Štítek ‘Intelsat Galaxy 37’

Vesmírné výzvy – srpen 2023

VV_2023_08

Srpnové Vesmírné výzvy nemůžeme zahájit ničím jiným než úspěšným přistáním mise Chandrayaan-3 u jižního pólu Měsíce. Ruská kosmická agentura tolik štěstí s Lunou-25 neměla, průběh její mise mapuje další reportáž. Dále se budeme věnovat dění u ISS, nejprve startu mise Crew-7, pak výstupu ruských kosmonautů do kosmického prostoru, poslednímu startu rakety Antares 230+, při kterém vynesla loď Cygnus NG-19 a také startu lodi Progress MS-24. Potom se podíváme na Starbase. Na závěr nás čekají starty Intelsat Galaxy 37 a Starlinků. Přijměte naše pozvání ke společnému sledování premiéry tohoto videa, dnes tradičně ve 20:00.

ŽIVĚ A ČESKY: Falcon letí s Galaxy 37

3. srpna nás čeká další ranní start. Téměř nikoho asi nepřekvapí, že v plánu je start dalšího Falconu 9, tentokrát ovšem s družicí Intelsat Galaxy 37. Jde o telekomunikační družici postavenou firmou Maxar na platformě SSL-1300 a bude vysílat v pásmu C. Stejně jako družice Galaxy 13, kterou má na oběžné dráze nahradit, bude umístěna na 127° západní délky, díky čemuž bude moci poskytovat televizní vysílání pro Severní Ameriku, Portoriko, Aljašku, Havaj a Mexiko. První stupeň vybrán pro tuto misi nese označení B1077 a čeká ho šestý start. O přistání se pokusí na mořské plošině Just Read The Instructions, která bude čekat v Atlantském oceánu.