Štítek ‘UAE space program’

Emirátští astronauté v USA

NASA podepsala dohodu s MBRSC a dva kandidáti půlročního pobytu na ISS, který se má uskutečnit v říjnu 2022 dorazili k výcviku do Houstonu. 23. září 19:34

První astronaut Emirátů

V Sojuzu MS-15 poletí na podzim na ISS bývalý vojenský pilot Hazza Al Mansoori (هزاع المنصوري‎), který stráví v kosmu osm dní. 13. dubna 8:55

Start kosmonauta z UAE až v září

Roskosmos oznámil odsunutí této 8 denní mise na ISS z dubna. Kosmická agentura Spojených arabských emirátů plánuje další vysílání kosmonautů každý rok. 25. ledna 8:59

JAXA vynese KhalifaSat koncem října

JAXA oznámila na 29. 10. 2018 start svého nosiče H-IIA F40, který také vynese japonský satelit sledující skleníkové plyny IBUKI-2 a 5 smalsatů.30. srpna 23:15

Kosmotýdeník 138. díl (4.5. – 10.5.2015)

Další týden roku 2015 se pomalu chýlí ke konci, a proto nesmí chybět Kosmotýdeník, který vám přinese přehled toho, co se za uplynulých sedm dní stalo v oblastech kosmonautiky. Tentokrát se vypravíme netradičně do Spojených arabských emirátů, kde se seznámíme s jejich velkolepými plány na sondu k Marsu. Zhodnotíme úspěšný test společnosti SpaceX a záchranného systému pro loď Dragon V2. Zdržíme se také u Saturnu, kde zhodnotíme vědou nabitý týden sondy Cassini. Přejeme vám příjemný zbytek neděle a nechť se vám kosmotýdeník líbí.