sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Přístupová plošina se probudila k životu

Pravidelní čtenáři našeho portálu už vědí, že montážní hala VAB prochází v těchto měsících výraznou modernizací, která obnáší především instalaci deseti pater přístupových plošin. Ty v budoucnu obklopí raketu SLS a umožní tak technikům přístup ke všem důležitým místům na sestavované raketě. Jelikož dbáme na zpětnou vazbu od našich čtenářů, víme, že Vás toto téma zajímá a máte zájem o podrobnější informování o průběhu příprav. Dnes Vám proto přinášíme dvě fotky, které jsou zaměřeny na plošinu úrovně J. Na ní technici 28. dubna vyzkoušeli jednak připojení elektrických systémů, takže se její světla úspěšně rozsvítila, ale zkoušel se i výsuvný systém, který zajistí, aby se obě poloviny přístupové plošiny vysunuly tak, jak mají.

Polovina plošiny úrovně J je úspěšně zapojena do elektrické sítě a vysunuta do operační polohy
Polovina plošiny úrovně J je úspěšně zapojena do elektrické sítě a vysunuta do operační polohy
Zdroj: http://www.nasa.gov/
Znázornění poloh obslužných pater
Znázornění poloh obslužných pater
Zdroj: http://www.nasa.gov/

Zdroje informací:
http://www.nasa.gov/

Zdroje obrázků:
http://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/vabplatformj.jpg
http://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/vabplatformjvertical.jpg
http://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/gsdo_platform_install_diagram_co.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
10 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
otaznick
otaznick
8 let před

Škoda těch středověkých jednotek v infografice… Foto je ale úchvatné.

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  otaznick

Na to si bohužel budeme muset u NASA ještě pár let zvyknout. Potěšující je, že třeba SpaceX používá pro nás běžné jednotky.

Vojta
Vojta
8 let před
Odpověď  Dušan Majer

NASA interně používá jednotky SI, ale její hlavní publikum je prostě zvyklé na ten středověk. SpaceX taky používá automobilové km/h místo m/s, čímž mě štve, protože si nepamatuji, kolik km/h je oběžná rychlost.

Spytihněv
Spytihněv
8 let před
Odpověď  Vojta

Kdyby NASA žila ve středověku i interně, tak jsme měli o jednu družici Marsu víc 🙂 Vtipkuju. Je to sice fakt, ale samozřejmě byla chyba u Lockheedu.

Samo
Samo
8 let před
Odpověď  Vojta

To sa dá jednoducho prepočítať m/s=km/h / 3.6

Vojta
Vojta
8 let před
Odpověď  Vojta

Přepočítat to jde, ale to jdou i ty palce, stopy, míle, uzly, libry, psi atp. Km/h je praktická jednotka při jízdě autem či let letadlem, ale pro vesmír bych raději používal metry nebo kilometry za sekundu. Samozřejmě i ve vesmíru se používají různé obskurní jednotky jako AU, ly, pc nebo násobky c, ale ty by zase v autě nedávaly smysl.

Jiří Hošek
Jiří Hošek
8 let před

K článku a diagramu úrovní jednotlivých pater přístupových plošin doplním pár informací:

Datum instalace platforem:
patro – první polovina /druhá polovina
J – 05.04.2016 / 15.04.2016
K – 22.12.2015 / 07.03.2016
Dnešní článek o funkčním testu se týká plošiny instalované 15.04.2016.

V Kennedyho vesmírném středisku jsou připravovány k instalaci, případně čekají na tuto přípravu, všechny plošiny úrovní H, G a F, které obklopí centrální stupeň a vzletové stupně SRB. Všechny tyto plošiny mají stejný profil a byly přiváženy přibližně v měsíčních intervalech.

Dne 26.04.2016 dorazila na parkoviště za budovou VAB první polovina plošiny úrovně E, která obklopí raketu SLS v úrovni nad vzletovými stupni, a má tedy jiný profil. Na této fotografii je polovina plošiny úrovně F a za ní polovina plošiny úrovně E:comment image

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Jiří Hošek

Díky moc za doplnění informací.

Peter P
Peter P
8 let před

Je skoda, ze sa NASA vzdala po programe apollo Saturnu 5. Muzelo ubehnut vela rokov pokial sa k tomu vratili. Po bitve je kazdy general a ja osobne casto utocim na program space shuttle, pretoze si myslim ze odcerpal mnoho energie a penazi na iny vyvoj. Na druhu stranu nedavno som objavil zaujimave video so startu tusim Apolla 17 kde bol v poslednej casti rozhovor so samotnym Wernherom von Braunom. Popisoval dalsiu strategiu a plany space shuttle. Skutocne veril, ze to bude prostriedok ktory usetri naklady na dopravu a posunie program dalej. On bol vizionar a rovnako ako jeho konkurent na druhej strane v ZSSR po jeho smrti za vesmirne zavody zasekli. Raketoplan nebol tak vyhodny ba naopak prevadzka astronomicky draha. Co je na tom neuveritelne Sovieti odobrali koncept a spalili na tiez astronomicke naklady. SLS ma zmysel pretoze bez tak tazkeho nosica bude cesta za nizku obeznu drahu nedosiahnutelna. Verim ze kombinacia nosicov SLS a Falcon Heavy je dostacujuca na let k marsu. Drzim im palce.

Rudolf Šíma
Rudolf Šíma
8 let před
Odpověď  Peter P

Buran byl „jen“ kosmické házedlo, ale Eněrgia byla vyspělá raketa. To, že ji Rusové nevyrábějí, má důvody v ekonomické situaci Ruska. Náklady na jiný velký projekt by byly také spálené, bez ohledu na jeho smysluplnost. Škoda, potenciál ruských kontruktérů nebude využit ani v budoucnu, pokud budou vlastenecky setrvávat v zemi zamrzlé v minulém století.
P.S.
Americký raketoplán byl možná neekonomický, ale byla to nádherná kára. 🙂

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.