitální rychlostí by se třením o atmosféru zpomalil natolik, že by nedokončil ani jeden oblet.

Petr Scheirich
Petr Scheirich
7 let před
Odpověď  marian
Kamil
Kamil
7 let před
Odpověď  marian

„dost“ je jedině dosažení oběžné dráhy. Suborbitální hrátky jsou fajn, ale neříkal bych jim kosmické lety.

Racek
Racek
7 let před
Odpověď  Kamil

Tohle je opravdu jen takovej turistickej vejlet tam nahoru. A je fajn, že to už bude. Snad to znovu probudí větší zájem o kosmonautiku.

JaGa
JaGa
7 let před
Odpověď  Kamil

Tak na to, by vám asi nejlépe odpověděl právě Alan Shepard. Bohužel už nemůže.

Vojta
Vojta
7 let před
Odpověď  JaGa

Ale všechna čest, pokud jde o rozsah tahu motoru. Merlin je možné přiškrtit na nějakých 40 až 50 % a je to bráno jako výborný výsledek. Motor NS se dá regulovat od nějakých 10 % nominálů.

Vlastimil Pospíchal
Vlastimil Pospíchal
7 let před
Odpověď  Vojta

To by mě zajímalo, jak při těch 10 % tahu udrží stejný tlak ve spalovací komoře jako při 100 %.

Jirka
Jirka
7 let před

Mě osobně hodně překvapilo to časování, které je uvedené na stránkách spaceflighnow. 1 a půl roku do komerčního provozu?!?

Vzhledem k tomu, že se jedná již o „vylepšenou“ verzi a loď i s kabinou se zdají hotové, mi to přijde hrozně dlouhé. Vím, že bezpečnost vždy na prvním místě, ale 1,5 roku? Netuší někdo co mají v plánu? Jen další testy?

A navíc bez uvedení ceny. Čekal bych už předprodeje pro všechny nedočkavé … 🙂

Kamil
Kamil
7 let před
Odpověď  Jirka

Doufám, že příště poletí i s posádkou

Racek
Racek
7 let před
Odpověď  Jirka

jeden a půl roku je dost šibeniční termín i pro zkoušky nového modelu auta. Přece jenom v tomhle poletí normální nevycvičení lidé, turisté.

Vidurius
Vidurius
7 let před

Co uvidí a uslyší zákazník v Crew Capsule 2.0 https://www.youtube.com/watch?v=6ZJghIk7_VA

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.