Štítek ‘Rocket 3.0’

Kosmotýdeník 441 (22.2. – 28.2.)

Další sedm dní plných kosmonautiky právě minulo a je tak ideální čas na pravidelný týdenní souhrn nejzajímavějších událostí kosmonautiky. Kosmotýdeník si tentokrát jako hlavní téma zvolil odložení prvního startu nové těžké rakety New Glenn společnosti Blue Origin. Dalším tématem je velmi zajímavá zakázka pro mladou společnost Astra, jejíž raketa Rocket 3 má pro NASA startovat hned třikrát v rámci jedné mise. Dalšími tématy budou samozřejmě rover Perseverance, statický zážeh Starship SN-10, anebo přílet nákladní lodě Cygnus NG-15 k ISS. Přeji vám dobré čtení a pěknou neděli.

Kosmotýdeník 430 (7.12. – 13.12.)

Je tu nedělní oběd a s ním tradiční porce shrnutí toho, co přinesla kosmonautka v uplynulém týdnu. V hlavním tématu se tentokrát Kosmotýdeník zaměří na připravovaný start nové rakety Rocket 3.2 společnosti Astra, při kterém se společnost pokusí poprvé dosáhnout oběžné dráhy. Budeme se však věnovat i termínu startu lodě Starliner, která bude opakovat svoji zkušební misi OFT, dále nevynecháme Starship SN-8, ale podíváme se i na připravovaný start družic konstelace OneWeb, anebo nezdařený test malého raketoplánu SpaceShip Two Unity. Nepřijdete ani o tradiční rubriky. Přeji vám dobré čtení a pěknou neděli.

Kosmotýdeník 417 (7.9. – 13.9.)

Je pravé nedělní poledne. Ideální čas si po hutném obědě dát pořádnou porci kosmonautiky. Pojďte se proto začíst do Kosmotýdeníku, který vám opět představí to nejzajímavější, co přinesla kosmonautika v uplynulých sedmi dnech. Tentokrát bude hlavním tématem první a nezdařený start rakety Rocket 3.1 společnosti Astra. Dále se podíváme na aktuální práce na kosmodromu Boca Chica v jižním Texasu, nebo třeba na zajímavou nominaci evropského astronauta na palubu třetího operačního letu lodi Crew Dragon. Přeji vám dobré četní a pěknou neděli.

Anomálie během přípravy rakety firmy Astra

Malou raketu Rocket 3.0 od společnosti Astra postihla v pondělí na rampě kosmodromu na aljašském kosmodromu na ostrově Kodiak anomálie. Nosič v té době procházel přípravou na start, ke kterému mělo dojít nejdříve v úterý. V průběhu úterka o tom informoval spoluzakladatel a šéf společnosti, Chris Kemp. K incidentu na kosmodromu Pacific Spaceport Complex mělo dojít během simulace předstartovních operací a jako první o události informovala místní radiová stanice KMXT. „Mohu potvrdit, že raketu dnes postihla anomálie, která přišla po jinak velmi úspěšném dnu plném zkoušek a příprav na start,“ uvedl Chris Kemp.

Anomálie Rocket 3.0

Nosič měl mít během přípravy na zítřejší start z Aljašky zatím nespecifikovaný problém. Nikdo nebyl zraněn. 24. března 9:40

Astra odkládá start

Kvůli špatnému počasí má raketa Rocket 3.0 odstartovat z Aljašky nejdříve zítra. 29. února 22:07

Astra opustila závoj tajností a chystá se na start

Někdy během následujících dní by měla kalifornská společnost, která se nenápadně vyvíjela od roku 2016, zkusit vypustit tři cubesaty z aljašského kosmodromu pomocí lehké nosné rakety Rocket 3.0. Půjde o první ze dvou misí, které má provést do konce března, aby získala odměnu až 12 milionů dolarů od amerického letectva. Armádní agentura DARPA, uvádí, že potřebuje firmy, jako je Astra, které jsou připraveny vynést armádní náklad za nízkou cenu během krátké doby. Tato možnost dává armádním představitelům schopnost pružně reagovat na aktuální vývoj situace pomocí nejvhodnějších prostředků.