sociální sítě

Přímé přenosy

GSLV MkII (NISAR)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

DARPA

Zástupce DARPA uvedl, že agentura zrušila projekt vesmírného jaderného pohonu DRACO, který vyvíjela společně s NASA. Důvodem je částečně analýza, která ukázala, že vývoj byl předběhnut pokrokem v konvenčních nosných systémech.

Národní geoprostorová agentura

Americká Národní geoprostorová agentura 2. července oznámila, že v rámci svého programu Luno, iniciativy zaměřené na rozšíření integrace umělé inteligence a komerčních dat do operací národní bezpečnosti, udělila zakázky komerčním firmám zabývající se družicovými snímky a analýzou v hodnotě přes 70 milionů dolarů.

Gateway, Artemis IV a V

Sněmovna reprezentantů dnes schválila zákon o federálním rozpočtu na letošní fiskální rok 2025 v jeho senátní verzi, tedy včetně všech peněz pro NASA, které navrhl Ted Cruz. Nyní zákon půjde do Bílého domu k zítřejšímu Trumpovu podpisu.

Latitude

Francouzský startup Latitude, který vyvíjí nosnou raketu Zephyr, podepsal smlouvy o expanzi do větších výrobních prostorů. Společnost doufá, že v příštím roce provede první start z Francouzské Guyany.

O3b mPower

Společnost Boeing dodala společnosti SES další dva širokopásmové družice O3b mPower s hardwarovými opravami. Družice nesou přepracované energetické moduly, které mají řešit elektrické problémy, které se vyskytly u prvních šesti družic.

Atomic-6

Startup Atomic-6, který se zabývá kompozitními materiály, uzavřel s americkými vesmírnými silami dohodu v hodnotě 2 milionů dolarů na vybudování svého solárního pole pro vojenské družicové aplikace.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

První LauncherOne

Společnost Virgin Orbit se před pár dny na Facebooku pochlubila prvním dokončeným exemplářem rakety LauncherOne, byť zatím bez jakéhokoliv nákladu, aerodynamického krytu a stabilizačních křídel. Tento kus navíc již opustil výrobní areál a míří na zkoušky. Nepoletí tedy do vesmíru, ale použije se pro testování tankovacích procesů i pro nácvik sestavování celého nosiče. Zástupci firmy však přiznávají, že do ostrého provozu ještě zbývá dlouhá cesta. Přesto je již z některých náznaků vidět, že se kola dávají pomalu do pohybu.

Testovací exemplář rakety LauncherOne na testovacím stanovišti.
Testovací exemplář rakety LauncherOne na testovacím stanovišti.
Zdroj: https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/

Probíhají například zkoušky nosného letounu a výrobní závod se pozvolna dostává do výrobního režimu. Na základně v Kalifornii navíc proběhl statický zážeh motoru NewtonFour, který bude umístěn na horním stupni nosiče LauncherOne. Firma navíc avizovala, že pro let na této raketě již získala několik zákazníků, takže pohled na sestavenou raketu na testovacím stanovišti dává naději na posun vývoje vpřed.

LauncherOne by měl startovat podobným způsobem jako raketa Pegasus – zavěsí se pod letadlo. V tomto případě půjde o Boeing 747-400 Cosmic Girl, který dopraví raketu do výšky několika kilometrů, kde dojde k jejímu shozu. Dvoustupňový nosič má spalovat směs kapalného kyslíku a leteckého petroleje.

Zdroje informací:
https://www.facebook.com/

Zdroje obrázků:
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…5cfdae47b5bac79565ac93ee4652e8a0&oe=5A9F5982
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…9cdaf28c8350aa05503c0386928b47d2&oe=5AD5243E

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před

Pomaličku ale jistě míří k cíli.
Z toho, co sem vykoukával na netu se hodně špatně hledá váha rakety.
S motorem na kapalné palivo bude patrně mít motor vyšší specifický impuls než ten u Pegase a bude možné náklad navádět přesněji na dráhu.
Pokud je ten údaj o váze cca 73 000 liber správný, tak je o cca o 40% těžší než Pegasus, unese méně – 300kg na LEO, zatímco Pegasus 440kg.
Ale ta cena je kapku jinde. Udává se pod 10M. Zatímco Pegasus, nějak se mi věřit nechce, udává se 40M. Což mi přijde neuvěřitelně drahé. ˇ
Hlavně aby měli dostatek nákladu.

Matouš Klugar
Matouš Klugar
7 let před
Odpověď  Jirka Hadač

Díky za pěkné porovnání

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.