sociální sítě

MIN
SEK

krátké zprávy

Fúze dat

Boeing plánuje předvést technologii senzorové fúze, která by mohla zlepšit vojenské situační povědomí kombinací dat z atmosférických a vesmírných senzorů. Tato fúze dat ze senzorů by mohla být doručena operátorům na zemi nebo pilotům.

Den ode dne lepší Pluto

Zažíváme fantastické dny. Americká sonda New Horizons se blíží k trpasličí planetě Pluto a fotky, které nám přichází na Zemi jsou stále podrobnější. Je fascinující sledovat, jak se na povrchu Pluta objevuje stále více detailů, jak se z temnoty začínají vynořovat i malé měsíce. Dnes jsme pro Vás připravili další článek s fotkami ze sondy New Horizons. Fotky, které zde uvidíte jsou složené z originálních fotek NASA. Samotné složené fotky ale nejsou produktem státní agentury, nýbrž šikovných internetových uživatelů, kteří dokáží z několika nekvalitních snímků udělat jeden dechberoucí. Autorem náhledové fotky je uživatel portálu unmannedspaceflight.com s nickem ZL Doyle.

utor: ZL Doyle

Měsíc Charon fotka z 1. července. Autor: ZL Doyle
Měsíc Charon fotka z 1. července. Autor: ZL Doyle
Měsíc Nix -  fotka z 1. července. Autor: ZL Doyle
Měsíc Nix – fotka z 1. července. Autor: ZL Doyle
Měsíc Hydra -  fotka z 1. července. Autor: ZL Doyle
Měsíc Hydra – fotka z 1. července. Autor: ZL Doyle
Snímek Pluta ze 1.7. 22:54 UTC pořízený ve vzdálenosti 14,9 milionu kilometrů. Autor: Kenny007 / forum.kosmonautix.cz
Snímek Pluta ze 1.7. 22:54 UTC pořízený ve vzdálenosti 14,9 milionu kilometrů. Autor: Kenny007 / forum.kosmonautix.cz
Oficiální složený snímek od NASA pořízený  25. a 27. června. Na barevné fotce vidíme obě polokoule trpasličí planety.
Oficiální složený snímek od NASA pořízený 25. a 27. června. Na barevné fotce vidíme obě polokoule trpasličí planety.
Zdroj: http://pluto.jhuapl.edu/

Adhara

A pritom stačí pár dní počkať a snímky budú lepšie aj bez veľkej námahy. 🙂

Libor Lohr
Odpovědět  Adhara

Váš názor je správný pokud se nic nepokazí,ale….jistě znáte Márphyho zákony a tak se musí využít všeho co je už dnes možné.Ahoj Libor.

Adhara
Odpovědět  Libor Lohr

Keby sa niečo pokazilo na poslednú chvíľu (aj ja sa toho obávam), možnosť vytiahnuť čo najviac z odvysielaných dát tu stále bude. Ale chápem tú nedočkavosť, viem, že keď niektorí ľudia môžu získať niečo skôr ako iní – hoci ťažšie – tak im to za tú námahu stojí. Preto môj komentár nebol myslený priveľmi vážne.

gg
Odpovědět  Adhara

Ten dataset asi bude zajímavý i tak, pro příští generaci průletových sond; budeme na něm moci trénovat programy pro rekonstrukci povrchu ze snímků pořízených při 3D průletu (tedy pokud je známá osa a perioda rotace daného tělesa) nebo i při přibližování. (Ale to asi jen až APL uvolní surová data…)

gg
Odpovědět  Adhara

„Keby sa niečo pokazilo na poslednú chvíľu (aj ja sa toho obávam)…“

A je to tady! 😀

Odpovědět  Adhara

Já vím, ale když je to tak nádherně napínavý … a k tomu ještě Ceres! Velmi dobré práce.
Teď bude pár dní pauza, to víte, otroctví a dřina na chalupě, a večer pár scifi knih. O to víc se budu těšit.

Jaroslav.Alois

Pasivita není zrovna excelentní vlastnost. Obdivuji šikovnost všech, kteří “ surové“ snímky vylepšují. Prosím pokračujte , nemohu se vašich vylepšení dočkat.
Vřele děkuji za Vaši snahu.

Spytihněv Čumpelík

To Kennym upravené Pluto už tentokrát vypadá jinak. Obří kráter je pryč a máme spíš něco ve stylu měsíčního moře.

Kenny007

Nene, to je jiná strana 🙂

Odpovědět  Kenny007

Je tam pás tmavých skvrn kolem dokola a ta jedna vypadá jako „kráter“, je to vidět i poslední barevné animaci NASA.
Ale bude to nejspíše optický klam a oblast s nízkým albedem.

Odpovědět  Kenny007

Na té animací je vidět ta veliká dlouhá oblast, pak je skupina malých skvrn za sebou a za nimi, než se znovu objeví ta veliká, tak je ten náš pomyslný „kráter“.

Spytihněv Čumpelík