sociální sítě

Přímé přenosy

Sojuz-2.1a (Bion-M 2)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

IFT-10

Společnost SpaceX plánuje provést další zkušební let sestavy Starship/Super Heavy 24. srpna. Let má proběhnout po dokončení vyšetřování neúspěchu předchozí mise a získání schválení od Federálního úřadu pro letectví.

Cambrian Works

Společnost Cambrian Works si vybrala společnost Astroscale US jako svého partnera pro 30denní studii NASA, jejímž cílem je vypracovat komplexní koncept provozu a implementační plán pro potenciální komerční misi ke zvýšení oběžné dráhy observatoře Neila Gehrelse Swifta.

SpaceX

Společnost SpaceX obvinila Virginii z vyloučení Starlinku z většiny státních dotací ve výši 613 milionů dolarů v rámci federálního programu širokopásmového připojení.

Telespazio Germany

Společnost Telespazio Germany 12. srpna oznámila plány na vylepšení své platformy pro řízení misí EASE-Rise o služby Digantara pro sledování vesmírné situace (SSA) a nástroje umělé inteligence Intella.

Geost

Společnost Rocket Lab USA 12. srpna oznámila, že dokončila akvizici společnosti Geost, amerického dodavatele elektrooptických a infračervených (EO/IR) senzorů používaných ve vojenských družicích. Hodnota akvizice dosahuje 275 milionů dolarů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Technické zjevení jménem Stratolaunch

O soukromém letounu Stratolaunch nebylo v poslední době příliš často slyšet, ale to neznamená, že se tento projekt, do kterého investoval především Paul Allen (spolu s Billem Gatesem zakladatel Microsoftu), dále nerozvíjí. V průběhu minulých dní společnost na svém webu zveřejnila fotky ze stavby nosného dvoutrupého letounu, který by měl vynášet do výšky deseti kilometrů kosmickou raketu. V podstatě jde o hodně zvětšený princip známý od rakety Pegasus. Na fotkách je vidět, že letoun už disponuje masivními podvozky, ale jeho trup ještě bude potřebovat hodně práce. Je ale pozitivní vidět, že projekt neumřel, ale že se na něm stále pracuje.

Pohled na kabinu zpod křídla
Pohled na kabinu zpod křídla
Zdroj: http://www.stratolaunch.com
Podvozek letounu Stratolaunch
Podvozek letounu Stratolaunch
Zdroj: http://www.stratolaunch.com
Kabina letounu Stratolaunch
Kabina letounu Stratolaunch
Zdroj: http://www.stratolaunch.com
Ocasní plochy
Ocasní plochy
Zdroj: http://www.stratolaunch.com/
Zadní část letounu z podhledu
Zadní část letounu z podhledu
Zdroj: http://www.stratolaunch.com/
Plánovaný průběh startu
Plánovaný průběh startu
Zdroj: http://www.stratolaunch.com/

Zdroje informací:
http://www.stratolaunch.com/

Zdroje obrázků:
http://www.stratolaunch.com/images/[email protected]
http://www.stratolaunch.com/images/hero_cabinwing.png
http://www.stratolaunch.com/images/hero_wheels.png
http://www.stratolaunch.com/images/hero_cabin.png
http://www.stratolaunch.com/images/hero_tail.png
http://www.stratolaunch.com/images/hero_under.png
http://www.stratolaunch.com/images/[email protected]

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
15 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Vlastimil Pospíchal
Vlastimil Pospíchal
8 let před

Ještě by tam mohli udělat jeden mezistupeň s motorem typu scramjet.

gg
gg
8 let před

Zcela zbytečné, se sporným přínosem. To už by bylo lepší celé to předělat na „skylonoidní“ první stupeň, jen s náporovým pohonem pro atmosféru a jedním raketovým motorem pro suborbitální „skok“ mimo atmosféru. To vás taky dostane zhruba na Mach 10 jako scramjet, ovšem rozdíl je v tom, že na rozdíl od scramjetu (nebo i Sabru) všechny tyhle komponenty spolehlivě umíme (je to taková „přerostlá X-15“). Mně vyšla možná nosnost na LEO asi kolem dvaceti pěti až třiceti tun. Při vzletové nosnosti Stratolauncheru možná něco přes třicet. Přitom hornímu stupni by stačil jednoduchý metanový motor s otevřeným cyklem a balonová ocelová nádrž.

Ketivab
8 let před

Ví se, jakou by tento systém měl mít nosnost?

Lukas
Lukas
8 let před
Odpověď  Ketivab

6124 Kg na LEO

rhronza
rhronza
8 let před

Jestli tomu správně rozumím tak jedině letadlo je vícenásobně použitelné a ostatní, včetně raketového stupně s „křídélkem“, je 1-ráz?

Michael Voplatka
8 let před
Odpověď  rhronza

Ano, rozumíte tomu správně.

Jaro Pudelka
Jaro Pudelka
8 let před
Odpověď  rhronza

Jedine že by tam zavesili Falcon 9.

kopapaka
8 let před
Odpověď  Jaro Pudelka

Měl tam být Falcon F5…

Petr
Petr
8 let před

Na konci je mezi dodavateli uvedena spolecnost SpaceX pro Multi-stage buster.
Jsou k dispozici informace o jaký pohon se jedná?
Díky za zajímavý článek

Ketivab
8 let před
Odpověď  Petr

Jde asi o to, že ve videu je použita raketa Falcon 5, která ale byla později zrušena stejně jako spolupráce SpaceX a Stratolaunch Systems.

Petr
Petr
8 let před
Odpověď  Ketivab

Děkuji
Koukám, že je na jejich stránkách nyní uvedeno partnerství s Orbital ATK, kteří poskytnou Pegasus XL:
http://www.stratolaunch.com/news/OrbitalATK.html

Pospíšil
Pospíšil
8 let před
Odpověď  Ketivab

SpaceX tento projekt opustila na konci 2012.

Roman
Roman
8 let před

Nosnost má být 250t, což je shodné s Antonovem An-225. Stane se tak letadlem schopným přenášet nejtěžší náklady na světě. O práci se tedy nemusí bát, i když by neměli dost vesmírných zakázek. Držím jim palce!

ptpc
ptpc
8 let před
Odpověď  Roman

Ale málo nákladov by sa dalo prevážať ako nekrytých, čiže to v podstate nie je konkurecia An-225 Mrija.

Jiný Honza
Jiný Honza
8 let před

Člověk by podvědomě čekal něco „dynamičtějšího“. Nějaké titanové přemotorované delta křídlo co udělá ve 20 km Mach 3. A samozřejmě, v dnešní době, jedině v podobě dálkově řízeného dronu. Prostě taková vylepšená bezpilotní SR-71.
No hlavně, aby to vůbec dodělali. A sehnali raketu, která k tomu bude pasovat. Pegasus XL na tom vypadá trochu jako AIM-9 Sidewinder. 🙂

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.