sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (IMAP)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

True Anomaly

Společnost True Anomaly, startup zaměřený na vesmírné technologie a zaměřený na obranu se sídlem v Coloradu, najal Sarah Walterovou, výkonnou ředitelku pro družicový průmysl, na pozici provozní ředitelky.

Vesmírné velitelství

Bílý dům 2. září oznámil dlouho očekávané přemístění velitelství amerického vesmírného velitelství z Colorado Springs v Coloradu do Huntsville v Alabamě, čímž zrušil rozhodnutí předchozího prezidenta Bidena z roku 2023 ponechat velitelství v Coloradu.

General Atomics

Společnosti General Atomics a Kepler Communications demonstrovaly spojení dvoumotorového letounu De Havilland Canada DHC-6-300 a družice. V demonstraci navázal optický komunikační terminál společnosti General Atomics namontovaný na letadle komunikaci s optickým terminálem Tesat na komunikační družici Kepler.

Muon Space

Společnost Muon Space se po navýšení financování o 90 milionů dolarů snaží rozšířit výrobní kapacity a zaměřit se na rostoucí poptávku po stále výkonnějších družicích v hmotnostním rozmezí 100–500+ kilogramů.

SI Imaging Services

Jihokorejská společnost SI Imaging Services 2. září oznámila uzavření smlouvy na pronájem kapacity družice pro pozorování Země SpaceEye-T evropskému zákazníkovi v hodnotě přesahující 10 milionů eur.

Geost

Nově získaná dceřiná společnost Geost společnosti Rocket Lab si zajistila rozšíření kontraktu s americkými vesmírnými silami na výrobu dvou optických užitečných nákladů pro mise na geostacionární oběžné dráze.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Oprava stupně Centaur V odkládá premiéru rakety Vulcan

Horní stupeň Centaur V při převozu na loď Rocket Ship. Obrázek: ULA

Společnost United Launch Alliance rozhodla, jaký bude další postup v rámci příprav na první start rakety Vulcan. Začněme pozitivně – týmy, které prováděly zhodnocení dat nasbíraných během statického zážehu FRF (Flight ReadinessFiring), došly k závěru, že byly úspěšně naplněny všechny úkoly testu. Firma souběžně s touto zprávou oznámila, že určila prvotní příčinu, která vedla 29. března k anomálii strukturálního testovacího exempláře horního stupně Centaur V na zkušebním stanovišti Marshallova střediska. Z palivového systému stupně tehdy unikl vodík, který se na stanovišti nahromadil a poté explodoval, což poškodilo především stupeň samotný. Kromě určení příčiny anomálie firma také určila nápravná opatření, která mají zabránit opakování celé situace.

Povedený záběr na spodní část horního stupně Centaur-V s dvojicí motorů RL-10. Foto: ULA
Povedený záběr na spodní část horního stupně Centaur-V s dvojicí motorů RL-10. Foto: ULA

Zástupci ULA došli k rozhodnutí, že tenkostěnné, tlakem stabilizované nádrže vyžadují před letem drobné výztuhy v oblasti vrcholu přední kupole. Firma proto rozhodla, že dojde k rozpojení aktuálně sestavené první rakety Vulcan a její horní stupeň Centaur V bude odeslán do střediska ULA v alabamském Decaturu, kde projde potřebnými úpravami. První stupeň rakety je v pořádku a připraven k provedení první mise. Bude proto dočasně v horizontální poloze uložen v budově Horizontal Integration Facility na floridském kosmodromu, kde bude čekat na další vývoj celé situace.

ULA ve své zprávě připomněla, že má v Decaturu několik rozpracovaných horních stupňů Centaur V. Jeden z nich bude vybrán jako testovací exemplář, který dokončí kvalifikační zkoušky. O kolik se tímto krokem zpozdí premiéra rakety Vulcan, zatím není jisté. Firma pouze uvedla, že prezident a výkonný ředitel ULA, Tory Bruno, by měl během pár týdnů poskytnout novinářům aktuální informace v rámci telekonference.

Zdroje informací:
https://twitter.com/

Zdroje obrázků:
https://live.staticflickr.com/65535/52625047238_54eeed3c36_o_d.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/52673314448_b3530f3dd1_b.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
12 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
ldx
ldx
2 let před

Docela průšvih. Vzhledem k tomu, že jak Delta Heavy, tak Atlas končí. Náklady těchto nosičů měl převzít právě Vulcan.

Takže bude muset určitě zaskočit SpX a/nebo vše přehodnotit a například postavit nějaké další Atlasy nad plán, i s ruskými motory (pokud vím, tak jich ve skladech je zatím dost, i když bez rusského servisu resp.certifikace)…

upgrade
Administrátor
2 let před
Odpověď  ldx

Atlasy tu s námi budou ještě pár lety, takže tam nás bota až tolik netlačí. věřím, že minimálně některé náklady by se daly přeplánovat z Vulcanu na Atlasů. Jasně, nebylo by to jednoduché, ale šlo by to. Všechny motory RD-180 už jsou v USA, to problém není a jejich počet tedy limituje počet zbývajících Atlasů. Jelikož však budou Atlasy létat ještě několik let, dal by se přeplánováním vyřešit aktuální problém.

ov42
ov42
2 let před
Odpověď  ldx

Zasekává se ti klávesnice.

upgrade
Administrátor
2 let před
Odpověď  ov42

Myslím, že tento komentář naši diskusi nijak neobohatil. Prosím, zkuste příště napsat buďto něco k tématu, nebo podobný komentář o ničem v zájmu zachování přínosné diskuse na našem webu raději vynechejte. Děkuji.

ov42
ov42
2 let před

A ty xnofobní výrazy od Idx jako tuhe diskuzi obohacují?

upgrade
Administrátor
2 let před
Odpověď  ov42

Na daných výrazech jeho komentář nestojí. Jeho komentář má nějakou základní myšlenku, kterou sděluje. Ve vašem případě šlo jen o plácnutí, které diskusi nijak neposouvá. Znovu opakuji, že uživatelé tu nejsou od toho, aby řešili přešlapy ostatních diskutujících, kárali je a vychovávali. To si s dovolením ohlídáme sami. Děkuji.

ldx
ldx
2 let před

Docela průšvih. Vzhledem k tomu, že jak Delta Heavy, tak Atlas končí. Náklady těchto nosičů měl převzít právě Vulcan.

Takže bude muset určitě zaskočit SpX a/nebo vše přehodnotit a například postavit nějaké další Atlasy nad plán, i s ruskými motory (pokud vím, tak jich ve skladech je zatím dost, i když bez rusského servisu resp.certifikace)…

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpověď  ldx

Atlasy tu s námi budou ještě pár lety, takže tam nás bota až tolik netlačí. věřím, že minimálně některé náklady by se daly přeplánovat z Vulcanu na Atlasů. Jasně, nebylo by to jednoduché, ale šlo by to. Všechny motory RD-180 už jsou v USA, to problém není a jejich počet tedy limituje počet zbývajících Atlasů. Jelikož však budou Atlasy létat ještě několik let, dal by se přeplánováním vyřešit aktuální problém.

ov42
ov42
2 let před
Odpověď  ldx

Zasekává se ti klávesnice.

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpověď  ov42

Myslím, že tento komentář naši diskusi nijak neobohatil. Prosím, zkuste příště napsat buďto něco k tématu, nebo podobný komentář o ničem v zájmu zachování přínosné diskuse na našem webu raději vynechejte. Děkuji.

ov42
ov42
2 let před

A ty xnofobní výrazy od Idx jako tuhe diskuzi obohacují?

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpověď  ov42

Na daných výrazech jeho komentář nestojí. Jeho komentář má nějakou základní myšlenku, kterou sděluje. Ve vašem případě šlo jen o plácnutí, které diskusi nijak neposouvá. Znovu opakuji, že uživatelé tu nejsou od toho, aby řešili přešlapy ostatních diskutujících, kárali je a vychovávali. To si s dovolením ohlídáme sami. Děkuji.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.