Štítek ‘Intelsat Galaxy 33’

Vesmírné výzvy – říjen 2022

VV_2022_10

I říjen byl bohatý na starty raket. K čínské kosmické stanici se vydal laboratorní modul Mengtian. Na ISS se vystřídaly posádky. Na stanici dorazili astronauti z mise Crew-5 a na Zemi se vrátila posádka Crew-4. I OneWeb se dočkal startu, tentokrát na raketě LVM-3. Do kosmu se podívala raketa Alpha. Zásoby na ISS dovezl Progress MS-21. Na závěr několik komerčních aktivit. Na svou misi se vydaly Intelsat Galaxy 33 a 34, Eutelsat Hotbird 13F a tři várky konstelace Starlink. Přijměte naše pozvání ke společnému sledování premiéry tohoto videa, dnes tradičně ve 20:00.

ŽIVĚ A ČESKY: Falcon 9 – druhý pokus o start

Dnes v noci jsme se měli dočkat startu Falconu 9 s dvěma telekomunikačními družicemi Intelsat Galaxy 33 a 34, ale kvůli nadlimitnímu poklesu tlaku helia byl odpočet zastaven 30 sekund před startem. Zítra 8. října se tak SpaceX pokusí o start znovu a jelikož odklady z technických důvodů nejsou u Falconu 9 moc časté, můžeme říci, že s největší pravděpodobností se úspěšně odstartuje. Družice Intelsat Galaxy 33 a 34 Falcon 9 vynese na dráhu přechodovou ke geostacionární, přičemž družice Galaxy 33 bude umístěna nad 133° západní délky a Galaxy 34 bude umístěna nad 129° západní délky. Další zajímavostí je, že první stupeň poletí již počtrnácté a překoná se tím rekord třinácti startů.

ŽIVĚ A ČESKY: Dva přenosy ve znamení SpaceX

Fanoušci kosmonautiky se v těchto dnech opravdu nenudí. Noc na 7. října nám může posloužit jako vzorný příklad. Ve střední Evropě bude ještě 6. října, když se ve 22:57 má kosmická loď Crew Dragon připojit k Mezinárodní kosmické stanici. V rámci mise Crew-5 sem na půlroční pobyt dopraví zástupce USA, Japonska a Ruska. Když se čas přehoupne přes půlnoc, měli bychom se v 1:07 SELČ dočkat startu rakety Falcon 9, která z rampy SLC-40 vynese dvě telekomunikační družice – Intelsat Galaxy 33 a 34. Aby to bylo ještě zajímavější, bude první stupeň nosiče použit už počtrnácté. Obě tyto události vám nabídneme živě s českým komentářem.