Příběh Rosetty a Philae v CZ/SK

Once Upon a Time (Příběh Rosetty a Philae) v seriálu ESA

Způsob, jakým Evropská vesmírná agentura prezentovala v roce 2014 příběh její mise Rosetta-Philae ke kometě 67P/Čurjumov-Gerasimenko, neměl tehdy v evropském povědomí obdoby. Výsledkem spojení všech dílů seriálu Once Upon a Time byl příběh Báječná dobrodružství sondy Rosetta a modulu Philae. Ten byl u nás tak oblíbený, že vznikl jak český, tak slovenský překlad a skupina nadšenců začala pracovat i na dabingu do obou jazyků. Ten byl nyní dokončen a tak si jej můžete pustit.

Video vzniklo na základě materiálu, který poskytla Evropská vesmírná agentura (ESA), za což jí patří velký dík.

Dabing: Lukáš Šimon, Veronika Láníková
Režie: Marián Šuch
Nahrané a upravené v Recording Studios Cajthaml v Praze v roce 2020.

Dabing pod taktovkou Mariána Šucha vznikal už delší dobu, a tak nikdo nemohl předpokládat, že mezitím vznikne i profesionální verze, kterou chystá nasadit planetum od 1. března.  Tato verze je dabovaná Miroslavem Táborským. Z ní už je k dispozici trailer, a tak je jasné, že to bude parádní zážitek. Ať už amatérsky, nebo profesionálně, vypadá to, že dobrá věc se podařila a příběh dlouholeté snahy připravit dětem ke shlédnutí tento poutavý film v jejich rodném jazyce, se uzavírá.

Příběh Rosetty a Philae v CZ/SK, 5.0 out of 5 based on 5 ratings

Rating: 5.0/5 (5 votes cast)

6 komentářů ke článku “Příběh Rosetty a Philae v CZ/SK”

1. racek napsal:

No, tak to je skvělý nápad. Snad to pomůže naše děti přivést zpět k vědě a technice a přírodovědě.

2. Jakubko napsal:

Tak to bolo nádherné, veľká vďaka autorom a samozrejme redaktorovi že nám to tu takto zrhnul

3. Martin Gembec napsal:

Předně díky za vaše reakce. Vidím, že nejsem sám, kdo má tento příběh opravdu rád. Věřte, že je pořád dost lidí, kteří jej neviděli, nebo pro ně byl kvůli jazyku méně dostupný. Proto jsem rád za obě aktivity – za tuto amatérskou i za tu vznikající pro účely popularizace v planetáriích ap.

Z českých kreslených příběhů bych doporučil ještě Kosmix: https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/12612086881-kosmix/