Podle Bezpečnostního panelu NASA vyřešil Boeing jen 2 hodiny před sestupem druhou závažnou SW chybu, která by vedla ke ztrátě Starlineru.
7. února 0:15
Podle Bezpečnostního panelu NASA vyřešil Boeing jen 2 hodiny před sestupem druhou závažnou SW chybu, která by vedla ke ztrátě Starlineru.
7. února 0:15
Lockheed Martin
Lockheed Martin opustil plány na získání části výrobce družic Terran Orbital. V podání u Americké komise pro cenné papíry 2. května Terran Orbital uvedl, že byl 30. dubna upozorněn, že Lockheed stahuje návrh na nákup akcií.
3. května 10:00
BAE Systems
Společnost BAE Systems, bývalá Ball Aerospace and Technologies Corp. , získala 1. května kontrakt v hodnotě 365 milionů dolarů na vývoj senzoru kvality vzduchu pro americké geostacionární meteorologické družice GeoXO.
3. května 8:00
NROL-146
Národní úřad pro průzkum se připravuje na vypuštění první fáze své nové zobrazovací družicové konstelace vytvořené společnostmi SpaceX a Northrop Grumman. Agentura se zaměřuje na start mise označené NROL-146 dne 19. května.
2. května 15:00
Relokace Crew Dragon Endeavour
Dnes v 13:45 SELČ dojde k relokaci kosmické lodi Crew Dragon Endeavour z předního dokovacího uzlu na zenitový modulu Harmony. Na palubě bude celá posádka Crew-8. Důvodem je snadnějšího dokování první pilotované kosmické lodi Starliner.
2. května 13:30
Varování Slingshot Aerospace
Nová zpráva společnosti Slingshot Aerospace varuje před přetížením oběžné dráhy Země, kdy se stává přeplněnou na potenciálně nebezpečnou úroveň. Analýza čerpá z dat shromážděných družicí Seradata a databází startů Slingshot.
2. května 13:00
Starší pořady na Stream.cz (skončily v prosinci 2018)
na celej veci ma zaraza to, ze takato dolezita sprava vysla na povrch az po skoro dvoch mesiacoch od startu.
prva chyba by pri lete s ludskou posadkou v horsom pripade sposobila len financne skody (za opakovany start), v lepsom pripade by posadka zasiahla a slo by len o „anomaliu“.
no horeuvedena zavada by mohla priamo sposobit smrt posadky.
Update software nie je tak vidiet ako to, ze sa nepripojili k ISS.
V clanku su dve verzie problemu:
1. vazny problem s triskami kabiny posadky, ktory mohol sposobit jej stratu pri reentry
2. nie velmi vazny problem s oddelenim servisneho modulu od kabiny posadky, ktory by pri reentry nemal ziadny vplyv kabinu
Posledny odstavec je ale zaujimavy. Hovori o tom, ze NASA planuje spravit v Boeingu podobny systemovy audit ako v SpaceX.
Uvidime co z toho nakoniec bude, ci sa nebude, alebo bude opakovat.
Tak ten audit by to chtělo. Celé by se to mělo „osvětlit“ a vysvětlit…
Nechci se strefovat do Boeingu (i když je zajímavé sledovat jak se dá ohnout volná soutěž s lobby senátorů a kongresmanů).
Je to hlavně prů.er pilotované kosmonautiky a NASA.
Doufám, že se SX povedou padáky a poletí se.
Pokud se astronauti dostanou bezpečně na ISS – doprava na Canaveral Boeingem 777 a dál pak Starlinerem, tak můžou zapálit svíčku a dát na modlení.
Padáky SX podľa všetkého sú už v poriadku.
Díky za zajímavou aktualitu, i když mě vlastně moc nepřekvapila.
Že do té kraksny chtějí posadit lidi je jejich věc. Ale v případě opakovaného pokusu o automatické připojení se docela bojím o ISS.
To by tak strasne byt nemalo. Ten pripojovaci manever je umyselne navrhnuty tak, ze lod do parkovacej pozicie „pred ISS“ dostane orbitalna mechanika a lodi bude na tuto randevouz drahu dovolene vstupit iba ak sa preukaze funkcnost OMS. Ak by sa potom v potrebnom momente trysky pre poruchu nezapalili, tak lod od ISS opat odleti.
Trochu víc jsem napsal do fóra. NA článek bohužel nemám čas. Třeba se toho nêkdo ujme.
Boeingu zřejmê projde témêř všechno 🙁
Tak to je skoro na článek. Moc zajímavý odkaz!
Děkuji. Navíc za opakování by si Boeing účtoval přes 400 mil USD. To mu jako projde?
nikde nie je spomenute, ze tych 400M$ pojde z rozpoctu nasa, prave naopak.
„Boeing recently set aside $410 million to pay for that contingency“
Asi by to opravdu ten druhý zkušební let chtělo