sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Co obnáší první let Orionu?

Už jen necelé dva měsíce zbývají do chvíle, kdy se na floridském kosmodromu zažehnou motory nejsilnější soudobé rakety Delta IV Heavy. Úkolem tohoto nosiče je dopravit na oběžnou dráhu první exemplář nové americké lodi Orion. Tato mise označovaná zkratkou EFT-1 sice bude trvat jen několik hodin, což je ve srovnání s dlouhodobými lety vesmírem, plánovanými na příští roky, jen chvilka, přesto bude tato mise pro další vývoj nedocenitelná. Otestují se při ní totiž klíčové systémy lodi, mezi kterými hraje hlavní roli tepelný štít. V dnešním krátkém článku Vám přinášíme přehledné rekapitulační video celé plánované mise, která by měla být prvním velkým krokem k nové éře americké pilotované kosmonautiky.

Zdroje obrázků:
http://upload.wikimedia.org/…/559px-Exploration_Flight_Test-1_insignia.png

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
10 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
zdenek
zdenek
10 let před

Nice, ale všechno se tak vleče… Když člověk pomyslí kde už jsme mohli být?

Dušan Majer
Dušan Majer
10 let před
Odpověď  zdenek

Buďme rádi alespoň za to, co je. Mohlo být i hůř. Navíc po mnoha letech stagnace se konečně začíná něco dít. 😉

MU
MU
10 let před

nevím ale Usa zaspali 35 let!Tudíž budou s konceptem 35 let pozadu

Dušan Majer
Dušan Majer
10 let před
Odpověď  MU

To není tak jednoznačné. Sice se 35 let nerozvíjí lety mimo zemské gravitační pole, ale Američanům kvůli tomu vlak rozhodně neujel. Stále jsou kosmonautickou velmocí číslo 1.
Ani ten odklon od letů na Měsíc k raketoplánům bych USA příliš nezazlíval. Bez raketoplánů bychom třeba neměli ISS a ta za to určitě stojí.
Takže Váš komentář, že bude NASA pozadu není úplně správný – pozadu oproti komu, nebo proti čemu? Snad jen maximálně proti tehdejším očekáváním. na druhou stranu máme nyní modernější počítače i materiálové inženýrství.

slappy
slappy
10 let před

Nádhera! Ovšem to završení dramatickym žblunknutím na třech padácích a následné lovení z vody mi k takový „superlodi“ prostě nesedí. Opravdu je to celé jednodušší/bezpečnější/levnější než jít dolu na raketách? Když to zvládli i na Marsu.. padákem jenom zpomalit a pomocí motorů skutečně měkce dosednout… Jedině mě napadá, že americké lodě musí přistávat do vody prostě protože tam nemaj rozsáhlé pusté stepi a manévrovat nad osídlenými oblastmi kolem kosmodromu se bojí…

Dušan Majer
Dušan Majer
10 let před
Odpověď  slappy

Na Marsu to sice zvládli, ale s mnohem menšími náklady. Nejtěžší byla Curiosity, která vážila tunu, navíc díky třetinové gravitaci jen něco přes 300 kg. Plně naložený Orion bude vážit mnoho tun.
Princip motorického přistávání zatím rozvíjí jen SpaceX u své chystané lodi Dragon V2. NASA s tím prozatím nepočítá.

Michal
Michal
10 let před
Odpověď  Dušan Majer

Myslím že kolega měl na mysli spíše zabrždění těsně před dosednutím á la Sojuz. Mimochodem, netestoval se na Orionu pro tento případ airbag?

Dušan Majer
Dušan Majer
10 let před
Odpověď  Michal

Pokud je mi známo, tak Orion nikdy dosednutí na airbagy netestoval. Tuto technologii zkoušela firma Boeing pro svou loď CST-100.

slappy
slappy
10 let před
Odpověď  Michal

Myslel jsem motorické přistání á la Dragon.. Nicméně musím uznat to, jak se Orionu postupně nafukují a otevírají padáky, je přecijen nádhera 🙂

Alois Janíček
Alois Janíček
10 let před

Ty jejich uzle, míle a Fahrenheity mě moc nepomohli.
Ale jinak dobré, těším se na ten test jak malý kluk na vánoce 😉

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.