Krátce před devátou našeho času úspěšně dosedla kabina Crew Dragonu mise Crew-1 na hladinu Mexického zálivu.
2. května 9:00
Dlouhý pochod 10
Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.
Bude nějaký článek k návratu CD-1 ? Je to první ostrá mise, navíc návrat v noci nepamatuji. Obecně považuji návratovou fázi za ještě potenciálně nebezpečnější (přeci jen padat atmosférou obklopen rozžhavenou atmosférou přes 1000°C…), než start. Je to správná úvaha?
Návrat Crew-1 byl zmíněn v dnešním Kosmotýdeníku. Podrobnější článek zatím neplánujeme. Vaše úvaha o nebezpečnosti je zajímavá, ale ono se to nedá dost dobře srovnávat. Při startu zase posádka sedí na stovkách tun vysoce hořlavé směsi, která dole hoří. 🙂
Je to tak. Často si říkám – co je lepší. Jestli sedět nad hořící nádrží se stovkami tun paliva nebo v rozžhavené kapsuli, letící řízeným pádem k Zemi. Ale protože přeci jen (zvl. u F9+CD) je při vzletu možný únik za jakékoliv fáze a u návratu to nepovažuji za důsledně možné, mám obavy spíš z návratů.
Davide, misi sledujeme, vydali jsem upozornění, vyšly informace v Kosmotýdeníku. Kolega Mirek z redakce píše pravidelné aktualizace na fórum. Tentokrát jsme tedy zvolili jiné pokrytí a děkujeme za upozornění, že je o takový manévr zájem. Myslím, že nebýt to zrovna v neděli a zrovna před Kosmotýdeníkem, pokryjeme to více.