sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Cuantianhou

Společnost Space Transportation se sídlem v Pekingu plánuje na druhou polovinu roku 2025 první test svého prototypu znovupoužitelného kosmického letounu Cuantianhou. Společnost vystavila model Cuantianhou na výstavě Space Tech Expo Europe v Brémách.

Americké vesmírné síly

Americké vesmírné síly se připravují na zpoždění vynášení klíčových nákladů národní bezpečnosti na palubě rakety Vulcan od společnosti ULA. Uvedl to generálporučík Philip Garrant, šéf Velitelství vesmírných systémů vesmírných sil.

Lunar Outpos

Společnost Lunar Outpos oznámila 21. listopadu, že podepsala dohodu se SpaceX o použití kosmické lodi Starship pro přepravu lunárního roveru Lunar Outpost Eagle na Měsíc. Společnosti nezveřejnily harmonogram spuštění ani další podmínky obchodu.

JAXA a ESA

Agentury JAXA a ESA 20. listopadu v Tsukubě v Japonsku vydaly společné prohlášení, ve kterém načrtli novou spolupráci v oblastech planetární obrany, pozorování Země, aktivity po ISS na nízké oběžné dráze Země, vesmírná věda a průzkum Marsu.

SEOPS

Společnost SEOPS na Space Tech Expo Europe 19. listopadu oznámila, že podepsala smlouvu se společností SpaceX na vynesení mise plánované na konec roku 2028 z Floridy. Do roku 2028 také získává kapacitu pro blíže nespecifikované další starty SpaceX.

Latitude

Francouzský startup Latitude podepsal víceletou smlouvu se společností Atmos Space Cargo, společností vyvíjející komerční návratová zařízení. Atmos koupí minimálně pět startů rakety Zephyr ročně, a to v letech 2028 až 2032.

Exolaunch

Německý společnost Exolaunch použije svůj nový adaptér Exotube počínaje rokem 2026. Exotube je univerzální modulární adaptér pro integraci, start a rozmístění družic od cubesatů až po 500 kg družice.

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Vylovení po nouzovém přistání do vody

Vzpomínky na výcvik

„Dnešek byl pro mě a Terryho mokrým začátkem týdne. Na první výuku dnešního rána jsme zamířili do Hydrolabu – velkého bazénu v Hvězdném městečku, kde se nacvičují především výstupy do volného kosmu. Tam jsme procvičovali procedury, které bychom museli provádět, kdybychom se Sojuzem přistáli do vody. Nacvičovali jsme bezpečné připojení v případě, že bychom po přistání museli být vyzvednuti do záchranného vrtulníku.

Pondělí 9. prosince 2013

Při běžném přistání samozřejmě helikoptéry přistanou vedle návratového modulu a personál záchranného týmu pomáhá posádce dostat se ven. Ovšem mohou nastat situace (a v minulosti už nastaly), při kterých není možné, aby vrtulníky přistály. A pak ještě navíc mohou nastat také přistání do vody a to zejména při selhání nosné rakety v pozdější fázi osmiminutového letu na oběžnou dráhu. V tom případě by návratový modul přistál v Tichém oceánu.

V Hydrolabu se nacvičují hlavně výstupy do volného kosmu.
V Hydrolabu se nacvičují hlavně výstupy do volného kosmu.
Zdroj: https://plus.google.com/

Terry a já jsme oba tyto scénáře nacvičovali v našich standardních skafandrech Sokol, a také v suchém obleku Forel, který je součástí naší nouzové výbavy pro přežití. Místo opravdového vrtulníku jsme měli k dispozici jeřáb, který mnoho věcí docela usnadňoval. Oba dva jsme už ale v minulosti zažili skutečné vyzvednutí vrtulníkem, které bylo součástí výcviku vojenských pilotů.

Oba scénáře jsme nacvičovali ve skafandru Sokol i v suchém obleku Forel.
Oba scénáře jsme nacvičovali ve skafandru Sokol i v suchém obleku Forel.
Zdroj: https://plus.google.com/

Veškeré činnosti související se záchranou vrtulníkem – oblékání do obleku Forel, opuštění návratového modulu, použití signalizačních prostředků a dalších potřeb k přežití – jsme nacvičovali v létě. O tom ale zase někdy příště.“

Místo opravdového vrtulníku jsme měli k dispozici jeřáb.
Místo opravdového vrtulníku jsme měli k dispozici jeřáb.
Zdroj: https://plus.google.com/
Nácvik bezpečného připojení k vyprošťovacímu jeřábu.
Nácvik bezpečného připojení k vyprošťovacímu jeřábu.
Zdroj: https://plus.google.com/

Zdroj informací:
https://plus.google.com/

Zdroj obrázků:
https://plus.google.com/

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.