sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Hera)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Near Space Network

NASA 17. září oznámila, že udělila kontrakt společnosti Intuitive Machines na podporu Near Space Network. Jedná se o systém, který poskytuje komunikační služby pro mise NASA na oběžné dráze Země a cislunárním prostoru.

Ariane 6

Evropští představitelé tvrdí, že změna softwaru by měla vyřešit problém, který nastal při inauguračním startu Ariane 6 v červenci s horním stupněm.

Space Network Services

Impulse Space oznámila 16. září kontrakt na zajištění dopravy na geostacionární oběžnou dráhu pro družice od francouzského startupu Space Network Services. Byla to první oznámená dohoda o geostacionární službě Impulse Space, která byla představena v srpnu.

U.S. Space Force

U.S. Space Force udělily téměř 45 milionů dolarů Rochesterskému technologickému institutu a Michiganské univerzitě, aby vedly pokročilý výzkum vesmírné energie a pohonu.

Lockheed Martin

Lockheed Martin získal kontrakt v hodnotě 297,1 milionu dolarů na vývoj mapovačů blesků pro budoucí geostacionární konstelaci Národního úřadu pro oceán a atmosféru.
Smlouva nařizuje vyvinout dva letové přístroje a zahrnuje opce na dva další.

York Space Systems

Americké vojenské družice postavené společností York Space Systems si úspěšně vyměňovaly data na oběžné dráze pomocí optických komunikačních terminálů Tesat-Spacecom.

Ursa Major

Ursa Major, společnost zabývající se raketovým pohonem se sídlem v Coloradu, získala od americké armády nové finanční prostředky ve výši 12,5 milionu dolarů na pokrok ve vývoji a výrobě raketových motorů na tuhé pohonné látky.

U-space

Francouzský startup U-space bude spolupracovat s nadnárodním dodavatelem raket MBDA na vývoji dvojice družic, které budou demonstrovat detekci, charakterizaci a zaměřování družic a jiných zařízení ve vesmíru. Družice spadají do plánů agentury DGA .

Samara Aerospace

Startup Samara Aerospace získal kontrakt společnosti SpaceWERX na vývoj zlepšeného zaměřování družic o hmotnosti o 200 až 500 kilogramů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Starliner může vyrazit k rampě

Kosmická loď, která v rámci mise CFT (Crew Flight Test) dopraví dva americké astronauty na ISS je připravena na přesun z montážní haly ke startovní rampě. Kosmická loď Starliner od firmy Boeing by měla 16. dubna (už zítra) opustit halu Commercial Crew and Cargo Processing Facilit na Kennedyho kosmickém středisku a vydá se k obslužné věži VIF (Vertical Integration Facility) u rampy SLC-41 na nedalekém Cape Canaveral Space Force Station, kde proběhne její spojení s raketou Atlas V od firmy United Launch Alliance. Náhledová fotka pro dnešní článek pochází z přípravy bezpilotní testovací mise lodi Starliner.

Start pilotované testovací mise je momentálně plánován nejdříve na 7. května ve 2:34 SELČ z rampy SLC-41. Astronauti Barry Butch Willmore a Sunita Williams se na palubě Starlineru vydají k Mezinárodní kosmické stanici, na jejíž přední dokovací port na modulu Harmony by se měli připojit. Dvoučlenná posádka má na orbitálním komplexu strávit zhruba týden, než je bude čekat návrat a přistání na padáku a airbagu v jihozápadní části USA. Po úspěšném dokončení mise zahájí NASA závěrečný proces certifikace Starlineru a s ním spojených systémů pro mise související s rotací posádek na ISS. Starliner, který může létat automaticky, ale je možné jej také ovládat ručně, má dopravovat 4 astronauty a nebo různé kombinace počtu astronautů a množství nákladu na nízkou oběžnou dráhu.

Přeloženo z:
https://blogs.nasa.gov/

Zdroje obrázků:
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…66232555

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Štítky:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
6 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
JP77
JP77
5 měsíců před

Co je s tou fotkou, že je tak křivá?

ventYl
ventYl
5 měsíců před
Odpovědět  JP77

Zo skusenosti by som povedal, ze to bolo fotene hodne sirokouhlym objektivom. To preto, aby fotograf nemusel stat 50 metrov od toho crawlera.

Sirokouhle objektivy potom dost znacne zvyraznuju perspektivu, pretoze zachytavaju scenu velmi blizko nejakym 120 stupnom na sirku. Ked sa potom sirokouhlym objektivom foti nieco dost vysoke, je to silne perspektivne skreslene aj vertikalne, nie len horizontalne.

Aj tak to musel byt kvalitny objektiv, pretoze linie ostali zachovane. Menej kvalitne sirokace zvyknu sposobovat zakrivenie rovnych linii. Z budovy NASA na pozadi ale nie je ani „vankus“ ani „sud“.

JP77
JP77
5 měsíců před
Odpovědět  ventYl

Širokoúhlý záběr je první vysvětlení co mě napadlo, ale tohle mě připadá jiný, např barák bych uprostřed výšky čekal rovný a i mimo střed výšky při deformaci bych očekával spodek baráku kolmý k zemi, třeba prohnutý barák a prohnutá zem, ale navzájem kolmý v místě střetu. Tak jako druhý vysvětlení mám vymyšlený obrázek pomocí AI, ale nevím.

Jiří Hošek
5 měsíců před
Odpovědět  ventYl

Původní fotografie:
https://images.nasa.gov/details/KSC-20240416-PH-KLS01_0078
Podrobnosti po kliknutí na „SHOW EXIF DATA“.

Jiří Hošek
5 měsíců před
Odpovědět  ventYl

Beru zpět, je to z trochu jiného úhlu.

Vojta
Vojta
5 měsíců před
Odpovědět  ventYl

A pořízený v jinou denní dobu s jiným osvětlením, ale i tak s podobným zkreslením. Vysvětlení je podle mě jednoduché. Budova je hodně vysoká a focená z pozice těsně nad povrchem, aby se tam pěkně vešla se Starlinerem v popředí. Širokoúhlý objektiv pak z budovy udělá výraznější lichoběžník, než by člověk viděl vlastníma očima.

https://kosmonautix.cz/2024/04/15/starliner-muze-vyrazit-k-rampe/