křišťálová lupa

MIN
SEK

krátké zprávy

Telesat

Telesat objednal 127 antén od jihokorejské společnosti Intellian pro svou připravovanou širokopásmovou síť na nízké orbitě Země (LEO). Antény budou instalovány na zhruba 20–30 místech po celém světě.

Americká vláda

Americká vláda oznámila sérii reforem předpisů o kontrole vývozu pro vývozce vesmírných technologií. Změny však vylučují vesmírné produkty, po kterých je celosvětově rostoucí poptávka, jako jsou radarové družice se syntetickou aperturou (SAR) s vysokým rozlišením.

Millennium Space Systems

Americké vesmírné síly udělily kontrakt v hodnotě 386 milionů dolarů společnosti Millennium Space Systems, dceřiné společnosti Boeingu, na vybudování šesti družic určených k detekci a sledování raket.

Hybrid Acquisition for Proliferated Low Earth Orbit

Agentura pro rozvoj vesmíru vybrala 19 společností z kosmického průmyslu, aby se zapojily do programu Hybrid Acquisition for Proliferated Low Earth Orbit ( HALO ), jehož cílem je urychlit vývoj družicových technologií.

Crew-8

Kosmická loď Crew Dragon Endeavour se odpojila od dokovacího uzlu IDA-3 na modulu Harmony. Celková doba připojení Crew Dragonu Endeavour u ISS byla 232 dní. K přistání lodi s posádkou má dojít zítra.

Northrop Grumman

Americké vesmírné síly prodloužily kontrakt se společností Northrop Grumman. Kontrakt se týká výroby dvou pokročilých družic včasného varování,vojenského programu OPIR, určených k detekci raketových hrozeb, zejména těch, které se blíží ze severní polokoule.

Rozhovor s jedním z otců JWST

Česká televize nabídla v posledním díle Hyde parku Civilizace velmi zajímavý rozhovor s Johnem C. Matherem, který je jedním z otců této mimořádné observatoře

Výhled čínských misí

Čínská akademie věd (CAS), Čínský národní vesmírný úřad (CNSA) a Čínský úřad pro kosmické inženýrství s posádkou (CMSEO) společně v tisku oznámily Národní plán střednědobého a dlouhodobého rozvoje vesmírných věd (2024–2050).

Aptos Orbital

Startup Aptos Orbital ze Silicon Valley představil 22. října zařízení s umělou inteligencí pro vesmírné zpracování, komunikaci a cloudové služby. Aptos se sídlem v Palo Alto v Kalifornii spolupracuje s Amazon Web Services.

Americká vláda

Děkujeme za registraci!

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci!