ZÁZNAM: Telefonát americké rekordmance

Peggy Whitson by se dnes v 16:00 našeho času měla dočkat zhruba dvacetiminutového telefonátu, přičemž na druhém konci linky bude americký prezident Donald Trump s dcerou Ivankou a americká astronautka Kate Rubins. Hovor z Oválné pracovny Bílého domu bude věnován rekordu v kumulativní délce kosmického pobytu mezi americkými astronauty, kterého Peggy Whitson dosáhne. Přeskočí totiž zatím vedoucího Jeffa Williamse, který má na svém kontě 534 dní. Jelikož se Peggy na kosmické stanici zdrží až do září, měla by celkově nasbírat ďábelských 666 dní.

Celý telefonát má být živě vysílán na webu i na Facebooku. Pokusíme se zprostředkovat vložení přehrávače přímo do tohoto článku. Vysílání je v první řadě určené americkým školám – probíhá totiž v rámci spolupráce NASA a amerického ministerstva školství. Celá akce je navíc součástí snahy zaujmout studenty (a studentky), nadchnout je pro studium technických oborů.

Sluší se ještě poznamenat, že Peggy Whitson drží i další rekordy. Je to první žena v historii, která vede dlouhodobou expedici na ISS podruhé! Navíc drží ženský rekord v počtu výstupů do volného prostoru i v jejich délce. Může se zkrátka chlubit statistikami, jaké nemá ani řada jejích mužských kolegů. Při prezidentském telefonátu jí bude dělat společnost kolega Jack Fischer, který se s posluchači podělí o své první kosmické zkušenosti.

21 komentářů ke článku “ZÁZNAM: Telefonát americké rekordmance”

Tak to budou v tom září přistávat hned dva kosmičtí veteráni. Jurčičchin bude mít zrovna tak ďábelskou sumu přes 670 dní ve vesmíru.

Kolikrát v historii se uskutečnil hovor amerického prezidenta z Bílého domu s astronauty ve vesmíru? Na nejvyšším stupínku stojí samozřejmě Nixon a Apollo 11. Ale co další?

3. MichaelM napsal:

Myslím, že toto je dnes mnohem důležitější zpráva pro kosmonautiku než Ivanka a její chaotický taťka:

Rozumel jste nekdo tomu co tim basnik chtel rici?
    Military application in space,… bulding our military like never before… we gonna have the strongest military ever had… (cas 17:00)
    Opet neco jako hvezdne valky, ci co?
    Astronauti mluvi o lidstvi a mezinarodni spolupraci a pak najednou toto?
    Je neco znamo o tom co se hodlaji objednavat jak pan prezident zminil?

Opět po pár letech hrozí od soboty platební neschopnost americké vlády. Takže se NASA zase až na výjimky celá vypne.

6. Michael Voplatka napsal:

Jack Fisher je borec 🙂 Jeho nadšení a odpovědi se mi moc líbily.