Štítek ‘Lockheed Martin’

Nové cíle Lockheed Martin

Společnost Lockheed Martin se chce spojit s dalšími komerčními vesmírnými společnostmi v rámci svého cíle zůstat na špici v oblastech zpravodajství, sledování, komunikace a malé družice. 1. března tak předložil návrh na získání Terran Orbital. 21. března 10:00

Akvizice Terran Orbital

Lockheed Martin navrhl získat výrobce malých družic Terran Orbital, ve kterém již vlastní podíl. Lockheed Martin je již hlavním zákazníkem a investorem společnosti Terran Orbital. 2. března 12:00

Softwarová závada rakety Alpha

Softwarová závada zabránila hornímu stupni rakety Alpha, společnosti Firefly Aerospace, v dokončení druhého zážehu. Chyba v naváděcím, navigačním a řídicím softwaru mise „Fly the Lightning“ způsobila vynesení družice společnosti Lockheed Martin pouze na LEO. 21. února 10:00

MUOS

Americké vesmírné síly udělily společnosti Lockheed Martin a Boeing kontrakty ve výši 66 milionů dolarů na návrh nového úzkopásmového komunikačního satelitu. Družice mají rozšířit Mobile User Objective System (MUOS). 26. ledna 8:00

X-Planes / Dělníci kosmonautiky (31.díl)

V minulém díle jsme pokračovali v oživeném programu X-34, který navázal na svoje základy z prvního pokusu o vývoj. Nyní byl X-34 skromnějších parametrů a s jasným určením provozu, tedy ověření koncepce RLV (Reusable Launch Vehicle) a následně nových technologií. Vývojem a výrobou byla pověřena společnost Orbital, která stála i na začátku první verze, tehdy však ještě se společností Rockwell jako partnerem. V průběhu druhé vlny musela NASA řešit i problémy, které se netýkaly samotné techniky a vývoje, ale čistě politické boje o budoucí letové zkoušky, tedy „tahanice“, na kterém letišti se bude létat. Logickou volbou byla základna Edwards, která měla velmi bohatou historii v experimentálních letech a konec konců na to byla i od začátku určena. Dnešním dílem tak ukončíme povídání o X-34 a shrneme celý koncept RLV z let devadesátých.

Kontrakt pro L3Harris, Lockheed Martin a Sierra Space

Agentura pro rozvoj vesmíru 16. ledna oznámila, že vybrala společnosti L3Harris, Lockheed Martin a Sierra Space k vybudování a provozování 54 družic vybavených infračervenými senzory schopnými sledovat hypersonické střely ve všech fázích letu. 17. ledna 10:00

ŽIVĚ: Firefly Alpha vynáší technologický demonstrátor

Společnost Firefly připravuje na dnešní den start své rakety Alpha. Ta má vynést demonstrátor zařízení ESA (Electronically Steered Antenna) od Lockheed Martin, čímž demonstruje schopnost rychle dopravit na oběžnou dráhu náklad, který by mohlo potřebovat americké ministerstvo obrany. Na Vandenbergově základně u rampy SLC-2 jsou připraveni zástupci U.S. Space Force Tactically Responsive Space team, kteří budou hodnotit schopnost firmy pro budoucí mise s opakovanými požadavky na start na vyžádání. Dvacetiminutové startovní okno se otevírá dnes v 18:18 SEČ. V tomto článku můžete sledovat originální přímý přenos ze startu, který je již čtvrtým vzletem rakety Alpha. První skončil havárií, druhý částečně uspěl a třetí již byl plně úspěšný.

Blue Origin dodá lander pro Artemis V

Poté, co firma SpaceX získala od agentury NASA zakázku na dodání pilotovaného lunárního landeru pro první dvě mise programu Artemis, které mají na Měsíci přistát, bylo jasné, že dříve či později bude vybrán i druhý dodavatel. NASA jednak chce podporovat více firem a také využívat pestrosti nabídek, které zajistí optimální kadenci přistání na Měsíci. Agentura proto rozhodla, že pro misi Artemis V vybere jiný lander než ten, který předložila SpaceX. 19. května NASA v rámci slavnostní prezentace oznámila, že zakázku získal tzv. Národní tým, v jehož čele stojí firma Blue Origin. Kromě ní jsou do projektu landeru Blue Moon zapojeny i společnosti Lockheed Martin, Draper, Boeing, Astrobotic a Honyebee Robotics.

Testy fotovoltaických panelů družice GOES-U skončily

Družice GOES-U, tedy čtvrtá a poslední družice ze série GOES-R (série se jmenuje podle první družice vypuštěné v jejím rámci) nedávno úspěšně prošla zkouškou rozkládání svých fotovoltaických panelů, což mělo prokázat, že po startu bude tento klíčový proces probíhat hladce. Tento kriticky důležitý test prověřoval, jak se pole pěti fotovoltaických panelů rozloží ze složené konfigurace, až se družice GOES-U dostane na požadovanou dráhu. Během zkoušky inženýři vyklápěli pětici panelů s pomocí odlehčovací konstrukce, která simulovala prostředí mikrogravitace na oběžné dráze. Každý z panelů měří na výšku přibližně 4 metry a na šířku 1,4 metru, přičemž váží zhruba 20,5 kg.

Družice GOES-U zvládla termálně-vakuové zkoušky

Družice GOES-U, tedy poslední exemplář z řady pokročilých geostacionárních družic GOES-R studujících počasí, nedávno dokončil termálně-vakuové zkoušky. Jde o součást zevrubného testovacího programu, který má prověřit, že družice dokáže přečkat drsné podmínky při startu a pobytu na geostacionární oběžné dráze zhruba 36 000 kilometrů daleko. Testy se odehrávají v coloradském Littletonu, v areálu firmy Lockheed Martin Space, která družici GOES-U postavila. Program GOES-R je společným dílem agentur NASA a NOAA. Zatímco NASA zajišťuje stavbu a vypouštění družic, NOAA má na starost jejich provoz a distribuci nasbíraných dat po celém světě. Tyto družice poskytují kriticky důležitá data pro předpovědi počasí a varování spojená s detekcí přírodních rizik jako jsou požáry, kouř, mlha, vulkanický popel, nebo prach. Kromě toho navíc družice zvládají sledovat sluneční aktivitu a kosmické počasí.