sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (NROL-48)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

GHGSat

Společnost GHGSat plánuje rozšířit svou konstelaci monitorovacích a analytických služeb skleníkových plynů o 47 milionů kanadských dolarů formou vlastního kapitálu a půjčky.

Anduril

Společnost Anduril, která se zabývá obrannými technologiemi, a startup pro vesmírnou dopravu Impulse Space se připravují na demonstraci autonomního setkání a přiblížení na geostacionární oběžné dráze Země. Test je plánován na rok 2026.

SpaceX

SpaceX očekává, že začne testovat služby přímého přenosu dat do zařízení s využitím nově získaného spektra od společnosti EchoStar již koncem příštího roku.

Swissto12

Společnost Swissto12 dokončila předběžné posouzení návrhu své první družice Neastar-1 s přímým připojením k zařízení. Švýcarský výrobce malých geostacionárních družic to oznámil 15. září.

Telesat

Kanadská společnost Telesat nabízí družice Lightspeed jako most k IRIS², jelikož její konstelace širokopásmového připojení na nízké oběžné dráze Země (LEO) má být spuštěna v roce 2027, nejméně tři roky předtím, než má být v provozu evropská suverénní síť.

Vast

Generální ředitel společnosti Vast, která se zabývá vývojem komerčních vesmírných stanic, uvedl, že podporuje revidovaný přístup NASA k podpoře vývoje komerčních stanic a označil jej za nejlepší způsob, jak se vyhnout mezeře v lidské přítomnosti USA na oběžné dráze.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Rocket Crafters otestovali motor Comet

Rocket Crafters je floridská soukromá firma, která chce jako první na světě využívat 3D tisk k výrobě raketového paliva. Nyní o sobě dala společnost vědět, když oznámila dokončené zkoušky motoru Comet, což je velkoformátový testovací prototyp jejich plánovaného hybridního raketového motoru STAR-3D. Zkoušky měly ukázat, že tento typ motorů čekající na patentování, může být zvětšen z laboratorních rozměrů na velikost, která je komerčně využitelná. Na začátku proběhlo 49 laboratorních zkoušek s jednotkami o tahu 115 – 225 kg. Teprve po nich začaly v únoru zkoušky motoru Comet o tahu dvě a čtvrt tuny.

Zkouška motoru Comet
Zkouška motoru Comet
Zdroj: http://www.rocketcrafters.com/

Motor Comet byl otestován třikrát – první dva pokusy byly úspěšné a odpovídaly dřívějším modelovým situacím. Třetí test se dá považovat za úspěch z hlediska výzkumu a vývoje, neboť při něm motor zažil přetlakovou anomálii, která poškodila testovací lavici i zkušební motor samotný. Po této havárii se odborníci pustili do analýzy hardwaru a nasbíraných dat, aby určili, co se vlastně stalo a jak tomu do budoucna předejít. Ukázalo se, že anomálii způsobila závada na vedlejší součástce raketového motoru. To vedlo k nadlimitnímu zvýšení tlaku ve spalovací komoře. Důležité je, že vyšetřování neodhalilo problém, který by souvisel s návrhem motoru STAR-3D.

Statický zážeh motoru Comet - technologického ověřovacího demonstrátoru.
Statický zážeh motoru Comet – technologického ověřovacího demonstrátoru.
Zdroj: http://www.rocketcrafters.com/

Právě proto děláme zkoušky,“ říká Robert Fabian, prezident Rocket Crafters, který se 25 let věnoval armádním raketám i kosmickým misím a dodává: „Nacházíme problémy a opravujeme je, abychom je neměli na startovní rampě. Pořád se posouváme vpřed.“ nyní když firma dokončila ověřovací testování svého konceptu, může se ze získaných informací poučit a využít je na svém dalším velkém projektu – testovacím letu, který by poháněla zmenšená verze hybridního raketového motoru STAR-3D. Půjde o první letovou zkoušku firmy Rocket Crafters, při které inženýři uvidí svůj motor v pohybu a nikoliv připojený k testovací lavici. Následovat by měly další dvě stále větší verze, u kterých už by mohlo být možné dosáhnout oběžné dráhy.

Vizualizace rakety Intrepid.
Vizualizace rakety Intrepid.
Zdroj: https://media-exp1.licdn.com/

Poté by firma ráda začala nabízet služby zákazníkům, kteří by mohli využít jejich chystanou raketu Intrepid. Cíle firmy nejsou nízké – chtějí vyvinout co možná nejbezpečnější, nejspolehlivější a také nejdostupnější raketové motory všech dob. Rádi by představili transportní systém, který je nejen bezpečný a spolehlivý, ale také nabízí cenu, která je ovlivňována trhem.

Přeloženo z:
http://www.rocketcrafters.com/

Zdroje obrázků:
http://www.rocketcrafters.com/wp-content/uploads/2020/05/rocket-test-3-2.jpg
http://www.rocketcrafters.com/wp-content/uploads/2020/05/rocket-test-2-2.jpg
http://www.rocketcrafters.com/wp-content/uploads/2020/05/rocket-test-1.jpg
https://media-exp1.licdn.com/…GjWhjY–zIwQoYsntCmPo

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Petr Hajek
Petr Hajek
5 let před

Děkuji za zajímavou zprávu ,ale mám dotaz , v čem je motor hybridní? Tisk tuhého paliva si dokážu představit a to je bezesporu novinka. Není někde víc informací?

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpověď  Petr Hajek

Hybridní motory nejsou nic nového. V tomto případě jde o to, že palivo je tuhé a okysličovadlo kapalné – jde tedy o hybrid mezi motory na tuhé a kapalné pohonné látky. Ohledně onoho 3D tisku paliva nic bližšího není, což možná souvisí s tím, že firma momentálně celý proces patentuje, jak je uvedeno v článku.
A díky za pochvalu. Jsem rád, že Vás článek zaujal.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.