Štítek ‘Mars Reconnaissance Orbiter’

Mars zblízka

Čtvrtá planeta od Slunce nás nepřestává fascinovat. Budí zájem nejen vědců, ale také amatérů a veřejnosti. Naše generace má možnost vidět Mars tak, jak to v minulosti nebylo možné. Kolem planety krouží řada sond mezi které patří také Mars Reconnaissance Orbiter a posílá na Zemi zajímavá data, ale veřejnost asi nejvíce oslovují záběry pořízené kamerou HiRISE, které jsou v pravdě dechberoucí. Ukazují nám například to, jak je marsovský povrch rozmanitý a vůbec není, tak fádní, jak se traduje. Dost dobře možná právě v těchto chvílích objevujeme svůj nový domov, protože je možné, že zde jednou vzniknou lidské kolonie, ale nerad bych zabíhal do příliš vzdálené budoucnosti.

Neuvěřitelný pohled na Mars

Seán Doran nabídl světu naprosto dechberoucí podívanou, když zveřejnil video s vysokým rozlišením ze sondy Mars Reconnaissance Orbiter. Poslední dobou si sice pozornost na rudé planetě nárokuje mise Perseverance, ale i sondy, které krouží okolo planety mají co nabídnout. Video vzniklo z dat NASA, JPL & University of Arizona. Povrch planety fotografovala kamera HiRISE z 300 km výšky a původní soubor má velikost 28GB! 😮 Na videu jsou upravená Raw data autorem a převedená do formátu 4K video. Úžasný výsledek pak dotváří hudba Jesse Gallaghera.