SuperHeavy/Starship potřebuje motory s tahem 170 tun. Motor dosáhl tahu 172 tun (tlak 257 barů) – s podchlazeným palivem to bude o 10 – 20 % lepší.
7. února 14:35
SuperHeavy/Starship potřebuje motory s tahem 170 tun. Motor dosáhl tahu 172 tun (tlak 257 barů) – s podchlazeným palivem to bude o 10 – 20 % lepší.
7. února 14:35
Start Delta IV Heavy odložen
Poslední start rakety Delta IV Heavy s misí NROL70 byl odložen o 24 hodin.
28. března 20:00
SLIM opět obživnul!
Japonský lunární lander dokázal přežít i druhou lunární noc a ozval se. Pozemní středisko hned začalo s vědeckými pozorováními.
28. března 10:20
Robotická mise 2025
V rámci mise zacílené na rok 2025 se robotická družice umístěná na geostacionární oběžné dráze setká s vojenskou družicí a pokusí se připevnit na družici nový zobrazovací senzor.
28. března 10:00
Další pokrok v problému Voyageru 1
NASA oznámila 13. března pokrok v opravě FDS sondy Voyager 1, kdy po příkazu „poke“ Voyager reagoval. Nyní se zdá, že problém je s poškozenou paměťovou jednotkou. Dojde tak k přesunu softwaru do jiné části paměti FDS.
28. března 8:00
Nová posila pro Astrobotic
Společnost Astrobotic oznámila 21. března, že najala Steva Clarkea jako nového viceprezidenta pro přistávací moduly a Franka Periho jako ředitele inženýrství. Nábory se uskutečnily v rámci přípravy na novou lunární misi.
27. března 13:00
Starší pořady na Stream.cz (skončily v prosinci 2018)
Aky vyznam ma podchladene palivo pre vykon? Bol som v tom, ze vyhoda je iba vo vyzsej hustote a teda vacsom mnozstve paliva v nadrziach.
Nižší teplota znamená lepší chladicí schopnost paliva v kanálcích trysky a spalovací komory, a vyšší hustota zvyšuje hmotnostní průtok pump (jak víme za střední školy, W=p.delta V, čili potřebný výkon klesá s objemem) a zřejmě i snižuje riziko kavitace.
Pokud správně chápu, tak vlastně jen čerpadla (to berte trochu volněji) pohoných látek dosáhla nominálních hodnot. Tah a tlak ještě na 100% nebyl.
Pro SuperHeavy/Starship je za minimum na Raptor považováno 170 tun tahu – to už se podařilo překonat.
děkuji, wikipedia, ze které jsem vycházel, má starší informace o tahu 200 tun a tlaku 300 barů
Vypadá to, že 172 tun tahu při teplotě na bodu varu = 200 tun tahu s podchlazeným palivem. Čili to asi nebudou „starší informace“, jen hodnoty pro jiné provozní podmínky.