sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Mise OFT byla ohrožena dvakrát

Podle Bezpečnostního panelu NASA vyřešil Boeing jen 2 hodiny před sestupem druhou závažnou SW chybu, která by vedla ke ztrátě Starlineru.
7. února 0:15

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
11 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Petes
Petes
4 let před

Asi by to opravdu ten druhý zkušební let chtělo

Petr Spurný
Petr Spurný
4 let před

Tak to je skoro na článek. Moc zajímavý odkaz!
Děkuji. Navíc za opakování by si Boeing účtoval přes 400 mil USD. To mu jako projde?

Casso
Casso
4 let před
Odpověď  Petr Spurný

nikde nie je spomenute, ze tych 400M$ pojde z rozpoctu nasa, prave naopak.

„Boeing recently set aside $410 million to pay for that contingency“

Jiny Honza
Jiny Honza
4 let před

Díky za zajímavou aktualitu, i když mě vlastně moc nepřekvapila.

Že do té kraksny chtějí posadit lidi je jejich věc. Ale v případě opakovaného pokusu o automatické připojení se docela bojím o ISS.

ventYl
ventYl
4 let před
Odpověď  Jiny Honza

To by tak strasne byt nemalo. Ten pripojovaci manever je umyselne navrhnuty tak, ze lod do parkovacej pozicie „pred ISS“ dostane orbitalna mechanika a lodi bude na tuto randevouz drahu dovolene vstupit iba ak sa preukaze funkcnost OMS. Ak by sa potom v potrebnom momente trysky pre poruchu nezapalili, tak lod od ISS opat odleti.

JanHonnza
JanHonnza
4 let před

Nechci se strefovat do Boeingu (i když je zajímavé sledovat jak se dá ohnout volná soutěž s lobby senátorů a kongresmanů).
Je to hlavně prů.er pilotované kosmonautiky a NASA.
Doufám, že se SX povedou padáky a poletí se.
Pokud se astronauti dostanou bezpečně na ISS – doprava na Canaveral Boeingem 777 a dál pak Starlinerem, tak můžou zapálit svíčku a dát na modlení.

Samo2
Samo2
4 let před
Odpověď  JanHonnza

Padáky SX podľa všetkého sú už v poriadku.

Casso
Casso
4 let před

na celej veci ma zaraza to, ze takato dolezita sprava vysla na povrch az po skoro dvoch mesiacoch od startu.

prva chyba by pri lete s ludskou posadkou v horsom pripade sposobila len financne skody (za opakovany start), v lepsom pripade by posadka zasiahla a slo by len o „anomaliu“.

no horeuvedena zavada by mohla priamo sposobit smrt posadky.

Mr G
Mr G
4 let před
Odpověď  Casso

Update software nie je tak vidiet ako to, ze sa nepripojili k ISS.

V clanku su dve verzie problemu:
1. vazny problem s triskami kabiny posadky, ktory mohol sposobit jej stratu pri reentry
2. nie velmi vazny problem s oddelenim servisneho modulu od kabiny posadky, ktory by pri reentry nemal ziadny vplyv kabinu

Posledny odstavec je ale zaujimavy. Hovori o tom, ze NASA planuje spravit v Boeingu podobny systemovy audit ako v SpaceX.

Uvidime co z toho nakoniec bude, ci sa nebude, alebo bude opakovat.

Petr Spurný
Petr Spurný
4 let před
Odpověď  Mr G

Tak ten audit by to chtělo. Celé by se to mělo „osvětlit“ a vysvětlit…

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.