sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Fram2)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

ESA

Evropa uzavřela smlouvu se společností Thales Alenia Space na vývoj digitálního dvojčete zemědělských systémů, které kombinují satelitní data a modelování plodin na podporu udržitelných a klimaticky odolných zemědělských postupů na celém kontinentu.

Booz Allen Hamilton

Technologická a konzultační firma Booz Allen Hamilton představila koncept mega-konstelace družic navržených tak, aby naplnily vizi vládní administrativy na komplexní protiraketový obranný štít na ochranu Spojených států, tzv. Golden Dome.

NG-22

V prohlášení z 26. března NASA uvedla, že modul Pressurized Cargo Module pro Cygnus, který měl letět s misí NG-22 k ISS, je poškozený a nebude použit pro tuto misi, která měla odstartovat v červnu.

Space Systems

Velitelství Space Systems oznámilo 27. března, že Rocket Lab a Stoke Space se připojí k Blue Origin, SpaceX a United Launch Alliance (ULA) v programu National Security Space Launch (NSSL) Phase 3 Lane 1.

CFO NASA

Bílý dům předložil Senátu 24. března nominaci Grega Autryho na pozici finančního ředitele agentury NASA. Autry byl nominován na pozici CFO NASA v červenci 2020, několik měsíců po odchodu Jeffa DeWita. Senát jeho nominaci tehdy neschválil.

Gravitics

Společnost Gravitics oznámila 26. března, že obdržela navýšení strategického financování, neboli STRATFI, ocenění od SpaceWERX, komerční složky Space Force, v hodnotě až 60 milionů dolarů.

Vulcan

Velitelství vesmírných systémů Space Forces oznámilo 26. března, že dokončilo dlouho očekávanou certifikaci rakety Vulcan po analýze dat ze dvou certifikačních startů rakety v lednu a říjnu 2024.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Rocket Crafters otestovali motor Comet

Rocket Crafters je floridská soukromá firma, která chce jako první na světě využívat 3D tisk k výrobě raketového paliva. Nyní o sobě dala společnost vědět, když oznámila dokončené zkoušky motoru Comet, což je velkoformátový testovací prototyp jejich plánovaného hybridního raketového motoru STAR-3D. Zkoušky měly ukázat, že tento typ motorů čekající na patentování, může být zvětšen z laboratorních rozměrů na velikost, která je komerčně využitelná. Na začátku proběhlo 49 laboratorních zkoušek s jednotkami o tahu 115 – 225 kg. Teprve po nich začaly v únoru zkoušky motoru Comet o tahu dvě a čtvrt tuny.

Zkouška motoru Comet
Zkouška motoru Comet
Zdroj: http://www.rocketcrafters.com/

Motor Comet byl otestován třikrát – první dva pokusy byly úspěšné a odpovídaly dřívějším modelovým situacím. Třetí test se dá považovat za úspěch z hlediska výzkumu a vývoje, neboť při něm motor zažil přetlakovou anomálii, která poškodila testovací lavici i zkušební motor samotný. Po této havárii se odborníci pustili do analýzy hardwaru a nasbíraných dat, aby určili, co se vlastně stalo a jak tomu do budoucna předejít. Ukázalo se, že anomálii způsobila závada na vedlejší součástce raketového motoru. To vedlo k nadlimitnímu zvýšení tlaku ve spalovací komoře. Důležité je, že vyšetřování neodhalilo problém, který by souvisel s návrhem motoru STAR-3D.

Statický zážeh motoru Comet - technologického ověřovacího demonstrátoru.
Statický zážeh motoru Comet – technologického ověřovacího demonstrátoru.
Zdroj: http://www.rocketcrafters.com/

Právě proto děláme zkoušky,“ říká Robert Fabian, prezident Rocket Crafters, který se 25 let věnoval armádním raketám i kosmickým misím a dodává: „Nacházíme problémy a opravujeme je, abychom je neměli na startovní rampě. Pořád se posouváme vpřed.“ nyní když firma dokončila ověřovací testování svého konceptu, může se ze získaných informací poučit a využít je na svém dalším velkém projektu – testovacím letu, který by poháněla zmenšená verze hybridního raketového motoru STAR-3D. Půjde o první letovou zkoušku firmy Rocket Crafters, při které inženýři uvidí svůj motor v pohybu a nikoliv připojený k testovací lavici. Následovat by měly další dvě stále větší verze, u kterých už by mohlo být možné dosáhnout oběžné dráhy.

Vizualizace rakety Intrepid.
Vizualizace rakety Intrepid.
Zdroj: https://media-exp1.licdn.com/

Poté by firma ráda začala nabízet služby zákazníkům, kteří by mohli využít jejich chystanou raketu Intrepid. Cíle firmy nejsou nízké – chtějí vyvinout co možná nejbezpečnější, nejspolehlivější a také nejdostupnější raketové motory všech dob. Rádi by představili transportní systém, který je nejen bezpečný a spolehlivý, ale také nabízí cenu, která je ovlivňována trhem.

Přeloženo z:
http://www.rocketcrafters.com/

Zdroje obrázků:
http://www.rocketcrafters.com/wp-content/uploads/2020/05/rocket-test-3-2.jpg
http://www.rocketcrafters.com/wp-content/uploads/2020/05/rocket-test-2-2.jpg
http://www.rocketcrafters.com/wp-content/uploads/2020/05/rocket-test-1.jpg
https://media-exp1.licdn.com/…GjWhjY–zIwQoYsntCmPo

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Petr Hajek
Petr Hajek
4 let před

Děkuji za zajímavou zprávu ,ale mám dotaz , v čem je motor hybridní? Tisk tuhého paliva si dokážu představit a to je bezesporu novinka. Není někde víc informací?

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpověď  Petr Hajek

Hybridní motory nejsou nic nového. V tomto případě jde o to, že palivo je tuhé a okysličovadlo kapalné – jde tedy o hybrid mezi motory na tuhé a kapalné pohonné látky. Ohledně onoho 3D tisku paliva nic bližšího není, což možná souvisí s tím, že firma momentálně celý proces patentuje, jak je uvedeno v článku.
A díky za pochvalu. Jsem rád, že Vás článek zaujal.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.