Občas se stane, že člověk na něco zapomene a než aby to napravil, tak před sebou onu zapomenutou věc stále tlačí. Něco podobného se stalo s naší anketou v pravém sloupci. 2. listopadu 2020 jsme vydali článek o nové anketě. Tato anketa se zaměřila na nejočekávanější události roku následujícího, tedy 2021. Tehdejší předpoklad byl, že zde anketa vydrží zhruba do ledna 2021, kdy bude nahrazena anketou o nejzajímavější okamžik skončeného roku 2020. To se však nestalo. Jednou jsem na to zapomněl, pak zase dostala přednost aktuální událost a tak anketa visela na webu pořád. V průběhu roku 2021 už bylo hloupé ji nahrazovat rekapitulací roku 2020, protože lidé v té době už na mnoho událostí zapomněli. A tak jsme za sebou stále táhli balvan staré ankety, u které jsme nevěděli, čím ji nahradit.
Dnes přišel kolega Karel Zvoník s chytrým nápadem – obrátíme se na naše čtenáře, aby nám prostřednictvím ankety dali najevo, o jaké motivy našich propagačních předmětů by stáli. Tím bychom zabili dvě mouchy jednou ranou – zbavili bychom se staré ankety, která už hodně přesluhovala a zároveň bychom dali lidem možnost vybrat si motivy propagačních předmětů, o které by nejvíce stáli. Po krátké a věcné konzultaci s panem Matúšem Nemčíkem, který pro nás výrobu předmětů a rozesílání zásilek zajišťuje, bylo jasné, že se do toho můžeme pustit. V pravém sloupci najdete jedenáct motivů – svůj hlas můžete udělit rovnou pěti možnostem!
Po pár měsících se anketa uzavře a tři nejoblíbenější motivy budou mít jistotu, že je pan Nemčík graficky zpracuje a postupně nasadí do eshopu. Ovšem nesmutněte. To, že nějaké návrhy skončí pod pomyslnou „bednou“, neznamená, že se na ně nutně nedostane. Jistotu realizace sice mít nebudou, ale hlas veřejnosti bude jistě při výběru dalších motivů zohledněn. Budeme tedy velice rádi, když svůj názor projevíte v anketě, kterou najdete v pravém sloupci našeho webu.
Po vyhlášení ankety nové přichází čas na rekapitulaci té skončené. V ní jste mohli hlasovat od 2. listopadu 2020 do 24. ledna 2022. V anketě pojmenované „Na jakých PĚT událostí roku 2021 se těšíte nejvíce?“ jste mohli udělit pět hlasů. Nakonec hlasovalo celkem 4 627, kteří rozdali 17 806 hlasů! Všem Vám moc děkujeme a zde jsou výsledky v grafu:
Asi nemá smysl rozebírat detailně jednotlivé možnosti. Rok 2021 přinesl spoustu úžasných momentů a jsem velice rád, že se na první místo dostal start Dalekohledu Jamese Webba. Stihl se sice jen pár dní před koncem roku, ale na to už se historie neptá. To, že bude na špičce dění kolem systému Super Heavy / Starship asi nikoho nepřekvapí, stejně tak není překvapením, že ze všech marsovských misí, které v roce 2021 dorazily k Marsu, jste se nejvíce těšili na rover Perseverance.
Jak jsme ale už jsem psal, nemá smysl hodnotit jednotlivé možnosti a rozebírat, kolik dostaly hlasů. Graf hovoří jasně. Napadlo mne ale podívat se na výsledky trochu jinak. Pozorné oko čtenáře si jistě všimlo, že jsme do ankety založené v listopadu 2020 zařadili několik možností, které nejenže neproběhly v roce 2021, ale nedočkali jsme se jich ani začátkem roku 2022 a na mnohé si počkáme ještě dlouhé měsíce. Z celkových dvaceti možností, se v roce 2021 uskutečnilo pouze 8 událostí! Zbylých 12 možností tak nevyšlo. Pokud bychom porovnali počty hlasů, pak 6972 hlasů (64 %) dostaly události, které v roce 2021 nakonec neproběhly. Budiž to pro nás poučením pro tvorbu příštích anket.
Taky by nebyl špatný na triko motiv ty pozlacené destičky s mužem a ženou a modelem Sluneční soustavy a odkud letí sondy.
Časem se na to možná dostane, díky za tip. 😉
Zaškrtnul jsem Voyagery ale připomínku Pioneeru bych taky bral.
Destička by byla to rarita.
Co Perseverance anebo Curiosity? Anebo geneze roverů při dobývání Marsu – od Pathfinderu přes Spirit a Opportunity až po Curiosity a Perseverance a čárkovaný obrysy Mars sample return a astronauta. Anebo lander Apollo 11 Eagle. To by byly parádní motivy.
Perseverance jsme už v jedné starší edici měli. každopádně díky za tipy, třeba se na ně někdy dostane. 😉
A co třeba rozložení motorů SuperHevy z pohledu zespoda jen prostě „pár“ uspořádaných kroužků 😀
zajímavý nápad, díky. Třeba se někdy uplatní. 😉
Zbytečná anketa, byť jsem hlasoval v naději, že se dočkám kýžených trik. Anketu si neobleču, trička se Sputnikem a s Voyagery ano. To je takový problém dát vše z ankety + návrhy z diskuze do eshopu a zákazník si už vybere a nemarnit čas s anketou?
V první řadě děkujeme za zájem o naše propagační předměty.
V řadě druhé se pokusím vysvětlit, proč tato anketa není zbytečná a proč jsme ji založili. Naším cílem je nabídnout čtenářům to, co chtějí nejvíce. Pokud to z článku nevyplynulo, chtěl bych zde zdůraznit, že grafické motivy, o kterých se hlasuje, ještě nejsou vytvořeny. Jen jsme spolu s kolegy dali hlavy dohromady a vymysleli, jaké motivy by se mohly líbit. Samotné vytvoření grafického motivu ale není jen tak. Jde o zodpovědný proces, při kterém vzniká samotná finální grafická podoba. Udělat jedenáct takových grafických návrhů už spolkne dost času. Anketa nám má ukázat, o které motivy je velký zájem (a zaslouží si přednostní vytvoření) a které naopak mohou počkat, nebo se nemusí dělat vůbec, protože o ně má zájem jen minimum lidí. V tomto směru mne velice překvapilo, že je na chvostu Tianwen-1 a navíc s tak ohromnou ztrátou. Tvorbou grafiky takového motivu by se pouze ztrácel čas, protože zájem lidí je extrémně malý. To jsme však před anketou nemohli vědět a právě díky hlasům čtenářů jsme tuto cennou zpětnou vazbu získali.
Určitě nesmíme zapomenout na ty, kteří nejvíc obětovali. Komarov, Dobrovolskij, Volkov, Pacajev, Grissom, White, Chafee a další. Bez jejich hrdinství bychom určitě nebili tam kde jsme.
Taky pěkný nápad.
Tak cieľ bol hlasovať za 5 najmenej žiadaných návrhov, trafil som 4. Delta ma prekvapila na chvoste.
Za mňa teda ani jedno. Keby ste spravili fakt nejaký pekný dizajn, nie tak prvoplánový ako som videl. Predsalen už nemám 10 rokov, aby som chcel chodiť v tričku s obrázkom rakety.
V nabídce nejsou jen rakety, ale i kosmické lodě, sondy či stanice. Vzhledem k zaměření našeho portálu se výrazně odlišný sortiment asi očekávat nedá.
A asi byste se divil, ale tyto propagační předměty rozhodně necílí na děti. V naprosté většině případů je kupují dospělí lidé. Ale třeba i nás někdy najdete něco, co vás zaujme. 😉
Ja ten motív chápem, ale kým to bude len fotka na tričku, pre mňa je to nenositeľné a na tričko na záhradu naopak dosť drahé. Takže keby to tričko bolo v nejakom „kozmickom“ dizajne, beriem ho hneď. Ale dizajnom myslím fakt dizajn, nie vloženú fotku, kde sa maximálne premýšla o tom, aký font použiť.
Tohle ale nejsou fotky. Jsou to grafiky tvořené podle fotek.