sociální sítě

MIN
SEK

krátké zprávy

York Space Systems

Americké vojenské družice postavené společností York Space Systems si úspěšně vyměňovaly data na oběžné dráze pomocí optických komunikačních terminálů Tesat-Spacecom.

Přelety ISS

Mezinárodní vesmírná stanice, označovaná též anglickou zkratkou ISS, je v současné době jediná trvale obydlená orbitální stanice (od 2. 11. 2000) a největší lidmi v kosmu vytvořené dílo. Díky svým mohutným solárním panelům, které odráží mnoho světla, je možné pozorovat přelety ISS na večerním nebo ranním nebi. Na druhou stranu je rovněž možné sledovat video streamované živě přímo z paluby ISS, je to na vás – vyberte si!

Přelety ISS na obloze

Pokud chcete pozorovat na večerním nebo ranním nebi přelety Mezinárodní vesmírné stanice ISS stačí zadat místo do vyhledávání nebo ho vybrat na mapě, a pak už si jen přečíst, kdy a kam se dívat.

Jak na nebi poznat ISS? Nemusíte mít strach, nemůžete ji s ničím zaměnit – stanice létá vždy od západu na východ a na rozdíl od letadel nikdy nebliká ani nevydává žádné zvuky.

Video streamy z ISS