Společnost se pochlubila aktualizovanou podobou představy letu rakety New Glenn.
16. ledna 21:08
Společnost se pochlubila aktualizovanou podobou představy letu rakety New Glenn.
16. ledna 21:08
Gravitics
Společnost Gravitics 25. dubna oznámila, že získala zakázku Small Business Innovation Research (SBIR) v hodnotě 1,7 milionu dolarů od SpaceWERX, inovační odnože Space Force. Společnost Gravitics vyvíjí moduly komerčních vesmírných stanic.
27. dubna 8:00
Hubble v bezpečném režimu
Teleskop přerušil 23. dubna pozorování kvůli problému s jedním ze tří měřicích gyroskopů, které měří, jak se teleskop otáčí v prostoru. Podobný problém jej potkal už vloni v listopadu. Experti pátrají po příčině.
27. dubna 0:45
Shenzhou 18
Čínská kosmická loď Shenzhou 18 s trojicí kosmonautů (Jie Kuang-fu, Li Cchung, Li Kuang-su) se ve 21:32 SELČ úspěšně připojila k základnímu modulu čínské kosmické stanice Tiangong.
26. dubna 15:00
True Anomaly
Startup True Anomaly, který nedávno získal 100 milionů dolarů, propustil zhruba čtvrtinu zaměstnanců s odkazem na potřebu zefektivnit operace a odstranit duplicitní pozice. Přesný počet zaměstnanců, kterých se propouštění dotklo, společnost nezveřejnila.
26. dubna 13:00
Mise CFT
NASA na briefingu 25. dubna oznámila, že po dokončení dvoudenního hodnocení připravenosti na letový test schválili úředníci plány na pokračování mise Crew Flight Test (CFT) se startem plánovaným na 7. května z SLC-41.
26. dubna 10:00
Starší pořady na Stream.cz (skončily v prosinci 2018)
Docela potěšilo, že to už nevypadá, že by s takovou velkou krávou startovali šikmo. Kdysi jsem viděl nějaké rendery a tam New Glenn seděl na rampě šikmo po vzoru malinkých japonských raket (SS-520-2, Lambda).
Hezká animace, těším se na reálné video. Ale námořníkům na té lodi závidět nebudu.
To se jim to animuje, když mají z čeho okoukávat. Místo pírka Sx a nevidím moc rozdílů.
Rozdíly tu jsou. Např. Jiné plavidlo pro přistání. Navíc bude v pohybu. Celková velikost rakety atd.
Přistávací manévr je hodně odlišný – zavisení před dosednutím. Celý návratový manévr bude mít jiný profil. Na videu to není moc vidět, ale vzhledem k tomu, že NG má kromě směrových kormidel i křídla, bude v atmosféře klouzat víc naplocho.
Vypadá to, že sázejí na pomalé a přesné dosednutí. Motory od BO by měly mít lépe regulovatelný tah než ty od SpaceX. Bude zajímavé porovnat spotřebu paliva s rychlým dosedáním Falconů.
BE-3 u NS prý jde přiškrtit až na 20% nominálního tahu, což je velmi slušné.