Štítek ‘Sojuz 2-1B’

Začalo budování systému Arktika-M

Raketa Sojuz 2-1b dnes z kosmodromu Bajkonur vynesla na dráhu Molnija první družici meteorologického systému Arktika-M. 28. února 10:40

Úspěšný start Sojuzu 2.1b

Raketa dnes ve 21:45:28 SEČ vynesla z kosmodromu Pleseck 5. družici armádního systému Lotos pro sběr signálů. 2. února 23:45

ŽIVĚ: Projekt OneWeb po klinické smrti opět ožívá

Před několika měsíci vyhlásila společnost OneWeb bankrot a zdálo se, že z nadějného projektu, který měl pokrýt svět spolehlivým připojením k internetu nebude nic. Nad projektem však naštěstí převzala ochranná křídla britská vláda, která společně s dalšími investory umožnila celý program oživit. A asi neexistuje lepší důkaz těchto slov, než skutečnost, že se na ruském kosmodromu Vostočnyj chystá start rakety Sojuz 2-1b, která by odsud měla v pátek ve 13:26 SEČ vynést dalších 36 čerstvých družic. V tomto článku můžete sledovat oficiální přímý přenos.

83. start roku 2020

Ruský navigační satelit Glonass-K1 N°15L odstartoval na raketě Sojuz 2.1b / Fregat M z kosmodromu Pleseck, rampa 43/3, večer 25. 10. 26. října 7:05

Úspěšný start Sojuzu 2.1b/Fregat-M

Raketa dnes ve 13:20:32,331 SELČ vynesla z kosmodromu Pleseck tři družice Gonec-M a dalších 19 družic. Všechny se plánovaně oddělily. 28. září 14:05

Máme za sebou další týden, který byl napěchovaný událostmi v kosmonautice. Kosmotýdeník vám jako vždy poskytne přehled toho nejzajímavějšího, co se stalo během těchto sedmi uplynulých dní. Hlavním tématem však překvapivě nebude Crew Dragon chystající se na misi DM-2. Budeme se mu sice věnovat také, ale nejdříve zamíříme do Ruska a podíváme se na jednu zajímavou armádní družici, která byla vynesena raketou Sojuz 2-1b. Nevynecháme však ani další dění a nepřijdete ani o tradiční rubriky. Přeji vám pěkné čtení a hezkou neděli.

Úspěšný ruský armádní start

Start rakety Sojuz 2-1b s horním stupněm Fregat a družicí EKS-4 pro včasné varování před nepřátelskými střelami dnes proběhl z kosmodromu Pleseck. 22. května 16:00

Máme za sebou dalších sedm dní, které jsou poněkud odlišné od těch týdnů, na které jsme normálně zvyklí. I hlavní téma Kosmotýdeníku, který shrnuje dění v kosmonautice za poslední týden, bude věnováno aktuálním dopadům světové pandemie koronaviru COVID-19 na kosmický výzkum. Podíváme se, jaké má pandemie aktuální dopady na programy NASA. Věnovat se však budeme i dalším tématům, od startů Falconu 9 a Sojuzu 2-1b, až po novou globální mapu planetky Bennu. Přeji vám dobré čtení a hezkou neděli.

Start Sojuzu byl úspěšný

Agentura Roskosmos oznámila, že se všech 34 družic OneWeb oddělilo na správných drahách. 22. března 1:25

ŽIVĚ A ČESKY: Sojuz s družicemi OneWeb

Společnost OneWeb nezahálí a pokračuje v budování své družicové sítě, která má zákazníkům umožnit vysokorychlostní přístup k internetu s celého světa. V posledních hodinách se sice objevují informace, které spekulují o možnosti bankrotu celé firmy, ale věřme, že to OneWeb zvládne. V sobotu v 18:06 by mělo dojít k vypuštěních dalších 34 družic, které se pomocí vlastních motorů přesunou na dráhu ve výšce 1200 kilometrů. Ačkoliv se bude startovat z Bajkonuru, půjde o start pod hlavičkou firmy Arianespace. Tento start si pochopitelně nenecháme ujít a rádi Vám jej nabídneme živě a s českým komentářem.