Štítek ‘Intelsat Galaxy 31’

ŽIVĚ A ČESKY: Falcon tentokrát přistávat nebude

Dnes, již v 17:06 by měl z rampy SLC-40 odstartovat Falcon 9 s dvěma telekomunikačními družicemi Intelsat Galaxy. Obě družice budou poskytovat signál pro Severní Ameriku, přičemž družice Galaxy 31 nahradí družici Galaxy 23 nad 121° západní délky a Galaxy 32 nahradí družici Galaxy 17 nad 91° západní délky. Obě družice jsou postaveny na platformě SSL-1300, jejichž výrobcem je firma Maxar a vysílají v pásmu C. Na stejné platformě, tedy SSL-1300 je například založena i sonda Psyche, nebo družice SXM-8. Tato platforma tak nabízí velkou flexibilitu a může být využita jak pro telekomunikační družici, tak pro vědeckou sondu. Nyní k prvnímu stupni. Jak jste již asi pochopili z názvu článku, tak první stupeň se tentokrát o přistání nepokusí, a to z důvodu nadměrné hmotnosti nákladu. Při této misi budou družice vyneseny na vyšší dráhu a díky tomu se dostanou daleko rychleji na své pracovní pozice. A jelikož se přistávat nebude, byl pro start vybrán stařičký první stupeň B1051, který poletí po čtrnácté.

Subtropická bouře Nicole odkládá start Falconu

Ještě před pár hodinami platilo, že se dnes v 17:06 SEČ firma SpaceX pokusí o start rakety Falcon 9. Společnost se ale rozhodla posunout start nejdříve na sobotu, jelikož východní pobřeží Floridy ohrožuje subtropická bouře Nicole. Start měl proběhnout z rampy SLC-40 na Cape Canaveral Space Force Station, ovšem SpaceX nyní plánuje družice Intelsat Galaxy 31 a 32 vypustit až o víkendu. Agentura NASA se však navzdory rizikovému počasí rozhodla ponechat raketu SLS na rampě Kennedyho střediska, kde se připravuje na svůj premiérový start, který má proběhnout příští týden.