sociální sítě

MIN
SEK

krátké zprávy

Near Space Network

NASA 17. září oznámila, že udělila kontrakt společnosti Intuitive Machines na podporu Near Space Network. Jedná se o systém, který poskytuje komunikační služby pro mise NASA na oběžné dráze Země a cislunárním prostoru.

Tradiční ceremoniály v Moskvě

Patnáctého prosince by se k ISS měla vydat kosmická loď Sojuz TMA-19M a na její palubě budou sedět Jurij Malenčenko z Ruska, Tim Kopra z USA a Tim Peake z Velké Británie. Jelikož už jejich start klepe na dveře, je na čase, aby si prošli tradičními ceremoniály, mezi kterými najdeme třeba prohlídku historických artefaktů ve Hvězdném městečku, nebo pokládání květin ke Kremelské zdi na Rudém náměstí v Moskvě. V dnešním krátkém článku Vám přinášíme video obsahující sestřih tohoto tradičního momentu vzdání holdu kosmonautickým velikánům, kteří jsou zde pochováni.

ptpc

Mám otázku – tá žena v záložnej posádke je kto?

Vítek
Odpovědět  ptpc

Američanka Kate Rubbins, je v hlavní posádce ISS počínaje květnem 2016:

Odpovědět  Vítek

To jsme se ale pěkně sešli 😀

Vítek

Mystické telepatické spojení :DD

Odpovědět  ptpc

Je to Američanka Kathleen Rubins – https://en.wikipedia.org/wiki/Kathleen_Rubins. Měla by letět příští rok na Sojuzu TMA-20M.

ptpc

Ďakujem vám obom za odpoveď. Pokiaľ som dobre pochopil tak je nováčik.
Na odľahčenie – pripadá mi ako typická hrdinka hollywodskych filmov – biologička, ktorá ide skúmať Vesmír…
Ale nič v zlom…

Odpovědět  ptpc

A beztak na simulátoru Sojuzu vždycky havarovala, že jo? Druhá Sandra…

No tak nejako…
Inak to bola jedna z vecí, ktoré mi na Gravitácii vadili. Keby na simulátore Sojuzu vždy havarovala, do vesmíru by sa nepozrela.

Pokládat květiny u Kremelské zdi musí být mimořádný zážitek z velmi smíšených pocitů. Ti velikáni jsou tam taky velmi smíšeni 🙂

Komarov, Gagarin nebo Koroljov jsou asi v pohodě, ne? A možná i ten Stalin. Čert ví, jak by vypadala Evropa, kdyby to Rusové tenkrát s Hitlerem prohráli. Veškerá americká technika by byla k ničemu, kdyby s ní neměl kdo na zemi bojovat.

Odpovědět  maro