Ambition – efektní filmová podívaná

úvodní obrázek

V daleké budoucnosti uprostřed nehostinné pustiny mistr se svou mladou učednicí vytváří ze sutin dávného světa planety, měsíce, asteroidy a komety. Všechny tyto světy jim levitují nad hlavami a víří ve zdánlivě chaotickém nebeském tanci. „Co je klíčem k životu na Zemi?“ zeptá se mistr. Učednice jen zatřese hlavou. Odpověď je více než zřejmá. „Voda.“ „Dlouhou dobu byl původ vody a tudíž i života na naši rodné planetě velkou záhadou. Proto jsme začali hledat odpovědi mimo Zemi,“ pokračuje mistr. Vypráví o miliardách komet a o prvních ambicích některou z nich zachytit a studovat. „Mluvíte o misi Rosetta?“ zeptá se mladá učednice.

Evropská kosmická agentura společně se studiem Platige Image vytvořila velmi zdařilý krátkometrážní film, který se kvalitou zpracování vyrovná velkým hollywoodským trhákům. Tímto Vás na našem portálu zveme k jeho zhlédnutí.

Film představuje podstatu lidského bytí – ambice po poznání a dosáhnutí zdánlivě nemožných cílů. Rosetta, která se setkala s kometou, doprovází ji na cestě Sluneční soustavou a brzy na její povrch vysadí přistávací modul Phillae, je misí, která začala jako nemožný sen. Po dekádách plánování, konstrukce a dlouhém letu naším planetárním systémem se však tento sen vyplnil. Někteří lidé misi Rosetta a jejím ambicím zasvětili celý život. Co se ještě nedávno mohlo jevit jako science fiction, se stalo skutečností.

Natáčení probíhalo na Islandu a poprvé byl film prezentován 24. října v Londýně. Režisérského křesla se ujal Polák Tomek Bagiński. V roli mistra si zahrál Aidan Gillen známý především ze seriálu Hra o trůny nebo z filmu Temný rytíř povstal. Aisling Franciosi pak ztvárnila roli mladé učednice.

Pokud se vám film líbil, připojujeme několik odkazů, které by vás mohly zajímat a také české titulky, které pro vás vytvořil náš redaktor Daniel Macháček.

titulky (.srt)

Teaser Trailer

The Making Of

Oficiální web filmu Ambition

3 komentářů ke článku “Ambition – efektní filmová podívaná”

1. A napsal:

Odkaz na titulky nefunguje, šlo by je dát ještě někam jinam? Děkuji.

2. slappy Redakce napsal:

„There were bigger missions after…“ tak to se těšíme : )

Kdyby Siding Spring přiletěla ještě o nějakých sto let později, věřím, že by se už alespoň uvažovalo o jejím přesměrování na marsovskou polární čepičku..

3. inhum napsal:

Dobry den,
    moc diky za info, video je super – takto presentovat Rosettu je opravdu neco.
    Mimochodem, pro priznivce animaci neni jiste jmeno Tomazse/Tomka Baginskeho nezname, sve filmarske kvality dokazal jiz drive.