Štítek ‘SpaceShipTwo’

Další test SpaceShipTwo

Firma Virgin Galactic na Twitteru oznámila, že dnes provede další letovou zkoušku lodi SpaceShipTwo. 29. května 15:10

Kosmotýdeník 290 (2.4. – 8.4.)

Sonda Cassini nad Saturnem

Dnes se v Kosmotýdeníku vypravíme k Saturnu a rozluštíme některé zajímavé údaje, které nám v závěrečných fázích své mise poskytla sonda Cassini. Ve 290. vydání pravidelného souhrnu událostí kosmonautiky vám však nabídneme i další témata. Podíváme se na další vývoj kolem problémů dalekohledu Jamese Webba, užijeme si snímky z letu SpaceShipTwo, i se podíváme na zajímavé záběry z mise Falconu 9 s lodí Dragon CRS-14. Přeji vám pěkné čtení a hezkou neděli.

Po letech zapálil SpaceShipTwo svůj motor

Letoun od firmy Virgin Galactic se dočkal významného milníku, když při včerejším letu zapálil svůj motor. Tato zkouška přišla po několika misích, při kterých letoun po shození z nosného letadla pouze plachtil na ranvej, kde následně přistál. Čtvrteční test měl zkrácenou dobu hoření – motor pracoval jen po třicet sekund a podle dosavadních informací všechno běželo podle plánu. K zapálení motoru došlo poprvé od ztráty lodi VSS Enterprise v roce 2014.

Richard Branson věří své lodi

Podnikatel Richard Branson oznámil, že loď SpaceShipTwo by se měla dostat „do vesmíru“ (výška 100 km) během 4 měsíců. 21. října 10:42

Kosmotýdeník 255 (31.7. – 6.8.)

Další týden utekl jako voda a my Vám můžeme přinést souhrn novinek, které přineslo uplynutých sedm dní. Většinu témat jsme již pokryli v samostatných článcích, ale i přesto jsou některá, na která se nedostalo. Abyste tedy měli informační servis kompletní, přinášíme Vám Kosmotýdeník, který si na všechny události posvítí na jednom místě. Hlavním tématem bude pětileté výročí vozítka Curiosity na Marsu, ale podíváme se také na test rakety Vector-R, nebo na zkoušku turistické suborbitální lodi SpaceShipTwo.

SpaceShipTwo do vesmíru ještě letos?

Richard Branson v rozhovoru pro britský časopis GQ: „Určitě bych byl velmi zklamán, kdybychom příští rok neletěli. Doufám, že se tak stane ještě letos. Pokud se neobjeví žádné překážky, měli bychom být ve vesmíru nejpozději v prosinci.“ 15. června 13:36

Kosmotýdeník 220 (28.11. – 4.12.)

Když se týden chýlí ke konci, je čas si připomenout nejdůležitější momenty, které během něj přinesla kosmonautika. Jsme velmi rádi, že Vás můžeme přivítat u již 220. vydání našeho seriálu Kosmotýdeník, který si klade za úkol informovat naše čtenáře o všech událostech, které by jim rozhodně neměly utéct. Dnes se podíváme do San Francisca a ukážeme si, co dokáží satelity zjistit z oběžné dráhy. Nevynecháme ani aktuální informace o největší události končícího týdne, tedy o havárii rakety Sojuz-U se zásobovací lodí Progress MS-04.

Vesmírné výzvy – září 2016

září 2016 zdroj: esa.int

Září kosmonautickými událostmi opravdu nešetřilo. Hodně jich bylo očekávaných, ale objevily se i neplánované, které fanoušky a zejména kosmické společnosti nepotěšily. Vesmírné výzvy proto přinášejí sedm hlavních reportáží a i stěny kosmonautické kostky mají co dělat, aby tlak vměstnaných informací ustály.

SpaceShipTwo Unity poprvé ve vzduchu

31. října 2014 přišla ze Spojených států smutná zpráva – při testovacím letu došlo k havárii pilotované lodi SpaceShipTwo Enterprise, při které zahynul pilot a jeho kolega se zachránil na padáku, byť se zraněními. Firma Virgin Galactic, která by v těchto lodích chtěla vozit platící turisty do výšky 100 kilometrů tak dostala velmi tvrdou ránu. V době havárie už vznikal další exemplář pojmenovaný Unity. Ten byl v listopadu 2014 hotový ze zhruba 65%, letos v únoru byla loď předvedena novinářům a v tomto týdnu se poprvé dostala do vzduchu.

Výsledky vyšetřování havárie SpaceShipTwo

V úterý vydala National Transportation Safety Board oficiální prohlášení ohledně nehody soukromého mini raketoplánu SpaceShipTwo, který by měl v budoucnosti létat s turisty na suborbitální dráhu. Nehoda se odehrála 31. října 2014 v Mohavské poušti, kdy se VSS Enterprise rozpadl ve vzduchu během 4. motorového letu. Během nehody zemřel co-pilot Michael Alsbury. Podle NTSB za nehodu mohla kombinace lidské a konstrukční chyby a také práce raketoplánu nad své limity.