sociální sítě

Přímé přenosy

GSLV MkII (NISAR)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Josef Aschbacher

Josef Aschbacher 13. května při slyšení před výborem Evropského parlamentu prohlásil, že je „zázrak“, že Evropa dosáhla vedoucí role v některých vesmírných oblastech, jako je pozorování Země a navigace, vzhledem k tomu, že její výdaje na vesmír značně zaostávají za Spojenými státy a Čínou.

Artemis Accords

Norská ministryně obchodu a průmyslu Cecilie Myrsethová podepsala Artemis Accords během akce v sídle Norské kosmické agentury v Oslu, které se zúčastnil šéf agentury a chargé d’affaires velvyslanectví USA v Oslu.

Solestial

Startup Solestial, který se zabývá solární energií získal v rámci financování série A 17 milionů dolarů na rozšíření výroby křemíkových fotovoltaických panelů pro vesmírné aplikace.

OneWeb

Společnost Ramon.Space, specialista na vesmírné výpočty, 14. května oznámila dohodu o dodávce systémů digitálních komunikačních kanálů pro nejméně 70 připravovaných družic OneWeb, což pomůže s přechodem konstelace na softwarově definovanou síť, kterou lze aktualizovat na oběžné dráze.

Zeno Power

Zeno Power, startup financovaný rizikovým kapitálem, který vyvíjí jaderné baterie pro extrémní prostředí, 14. května oznámil, že získal 50 milionů dolarů v rámci financování série B na urychlení své práce v oblasti vesmírných a podvodních energetických systémů.

Arabsat

Saúdskoarabský geostacionární operátor Arabsat podepsal 14. května dohodu o poskytnutí širokopásmové kapacity z navrhované konstelace na nízké oběžné dráze Země se společností Telesat.

Varda Space Industries

Společnost Varda Space Industries oznámila, že 13. května úspěšně přistála její návratová kapsle W-3 v Jižní Austrálii, čímž dokončila svou třetí misi. Mise W-3 se zaměřila na shromažďování dat pro vojenský hypersonický výzkum.

Aspera

NASA 14. května oznámila, že společnosti Rocket Lab zadala zakázku na vynesení mise Aspera raketou Electron. Start je naplánován nejdříve na první čtvrtletí roku 2026 ze startovacího komplexu 1 společnosti na Novém Zélandu.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Štítek: propagacni-predmety

Povánoční pauza našeho e-shopu

V červenci roku 2021 jsme nabídli našim čtenářům dlouho žádanou službu – díky aktivitě pana Matúše Nemčíka jste si mohli začít objednávat, trička, mikiny, polokošile, či grafiky s motivy kosmonautiky a našeho loga. Velice nás překvapil Váš zájem! Během více než dvou let e-shop přešel z původního režimu objednávání v jednotlivých edicích do režimu klasických průběžných objednávek. Postupně do nabídky přibývaly další motivy, či barvy oblečení, které často vycházely z podnětů od Vás, našich čtenářů. Nyní přichází další změna, o které bychom Vás rádi informovali předem. Zároveň pro Vás máme upozornění, které se týká Vánočních objednávek. Ty bude e-shop přijímat do 26. listopadu, aby se stihlo vše vytisknout a odeslat před svátky.

Nové motivy v našem e-shopu

Vážení čtenáři, velice si vážíme Vašeho zájmu o naše propagační předměty. Ve vloni založeném e-shopu si můžete vybírat z mnoha zajímavých motivů pro pánská, dámská i dětská trička, ale i pánské, dámské a dětské mikiny, nebo grafiky. Před letošními Vánočními svátky jsme se rozhodli připravit zase něco nového. Výsledkem je nová kolekce, která je již k dispozici pro objednání. Věříme, že Vás alespoň některý z nových motivů zaujme a třeba díky našim předmětům vyřešíte otázku, co komu dát pod stromeček. A že byste rádi některý z předmětů sami pro sebe? Pak se stačí o naší nové kolekci nenápadně zmínit před rodinou či kamarády.

ANKETA: Jaký motiv byste ocenili na našich propagačních předmětech?

Občas se stane, že člověk na něco zapomene a než aby to napravil, tak před sebou onu zapomenutou věc stále tlačí. Něco podobného se stalo s naší anketou v pravém sloupci. 2. listopadu 2020 jsme vydali článek o nové anketě. Tato anketa se zaměřila na nejočekávanější události roku následujícího, tedy 2021. Tehdejší předpoklad byl, že zde anketa vydrží zhruba do ledna 2021, kdy bude nahrazena anketou o nejzajímavější okamžik skončeného roku 2020. To se však nestalo. Jednou jsem na to zapomněl, pak zase dostala přednost aktuální událost a tak anketa visela na webu pořád. V průběhu roku 2021 už bylo hloupé ji nahrazovat rekapitulací roku 2020, protože lidé v té době už na mnoho událostí zapomněli. A tak jsme za sebou stále táhli balvan staré ankety, u které jsme nevěděli, čím ji nahradit.

Změna schématu našeho eshopu

Vážení čtenáři, máme opravdu velkou radost, že jsme Vám mohli v roce 2021 splnit přání, po kterém jste volali už dlouho. 4. července jsme Vám totiž představili eshop s našimi propagačními předměty, který se nám podařilo realizovat díky firmě Triko Rokit. Po této prvotní edici jsme 2. září představili edici novou a 11. listopadu přišla edice třetí a poslední. Nikoliv zatím poslední, ale úplně poslední. Pokud jste se právě znepokojili, že snad náš eshop končí, mohu Vás jednoznačně uklidnit. Eshop nejenže funguje i nadále, ale změna, která jej nyní potkala, bude mít pozitivní dopad pro všechny.

Předvánoční edice našich propagačních předmětů

Vážení čtenáři, mám velkou radost, že Vám mohu oznámit, že jsme si pro Vás připravili další várku našich propagačních předmětů. Jako minule jsou pro Vás připravena trička pánská, dámská i dětská, ale i mikiny nebo grafiky. Těšit se můžete na některé osvědčené produkty z minulých edic, o které jste si psali nejčastěji, ale čekají na Vás také produkty nové. Motivy jako obvykle pokrývají historii i současnost kosmonautiky z Ruska i USA. Zároveň se dočkali ti, kteří projevili zájem o více barev triček. A nechybí samozřejmě ani stálice všech našich edic – tričko či mikina s velkým logem kosmonautixu. Zkrátka a dobře, je z čeho vybírat a doufáme, že v našem e-shopu najdete model, který se Vám líbí. Aby se vše stihlo ještě před Vánoci, máte na objednávky necelé dva týdny.

Nová kolekce propagačních předmětů je tu!

Když jsme začátkem července vydali článek informující o spuštění prodeje triček našeho webu s kosmonautickými motivy, zdůrazňovali jsme v něm, že jde zatím jen o zkušební provoz, během kterého se bude ladit celý proces. V rámci této první edice jste si objednali více než 150 triček, což nás velmi mile překvapilo. Bylo tedy možné otestovat všechny kroky a vše vyladit. Dnes proto spouštíme druhou edici, která už není testovací. Těšit se můžete nejen na některé oblíbené motivy, které znáte už z první várky (například velké logo kosmonautixu, Perseverance, či Ingenuity), ale čekají na Vás i motivy nové – ať už je to Dalekohled Jamese Webba, první spojená sestava Super Heavy / Starship, nebo obrázky spojené s historií kosmonautiky – raketoplány či Vostok. A pozor, jelikož jsme opustili testovací provoz, tak už nenabízíme pouze pánská trička.

Trička kosmonautixu jsou tu!

Vážené dámy a vážení pánové, chce se říct, že peklo zamrzlo a nečekané se stává skutkem. Již mnoho let jsme od mnoha různých členů naší úžasné komunity dostávali dotazy, zda nechystáme trička s motivy kosmonautiky a našeho webu. Na každou takovou otázku vždy následovala odpověď ve stylu: „Zatím to neplánujeme“. Jenže jak čas postupoval, bylo dotazů na tohle téma stále více a nám bylo jasné, že se do tohoto oboru budeme muset dříve či později pustit. Jenže nastala otázka, jak to technicky udělat. Z časových důvodů jsme okamžitě zavrhli možnost, že bychom grafické návrhy, tisk i distribuci propagačních předmětů zajišťovali sami. To znamenalo využít externích služeb. Nakonec se na nás usmálo štěstí – pan Matúš Nemčík nám napsal zrovna v době, kdy jsme v redakci řešili téma propagačních předmětů. Oznámil nám, že rozjíždí projekt s propagačními předměty věnovanými kosmonautice a že by s námi rád spojil síly. Po několika měsících jednání dospěla tato spolupráce do fáze, kdy ji můžeme s radostí představit Vám, čtenářům.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.