Štítek ‘Intelsat’

Intelsat kupuje kapacitu OneWeb

Provozovatel geostacionárních družic Intelsat koupil nejméně pětkrát větší kapacitu od konstelace OneWeb společnosti Eutelsat na nízké oběžné dráze Země (LEO). Důvodem je posílení své širokopásmové strategie na více oběžných dráhách. 20. března 8:00

Intelsat a Starlink

Intelsat vyrábí novou anténu s plochým panelem, která umožňuje pohybujícím se vozidlům využívat širokopásmové služby z geostacionárních satelitů společnosti a ze sítě Starlink společnosti SpaceX. Antény mají být nabídnuty pouze ministerstvu obrany. 1. prosince 15:00

Multi-orbit WiFi pro American Airlines

Společnost American Airlines oznámila plán vybavit téměř 500 svých regionálních letounů multi-orbit Wi-Fi připojením od společnosti Intelsat. Vybavení letounů má proběhnout během dvou let od začátku roku 2024. 1. prosince 8:00

Intelsat uzavřel kontrakt s Relativity Space

Společnost Intelsat, provozující satelitní síť, uzavřela kontrakt se společností Relativity Space o vícenásobném využití vyvíjené rakety Terran R. Dohoda z 11. října počítá s vynášením satelitů Intelsat po roce 2026. 12. října 15:00

ŽIVĚ A ČESKY: Falcon letí s Galaxy 37

3. srpna nás čeká další ranní start. Téměř nikoho asi nepřekvapí, že v plánu je start dalšího Falconu 9, tentokrát ovšem s družicí Intelsat Galaxy 37. Jde o telekomunikační družici postavenou firmou Maxar na platformě SSL-1300 a bude vysílat v pásmu C. Stejně jako družice Galaxy 13, kterou má na oběžné dráze nahradit, bude umístěna na 127° západní délky, díky čemuž bude moci poskytovat televizní vysílání pro Severní Ameriku, Portoriko, Aljašku, Havaj a Mexiko. První stupeň vybrán pro tuto misi nese označení B1077 a čeká ho šestý start. O přistání se pokusí na mořské plošině Just Read The Instructions, která bude čekat v Atlantském oceánu.

ŽIVĚ A ČESKY: SpaceX vynáší již čtvrtou družici pro Intelsat

Zítra ráno nás čeká start Falconu 9 s telekomunikační družicí Intelsat 40e. Za výrobu družice na platformě SSL-1300 je zodpovědná firma Maxar. Zajímavost je, že NASA uzavřela s firmou Maxar dohodu, že na jedné z komerčních družic bude umístěn přístroj TEMPO. Ten je určen především pro měření aerosolů, oxidu siřičitého, ozónu a dalších plynů v atmosféře nad Spojenými státy, Kanadou a Mexikem. Družice bude umístěna nad 91° západní délky, díky čemuž bude mít skvělý výhled na zmíněné oblasti. První stupeň, který poletí po čtvrté, se pokusí o přistání na mořské plošině A Shortfall Of Gravitas, která bude čekat v Atlantiku. 

ŽIVĚ A ČESKY: Falcon 9 – druhý pokus o start

Dnes v noci jsme se měli dočkat startu Falconu 9 s dvěma telekomunikačními družicemi Intelsat Galaxy 33 a 34, ale kvůli nadlimitnímu poklesu tlaku helia byl odpočet zastaven 30 sekund před startem. Zítra 8. října se tak SpaceX pokusí o start znovu a jelikož odklady z technických důvodů nejsou u Falconu 9 moc časté, můžeme říci, že s největší pravděpodobností se úspěšně odstartuje. Družice Intelsat Galaxy 33 a 34 Falcon 9 vynese na dráhu přechodovou ke geostacionární, přičemž družice Galaxy 33 bude umístěna nad 133° západní délky a Galaxy 34 bude umístěna nad 129° západní délky. Další zajímavostí je, že první stupeň poletí již počtrnácté a překoná se tím rekord třinácti startů. 

Druhá družice dostane prodlouženou službu

SpaceLogistics LLC, dceřiná společnost Northrop Grumman dokončila spojení MEV-2 (Mission Extension Vehicle-2) ke komerční komunikační družici Intelsat 10-02, která díky tomu bude moci poskytovat i nadále své služby. V současné době je Northrop Grumman jedinou firmou, která nabízí prodloužení aktivní služby družic a aktuální spojení je druhým případem, kdy byl systém MEV-2 využit. Jako první se do historie zapsal MEV-1, který se v únoru 2020 spojil s družicí Intelsat 901. V jeho případě došlo ke spojení s cílovou družicí nad geostacionární dráhou, ale MEV-2 se s Intelsat 10-02 spojila přímo na provozní geostacionární dráze.

Intelsat se díky pomocníkovi vrátil do služby

Družice Intelsat 901 už nemá skoro žádné pohonné látky a přesto se vrátila do komerční služby na geostacionární dráze nad Atlantikem – pomohlo jí k tomu zařízení MEV-1 od firmy Northrop Grumman, které se k ní 25. února připojilo. Šlo tehdy o první spojení dvou družic na geosynchronní dráze a také to bylo poprvé, kdy se spojily dvě družice, z nichž jedna na to nebyla stavěná. MEV-1 pak začal zajišťovat změny oběžné dráhy i orientace v prostoru, aby se o ně nemusel Intelsat starat. Intelsat 901 se na oběžnou dráhu dostal už v červnu 2001 pomocí rakety Ariane 4 a měl sloužit 13 let. Stále je schopen zajišťovat komunikační služby, ale kvůli nedostatku paliva musel přerušit svou funkci, ale nyní mu pomohl právě MEV-1.

Historický úspěch – MEV-1 se spojil s družicí Intelsat

Čtyři a půl měsíce po startu na raketě Proton-M z kazašského Bajkonuru se zařízení MEV-1 (Mission Extension Vehicle) od firmy Northrop Grumman zapsalo do historie. Podařilo se mu totiž spojení s družicí na hřbitovní oběžné dráze, aby jí prodloužilo aktivní službu. Úspěšný manévr představuje přelomový moment ve způsobu, jak družice na oběžné dráze fungují. tohle je totiž jen začátek – budoucí stroje nemusí jen prodlužovat družicím aktivní službu, ale také je budou moci přemístit na bezpečnější oběžné dráhy.