Štítek ‘SpaceX CRS-13’

Falcon 9 poputuje do muzea

První stupeň, známý např. z mise CRS-13, bude vystaven v návštěvnickém centru Johnsonova vesmírného střediska. Vizualizace a galerie. 11. května 6:49

StatistiX: 6. díl – SpaceX v roce 2017

StatistiX

Minulý rok byl pro firmu SpaceX nebývale úspěšný. Po dvou těžších letech, kdy raketa Falcon 9 coby vlajková loď firmy prodělala dvě vážné havárie, byl rok 2017 bez nadsázky prvním skutečně vytíženým rokem. Vždyť raketa Falcon 9 absolvovala téměř stejné množství startů jako v předchozích třech letech dohromady! A nejen to. V uplynulém roce SpaceX neusnula na vavřínech a nadále posouvala své dílo vpřed mílovými kroky a stejně jako v minulých letech jsme tak mohli být svědky několika významných světových premiér. Pojďme si tedy vše hezky postupně shrnout a naposledy se poohlédnout za rokem 2017 tak, jak jím prošla firma SpaceX.

Máme za sebou druhý týden roku 2018 a z pohledu kosmonautiky to bylo neuvěřitelně našlápnutých sedm dní plný různých událostí. O mnohých z nich jsme vás již podrobně informovali, na řádcích Kosmotýdeníku se však podíváme na mnoho dalších. Například, co za úkoly má družice Arkyd-6 společnosti Planetary Resources. Podíváme se také na Mars, kde byly před týdnem nalezeny podezřelé kameny a nyní se zdá, že už známe důvody podivných tvarů, které na nich byly detekovány. Čeká nás i výlet do Číny a do Mohavské pouště. Zkrátka vám přeji příjemné čtení a pěknou neděli.

Dragon přistál!

Mise SpaceX CRS-13 skončila. Dragon po měsíci ve vesmíru úspěšně přistál do Pacifiku. Šlo o druhou misi, na které letěl jednou použitý Dragon. 13. ledna 16:45

Dragon čeká cesta domů

Staniční robotická paže na ISS oddělila loď Dragon od modulu Harmony. Nákladní loď se ještě dnes vrátí domů a přistane v Pacifiku. 13. ledna 0:20

Vesmírné výzvy – prosinec 2017

Tesla zdroj:teslarati.com

Prosincový díl Vesmírných výzev je právě jubilejním stým vydáním tohoto kosmonautického měsíčníku. Proto místo tradičního představení témat povypráví sám autor Dušan Majer o tom, co pro něj tento pořad znamená a jak se vyvíjel.
Vesmírné výzvy dospěly k mimořádně kulatému jubileu. Jelikož tento seriál vychází jen jednou za měsíc, je ke každému jubileu cesta 4× delší než třeba u Dobývání vesmíru. O to víc si ale pak takových kulatin vážím. K Vesmírným výzvám mám specifický vztah. Tenhle seriál jsem začal tvořit v září roku 2009 a byl to můj první vážný projekt věnující se popularizaci kosmonautiky. Vesmírné výzvy jsou tedy o několik týdnů starší než naše diskusní fórum!
Po osmi letech je tu tenhle seriál pořád i když se v průběhu let mnoho lidí bálo o jeho další osud.

Dragon zachycen

Joseph Acaba a Mark Vande Hei právě zachytili staniční paží loď Dragon. Pozemní středisko ji za několik hodin připojí ke stanici. 17. prosince 12:04

ŽIVĚ: Dragon se blíží k ISS

Kosmická loď Dragon z mise SpaceX CRS-13 se blíží k ISS. Vysílání NASA TV začne v 11:00 našeho času. 17. prosince 8:56

ŽIVĚ A ČESKY: Koncentrovaná znovupoužitelnost SpaceX v akci

Mise SpaceX CRS-13 je zajímavá hned z několika důvodů – podruhé poletí k ISS již použitá kabina Dragonu. Vůbec poprvé poletí použitý první stupeň Falconu 9 na misi pro NASA, která byla vůči této novince dlouho opatrná. Vizuálně bude start hodně zajímavý tím, že tento stupeň je viditelně zašedlý – minulé případy opakovaného použití byly ve znamení nových nátěrů. Aby toho nebylo málo, tak půjde o první start z rekonstruované rampy 40, která v minulých měsících prošla kompletní opravou. Těšit se můžeme také na pokus o přistání prvního stupně, který by se měl vrátit na floridskou pevninu a dosednout na plochu LZ-1.

Dragon až v pátek