sociální sítě

Přímé přenosy

Vulcan (SNC Demo-1)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Vantor

Společnost Vantor, dříve známá jako Maxar Intelligence, zabývající se zpravodajskými službami o Zemi, 16. prosince oznámila, že spolupracuje se společností Niantic Spatial na vývoji navigační technologie pro vojenské platformy provozované v prostředích bez GPS.

Digantara Industries

Indická společnost Digantara Industries, která se zabývá systémem pro sledování situace ve vesmíru, získala 50 milionů dolarů díky své expanzi do Spojených států a hledání příležitostí v oblasti protiraketové obrany.

NASA

Koncem tohoto týdne má být spuštěn experiment amerických Vesmírných sil a NASA, jehož cílem bude otestovat novou architekturu malých družic navrženou pro provoz na velmi nízké oběžné dráze Země.

Apolink

Startup Apolink z Palo Alto si vybral společnost GomSpace pro stavbu rádiofrekvenčního subsystému pro svůj první cubesat s cílem ukázat, jak lze přijímat signály z jiných kosmických zařízení na nízké oběžné dráze Země (LEO) a přeposílat je na Zemi.

Starshield

NASA plánuje otestovat družicovou síť Starshield společnosti SpaceX, určenou primárně pro zákazníky v oblasti národní bezpečnosti, na podporu provozu sítě Deep Space Network agentury.

Space Force Association

Nezisková advokační skupina Space Force Association oznámila plány na vytvoření virtuálního vzdělávacího a analytického centra zaměřeného na zlepšení chápání vesmíru jako vojenské oblasti ze strany amerických představitelů.

SpaceX

Finanční ředitel společnosti SpaceX potvrdil, že společnost zvažuje primární veřejnou nabídku akcií (IPO) již v příštím roce, aby získala peníze na mise na Měsíc a Mars a také na orbitální datová centra.

DARPA

Agentura pro pokročilé výzkumné projekty ministerstva obrany (Defense Advanced Research Projects Agency) udělila společnosti BAE Systems kontrakt v hodnotě 16 milionů dolarů na pokračování v práci na softwaru, jehož cílem je udržovat neustálý dohled nad velkým počtem pozemních cílů automatickým přeprogramováním senzorů napříč vládními a komerčními družicovými konstelacemi.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ANKETA: Jak se Vám líbí krátké články?

Logo kosmonautix.cz

Vážení čtenáři, jednou za pár měsíců se na našem webu objeví krátký článek jako je tento. Nebudou v něm informace o aktuálním dění v kosmonautice, ani perličky z historie, nebo novinky o budoucích projektech. V dnešním článku se zaměříme na Vaše reakce, které jste nám za posledních několik týdnů poslali pomocí ankety v pravém sloupci našeho webu. Zpětná vazba od čtenářů je pro nás velmi důležitá. Proto jsme se rozhodli dělat vyhodnocení anket veřejně – aby bylo vidět, že pro nás mají Vaše hlasy velký smysl.

Dnes jsme pro Vás spustili novou anketu. Můžete v ní hlasovat po dobu několika týdnů – minimálně do doby, než se nashromáždí 200 hlasů, aby měla anketa odpovídající výpovědní hodnotu. V aktuální anketě se na Vás obracíme s otázkou, jako se Vám líbí novinka, kterou jsme nasadili v rámci našich druhých narozenin, které jsme slavili 1. září. Jde o krátké články, které vychází nepravidelně během dne.

Znovu bych chtěl upozornit, že stále budeme vydávat jeden „velký článek“ denně – ten vyjde vždy po půlnoci (nebo v poledne v případě Kosmotýdeníku). Krátké články jsou jen jakýsi bonus navíc, který může během dne vyjít, ale také nemusí. Do krátkých článků dáváme třeba zajímavá videa, nebo infografiky, které by se fanouškům mohly líbit, ale nemá cenu z nich dělat velký článek. Stejně tak pomocí krátkých článků upozorňujeme na blížící se zajímavé starty raket – i s oknem pro živé sledování. Myslíme si, že krátké články náš portál oživily a že se jejich cestou dostanou ke čtenářům další informace.

Nicméně zpětná vazba od čtenářů je pro nás důležitá. Chtěli bychom tedy vědět, jak se ke krátkým článkům stavíte právě Vy – líbí se Vám nebo ne? O tom, že od 1. září začneme nepravidelně nasazovat krátké články jsme Vás informovali už 2 měsíce dopředu. Zajímalo by nás tedy i to, zda jste si je takto představovali, nebo zda jste z jejich podoby zklamaní. Své názory můžete projevit v anketě v pravém sloupci.

V každém krátkém článku, který se věnuje anketám zároveň rozebereme výsledky ankety právě skončené. V té minulé jsme se Vás ptali na otázku: „Vybíráte si články, které si na našem blogu přečtete?“ Anketa běžela od 15.7.2014 23:46 do 13.9.2014 13:51. Celkem hlasovalo 303 návštěvníků.

Výsledky ankety "Vybíráte si články, které si na našem blogu přečtete?"
Výsledky ankety „Vybíráte si články, které si na našem blogu přečtete?“
Zdroj: Autor

Velmi potěšující je, že téměř třetina hlasujících čte všechny články na našem blogu. Opravdu si takové důvěry ceníme. To, že nadpoloviční většina návštěv nečte všechno je docela pochopitelné. Jednak to může být tím, že čtenáři nemají dostatek času, ale jsou tu i jiné důvody. V anketě jistě hlasovali i lidé, kteří k nám přišli z vyhledávačů – přečetli si článek s informacemi, které hledali a pak šli dál. Zároveň se tím naplňuje naše původní vize, aby si na našem webu každý – od začátečníků po zběhlé fandy kosmonautiky –  našel článek, který by mu vyhovoval. Výsledek tomu odpovídá.

Chtěl bych touto cestou poděkovat všem, kdo v naší anketě hlasovali. Společně s výsledky, které máme z Google Analytics můžeme lépe sledovat, co mají naši uživatelé rádi, na co se zaměřit a co naopak změnit. Jak jsme psal již několikrát – víme, že je zpětná vazba od čtenářů důležitá a proto se budeme snažit Vašim hlasům i nadále naslouchat.

Rubrika:

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.