sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Starliner může vyrazit k rampě

Kosmická loď, která v rámci mise CFT (Crew Flight Test) dopraví dva americké astronauty na ISS je připravena na přesun z montážní haly ke startovní rampě. Kosmická loď Starliner od firmy Boeing by měla 16. dubna (už zítra) opustit halu Commercial Crew and Cargo Processing Facilit na Kennedyho kosmickém středisku a vydá se k obslužné věži VIF (Vertical Integration Facility) u rampy SLC-41 na nedalekém Cape Canaveral Space Force Station, kde proběhne její spojení s raketou Atlas V od firmy United Launch Alliance. Náhledová fotka pro dnešní článek pochází z přípravy bezpilotní testovací mise lodi Starliner.

Start pilotované testovací mise je momentálně plánován nejdříve na 7. května ve 2:34 SELČ z rampy SLC-41. Astronauti Barry Butch Willmore a Sunita Williams se na palubě Starlineru vydají k Mezinárodní kosmické stanici, na jejíž přední dokovací port na modulu Harmony by se měli připojit. Dvoučlenná posádka má na orbitálním komplexu strávit zhruba týden, než je bude čekat návrat a přistání na padáku a airbagu v jihozápadní části USA. Po úspěšném dokončení mise zahájí NASA závěrečný proces certifikace Starlineru a s ním spojených systémů pro mise související s rotací posádek na ISS. Starliner, který může létat automaticky, ale je možné jej také ovládat ručně, má dopravovat 4 astronauty a nebo různé kombinace počtu astronautů a množství nákladu na nízkou oběžnou dráhu.

Přeloženo z:
https://blogs.nasa.gov/

Zdroje obrázků:
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…66232555

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
6 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
JP77
JP77
7 měsíců před

Co je s tou fotkou, že je tak křivá?

ventYl
ventYl
7 měsíců před
Odpověď  JP77

Zo skusenosti by som povedal, ze to bolo fotene hodne sirokouhlym objektivom. To preto, aby fotograf nemusel stat 50 metrov od toho crawlera.

Sirokouhle objektivy potom dost znacne zvyraznuju perspektivu, pretoze zachytavaju scenu velmi blizko nejakym 120 stupnom na sirku. Ked sa potom sirokouhlym objektivom foti nieco dost vysoke, je to silne perspektivne skreslene aj vertikalne, nie len horizontalne.

Aj tak to musel byt kvalitny objektiv, pretoze linie ostali zachovane. Menej kvalitne sirokace zvyknu sposobovat zakrivenie rovnych linii. Z budovy NASA na pozadi ale nie je ani „vankus“ ani „sud“.

JP77
JP77
7 měsíců před
Odpověď  ventYl

Širokoúhlý záběr je první vysvětlení co mě napadlo, ale tohle mě připadá jiný, např barák bych uprostřed výšky čekal rovný a i mimo střed výšky při deformaci bych očekával spodek baráku kolmý k zemi, třeba prohnutý barák a prohnutá zem, ale navzájem kolmý v místě střetu. Tak jako druhý vysvětlení mám vymyšlený obrázek pomocí AI, ale nevím.

Jiří Hošek
7 měsíců před
Odpověď  ventYl

Původní fotografie:
https://images.nasa.gov/details/KSC-20240416-PH-KLS01_0078
Podrobnosti po kliknutí na „SHOW EXIF DATA“.

Jiří Hošek
7 měsíců před
Odpověď  ventYl

Beru zpět, je to z trochu jiného úhlu.

Vojta
Vojta
7 měsíců před
Odpověď  ventYl

A pořízený v jinou denní dobu s jiným osvětlením, ale i tak s podobným zkreslením. Vysvětlení je podle mě jednoduché. Budova je hodně vysoká a focená z pozice těsně nad povrchem, aby se tam pěkně vešla se Starlinerem v popředí. Širokoúhlý objektiv pak z budovy udělá výraznější lichoběžník, než by člověk viděl vlastníma očima.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.