Společnost se pochlubila aktualizovanou podobou představy letu rakety New Glenn.
16. ledna 21:08
Latitude
Francouzský startup Latitude podepsal víceletou smlouvu se společností Atmos Space Cargo, společností vyvíjející komerční návratová zařízení. Atmos koupí minimálně pět startů rakety Zephyr ročně, a to v letech 2028 až 2032.
Vypadá to, že sázejí na pomalé a přesné dosednutí. Motory od BO by měly mít lépe regulovatelný tah než ty od SpaceX. Bude zajímavé porovnat spotřebu paliva s rychlým dosedáním Falconů.
BE-3 u NS prý jde přiškrtit až na 20% nominálního tahu, což je velmi slušné.
To se jim to animuje, když mají z čeho okoukávat. Místo pírka Sx a nevidím moc rozdílů.
Rozdíly tu jsou. Např. Jiné plavidlo pro přistání. Navíc bude v pohybu. Celková velikost rakety atd.
Přistávací manévr je hodně odlišný – zavisení před dosednutím. Celý návratový manévr bude mít jiný profil. Na videu to není moc vidět, ale vzhledem k tomu, že NG má kromě směrových kormidel i křídla, bude v atmosféře klouzat víc naplocho.
Hezká animace, těším se na reálné video. Ale námořníkům na té lodi závidět nebudu.
Docela potěšilo, že to už nevypadá, že by s takovou velkou krávou startovali šikmo. Kdysi jsem viděl nějaké rendery a tam New Glenn seděl na rampě šikmo po vzoru malinkých japonských raket (SS-520-2, Lambda).