sociální sítě

Přímé přenosy

Žádné plánované přenosy nebyly nalezeny.

krátké zprávy

Near Space Network

NASA 17. září oznámila, že udělila kontrakt společnosti Intuitive Machines na podporu Near Space Network. Jedná se o systém, který poskytuje komunikační služby pro mise NASA na oběžné dráze Země a cislunárním prostoru.

Ariane 6

Evropští představitelé tvrdí, že změna softwaru by měla vyřešit problém, který nastal při inauguračním startu Ariane 6 v červenci s horním stupněm.

Space Network Services

Impulse Space oznámila 16. září kontrakt na zajištění dopravy na geostacionární oběžnou dráhu pro družice od francouzského startupu Space Network Services. Byla to první oznámená dohoda o geostacionární službě Impulse Space, která byla představena v srpnu.

U.S. Space Force

U.S. Space Force udělily téměř 45 milionů dolarů Rochesterskému technologickému institutu a Michiganské univerzitě, aby vedly pokročilý výzkum vesmírné energie a pohonu.

Lockheed Martin

Lockheed Martin získal kontrakt v hodnotě 297,1 milionu dolarů na vývoj mapovačů blesků pro budoucí geostacionární konstelaci Národního úřadu pro oceán a atmosféru.
Smlouva nařizuje vyvinout dva letové přístroje a zahrnuje opce na dva další.

York Space Systems

Americké vojenské družice postavené společností York Space Systems si úspěšně vyměňovaly data na oběžné dráze pomocí optických komunikačních terminálů Tesat-Spacecom.

Ursa Major

Ursa Major, společnost zabývající se raketovým pohonem se sídlem v Coloradu, získala od americké armády nové finanční prostředky ve výši 12,5 milionu dolarů na pokrok ve vývoji a výrobě raketových motorů na tuhé pohonné látky.

U-space

Francouzský startup U-space bude spolupracovat s nadnárodním dodavatelem raket MBDA na vývoji dvojice družic, které budou demonstrovat detekci, charakterizaci a zaměřování družic a jiných zařízení ve vesmíru. Družice spadají do plánů agentury DGA .

Samara Aerospace

Startup Samara Aerospace získal kontrakt společnosti SpaceWERX na vývoj zlepšeného zaměřování družic o hmotnosti o 200 až 500 kilogramů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Den plný simulátorů Sojuzu

Vzpomínky na výcvik

„Dnes strávím šest hodin v simulátoru Sojuzu! Vlastně ve dvou různých simulátorech. První z nich můžete vidět na fotografii níže. V tomto typu simulátoru procvičujeme všechny fáze letu. Mimochodem, na fotografii můžete také vidět, že je tam poklop, který ve skutečnosti na reálných lodích Sojuz neexistuje. Na startovní rampě, když je loď připojená k raketě, musíte nejdříve vlézt do orbitálního modulu a z něj dolů do návratového modulu. Pro každodenní práci by to ale bylo trochu nemotorné a proto ty dvířka navíc.

V tomto typu simulátoru procvičujeme všechny fáze letu. V den focení s námi byl ještě náš kolega Terry, který je však nyní zase zpátky v USA.
V tomto typu simulátoru procvičujeme všechny fáze letu. V den focení s námi byl ještě náš kolega Terry, který je však nyní zase zpátky v USA.
Zdroj: https://plus.google.com/

Úterý 23. července 2013

Máme také ale další typ simulátoru, který se používá pouze pro nácvik manuálního přiblížení na oběžné dráze, manuální dokování, odpojení nebo přeparkování k jinému portu (to probíhá manuálně vždy). Jedno takové cvičení na tomto simulátoru mě čeká dnes odpoledne.

Dopoledne budeme s Antonem procvičovat start a postartovní operace na oběžné dráze. Začneme s rychlými procedurami pro setkání s ISS, což se skládá z několika korekčních zážehů. Někdy během toho se nám určitě přihodí něco nepříjemného, co znemožní držet se naplánovaných úkonů v daném čase.

V takovém případě naštěstí vždy funguje přechod na „starý“ dvoudenní letový profil! Se souhlasem z řídícího střediska přejdeme na dlouhý profil a získáme tak více času pro odstranění vzniklých problémů. Jen si budeme muset počkat trochu déle na teplé jídlo!

Čtvrtek 25. července 2013

Dnes mě čeká poslední výcvikový den ve Hvězdném městečku při této návštěvě Ruska a bude to další den plný simulátorů Sojuzu!

Nejdříve nás čeká jedno manuální přiblížení ke stanici, kdy bude Anton procvičovat ruční řízení Sojuzu ze vzdálenosti několika kilometru až po zhruba 100 metrů před dokovací port. Já mu budu jakožto palubní inženýr pomáhat z orbitálního modulu měřením rychlosti a vzdálenosti pomocí laserového dálkoměru.

Poté přijde u ovládacích prvků řada na mě. Budu mít samostatné cvičení manuálního dokování, kdy budu procvičovat připojení Sojuzu ze vzdálenosti 400 metrů – to už je hodně blízko k ISS.

Odpoledne pak bude… horké! Někdy během našeho cvičení v simulátoru Sojuzu se za ovládacími panely v návratovém modulu objeví kouř, který se bude šířit. Ne že by v reálné situaci musel kouř nutně pocházet odtud, ale simulátor má samozřejmě některé známé vzorce chování. Vypneme všechny elektrické přístroje, ale mám takový pocit, že v našem scénáři to problém nevyřeší. Ostatně jako vždy. Bude nám tedy zbývat pouze jediná možnost: vypustit vnitřní atmosféru. To dozajista uhasí požár!

Jakmile si všichni oblečou svůj skafandr Sokol a všechny skafandry projdou kontrolou těsnosti, vypustíme všechen vzduch z lodi a začneme pracovat na procedurách pro nouzové přistání. V tento okamžik nám začíná utíkat čas: skafandry jsou připojeny ke kyslíkovým nádržím, které nás udrží naživu jen několik hodin. To je ale mnoho času pro uskutečnění brzdícího zážehu, který nám zajistí vstup do atmosféry. Rozhodně však neexistuje žádná rezerva, která by nám umožnila dovolit si nezvládnout to na první pokus!“

Zdroj informací:
https://plus.google.com/

Zdroj obrázku:
https://plus.google.com/

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
https://kosmonautix.cz/2015/08/03/den-plny-simulatoru-sojuzu/