sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Oprava stupně Centaur V odkládá premiéru rakety Vulcan

Horní stupeň Centaur V při převozu na loď Rocket Ship. Obrázek: ULA

Společnost United Launch Alliance rozhodla, jaký bude další postup v rámci příprav na první start rakety Vulcan. Začněme pozitivně – týmy, které prováděly zhodnocení dat nasbíraných během statického zážehu FRF (Flight ReadinessFiring), došly k závěru, že byly úspěšně naplněny všechny úkoly testu. Firma souběžně s touto zprávou oznámila, že určila prvotní příčinu, která vedla 29. března k anomálii strukturálního testovacího exempláře horního stupně Centaur V na zkušebním stanovišti Marshallova střediska. Z palivového systému stupně tehdy unikl vodík, který se na stanovišti nahromadil a poté explodoval, což poškodilo především stupeň samotný. Kromě určení příčiny anomálie firma také určila nápravná opatření, která mají zabránit opakování celé situace.

Povedený záběr na spodní část horního stupně Centaur-V s dvojicí motorů RL-10. Foto: ULA
Povedený záběr na spodní část horního stupně Centaur-V s dvojicí motorů RL-10. Foto: ULA

Zástupci ULA došli k rozhodnutí, že tenkostěnné, tlakem stabilizované nádrže vyžadují před letem drobné výztuhy v oblasti vrcholu přední kupole. Firma proto rozhodla, že dojde k rozpojení aktuálně sestavené první rakety Vulcan a její horní stupeň Centaur V bude odeslán do střediska ULA v alabamském Decaturu, kde projde potřebnými úpravami. První stupeň rakety je v pořádku a připraven k provedení první mise. Bude proto dočasně v horizontální poloze uložen v budově Horizontal Integration Facility na floridském kosmodromu, kde bude čekat na další vývoj celé situace.

ULA ve své zprávě připomněla, že má v Decaturu několik rozpracovaných horních stupňů Centaur V. Jeden z nich bude vybrán jako testovací exemplář, který dokončí kvalifikační zkoušky. O kolik se tímto krokem zpozdí premiéra rakety Vulcan, zatím není jisté. Firma pouze uvedla, že prezident a výkonný ředitel ULA, Tory Bruno, by měl během pár týdnů poskytnout novinářům aktuální informace v rámci telekonference.

Zdroje informací:
https://twitter.com/

Zdroje obrázků:
https://live.staticflickr.com/65535/52625047238_54eeed3c36_o_d.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/52673314448_b3530f3dd1_b.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
12 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
ldx
ldx
1 rok před

Docela průšvih. Vzhledem k tomu, že jak Delta Heavy, tak Atlas končí. Náklady těchto nosičů měl převzít právě Vulcan.

Takže bude muset určitě zaskočit SpX a/nebo vše přehodnotit a například postavit nějaké další Atlasy nad plán, i s ruskými motory (pokud vím, tak jich ve skladech je zatím dost, i když bez rusského servisu resp.certifikace)…

upgrade
Administrátor
1 rok před
Odpověď  ldx

Atlasy tu s námi budou ještě pár lety, takže tam nás bota až tolik netlačí. věřím, že minimálně některé náklady by se daly přeplánovat z Vulcanu na Atlasů. Jasně, nebylo by to jednoduché, ale šlo by to. Všechny motory RD-180 už jsou v USA, to problém není a jejich počet tedy limituje počet zbývajících Atlasů. Jelikož však budou Atlasy létat ještě několik let, dal by se přeplánováním vyřešit aktuální problém.

ov42
ov42
1 rok před
Odpověď  ldx

Zasekává se ti klávesnice.

upgrade
Administrátor
1 rok před
Odpověď  ov42

Myslím, že tento komentář naši diskusi nijak neobohatil. Prosím, zkuste příště napsat buďto něco k tématu, nebo podobný komentář o ničem v zájmu zachování přínosné diskuse na našem webu raději vynechejte. Děkuji.

ov42
ov42
1 rok před

A ty xnofobní výrazy od Idx jako tuhe diskuzi obohacují?

upgrade
Administrátor
1 rok před
Odpověď  ov42

Na daných výrazech jeho komentář nestojí. Jeho komentář má nějakou základní myšlenku, kterou sděluje. Ve vašem případě šlo jen o plácnutí, které diskusi nijak neposouvá. Znovu opakuji, že uživatelé tu nejsou od toho, aby řešili přešlapy ostatních diskutujících, kárali je a vychovávali. To si s dovolením ohlídáme sami. Děkuji.

ldx
ldx
1 rok před

Docela průšvih. Vzhledem k tomu, že jak Delta Heavy, tak Atlas končí. Náklady těchto nosičů měl převzít právě Vulcan.

Takže bude muset určitě zaskočit SpX a/nebo vše přehodnotit a například postavit nějaké další Atlasy nad plán, i s ruskými motory (pokud vím, tak jich ve skladech je zatím dost, i když bez rusského servisu resp.certifikace)…

Dušan Majer
Dušan Majer
1 rok před
Odpověď  ldx

Atlasy tu s námi budou ještě pár lety, takže tam nás bota až tolik netlačí. věřím, že minimálně některé náklady by se daly přeplánovat z Vulcanu na Atlasů. Jasně, nebylo by to jednoduché, ale šlo by to. Všechny motory RD-180 už jsou v USA, to problém není a jejich počet tedy limituje počet zbývajících Atlasů. Jelikož však budou Atlasy létat ještě několik let, dal by se přeplánováním vyřešit aktuální problém.

ov42
ov42
1 rok před
Odpověď  ldx

Zasekává se ti klávesnice.

Dušan Majer
Dušan Majer
1 rok před
Odpověď  ov42

Myslím, že tento komentář naši diskusi nijak neobohatil. Prosím, zkuste příště napsat buďto něco k tématu, nebo podobný komentář o ničem v zájmu zachování přínosné diskuse na našem webu raději vynechejte. Děkuji.

ov42
ov42
1 rok před

A ty xnofobní výrazy od Idx jako tuhe diskuzi obohacují?

Dušan Majer
Dušan Majer
1 rok před
Odpověď  ov42

Na daných výrazech jeho komentář nestojí. Jeho komentář má nějakou základní myšlenku, kterou sděluje. Ve vašem případě šlo jen o plácnutí, které diskusi nijak neposouvá. Znovu opakuji, že uživatelé tu nejsou od toho, aby řešili přešlapy ostatních diskutujících, kárali je a vychovávali. To si s dovolením ohlídáme sami. Děkuji.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.